مقایسه بنچمارک آزمایش Exynos 8890 با ۳ و ۴ گیگابایت رم

مقایسه بنچمارک آزمایش Exynos 8890 با ۳ و ۴ گیگابایت رم
  • 1394/6/23
  • مجید جعفری
  • 0

Galaxy-S7-Exynos-8890-version-benchmarked-with-both-3GB-and-4GB-RAMخبرها از سوی سامسونگ حاکی از آن است که به لطف وجود تکنیک های مدیریت جدید به کار گرفته شده در پروژه Galaxy S7، باید شاهد طراحی و رونمایی سریع تر این تلفن باشیم. در رابطه با چیپست S7 یا بهتر بگوییم چیپست های S7 باید به استفاده از دو چیپ Exynos 8890 و ۸۲۰ Qualcomm Snapdragon اشاره کرد.

به نظر میرسد سامسونگ آزمایش های سخت گیرانه ای را بر روی پردازنده جدید Snapdragon 820 انجام داده که این احتیاط سامسونگ بی مورد هم نیست. چرا که گرمای مدل قبلی یعنی Snapdragon 810 برای برخی از تلفن های هوشمند مسئله ساز شده بود. کسی نمیداند چرا سامسونگ بعد از شکست مفتضحانه ۸۱۰ قصد دارد مدل ۸۲۰ را به کار گیرد اما احتمال میرود دلیل سامسونگ به مودم های LTE استفاده شده در این تلفن مربوط باشد.

سامسونگ در حال همگام سازی Exynos 8890 با مودم های LTE است بنابراین در اینجا نیز از دو مدل LTE و غیر LTE در بنچمارک GeekBench استفاده شده با این تفاوت که مدل LTE دارای ۴ گیگابایت رم و مدل غیر LTE دارای ۳ گیگابایت رم است. البته فراموش نکنید که این مدل ها تنها نمونه ی اولیه هستند و خبر میرسد اندازه صفحات S7 ممکن است ۵٫۸ یا ۵٫۷ و ۵٫۲ باشد.

نتایج آزمایشات نشان میدهد که کفه ی ترازو به نفع مدل Exynos 8890 غیر LTE سنگینی میکند. همچنین کلاک چیپست غیر LTE فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز را ثبت کرده و این درحالی است که مدل LTE با ۴ گیگابایت رم تنها ۱٫۳۸ گیگاهرتز قدرت کلاک از خود نشان داد. اما این نتایج برای چیپست ۸ هسته ای Exynos 8890 در هر دو مدل نسبت به دیگر چیپست ها همچنان بالا و قابل قبول است.

Exynos 8890 با 4 گیگ رم به همراه LTE
Exynos 8890 با ۴ گیگابایت رم و مجهز به LTE
Exynos 8890 با 3 گیگابایت رم و بدون LTE
Exynos 8890 با ۳ گیگابایت رم و بدون LTE

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *