دلیل اصلی اضافه وزن ۶S Plus و iPhone 6S!

دلیل اصلی اضافه وزن ۶S Plus و iPhone 6S!
  • 1394/6/24
  • مجید جعفری
  • 2

چند روزیست که پیش فروش سری جدید آیفون آغاز شده است. این سری از آیفون که با نام iPhone 6S شناخته میشود دارای قابلیت های بسیار منحصر به فردی از جمله ۳D Touch، چیپست Apple A9 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با امکان ضبط تصاویر ۴K است. در کنار پیشرفت های بسیار زیاد سری جدید آیفون، متاسفانه iPhone 6S در وزن و ضخامت پسرفت کرده و این باعث کاهش رضایتمندی کاربران شده است.

iphone-6s-h1

اپل همیشه به داشتن تلفن های هوشمند بسیار باریک و بی نهایت سبک معروف بوده و به نظر نمیرسد که این شرکت در تولید iPhone 6S چاره ای جز افزایش وزن و ضخامت داشته بوده است. مطمئنا چیزی که اپل در سری جدید آیفون خود استفاده کرده آن قدر مهم و ارزشمند بوده که بتواند اپل را متقاعد کند تا وزن و ضخامت را فدای آن بکند.

همان طور که در نمودار ها نیز مشاهد میکنید دلیل این افزایش وزن در صفحه نمایش به کار گرفته شده در iPhone 6S نهفته و دلیل آن استفاده از لایه ای جدید در فناوری ۳D Touch است. این لایه که محل قرار گیری سنسورهای الکتریکی برای درک فشار است، وزن صفحه نمایش را بیش از دو برابر افزایش داده و از ۱۲ گرم در iPhone 6 به ۲۹ گرم در ۶S رسانده است.

i6s-h1

در حال حاضر وزن iPhone 6S برابر با ۱۴۳ گرم و وزن iPhone 6 برابر با ۱۲۹ گرم است. اپل سعی کرده است با کاهش وزن اجزای دیگر دستگاه مانند برد داخلی و کاهش پلاستیک به کار رفته در آیفون تا حدی این اخلاف ورن را کمتر کند.

این داستان برای iPhone 6S Plus نیز صادق است و صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی این مدل با وزن ۴۰ گرم بسیار سنگین تر از صفحه نمایش iPhone 6 Plus با وزن ۱۹ گرم است. اما در این مدل نیز اپل با کاهش ورن قسمت های دیگر توانسته وزن ۶S Plus را به ۱۹۲ گرم برساند. این در حالی است که iPhone 6 Plus حدود ۱۷۲ گرم وزن دارد.

iphone-6s-6-h1

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. حالا سوال اینجاست که ابا این افزایش ۲۰ گرمی چقدر توسط مشتری ها محسوسه و ایا جز ترازو های دقیق این افزایش ناچیز درک میشه یا خیر

    1. به هر حال همین چند گرم هم واسه یه تلفن هوشمند به نسبت زیاده. اما مهم تر از اون الان که همه ی شرکت ها دارن به سمت تلفن های باریک تر و سبک تر حرکت میکنن واسه اپل این پسرفت خیلی به چشم می آد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *