دوچرخه های لندن از این پس لیزری می شوند!

دوچرخه های لندن از این پس لیزری می شوند!
  • 1394/6/27
  • مهیار سوری
  • 0

 

دوچرخه

کشور های زیادی از جمله ایران در سر تا سر دنیا وجود دارند که می توانید دوچرخه ها را اجاره (موقت) نمایید و تا هر زمان که خواستید در شهر به گردش بپردازید. حالا بگذریم از این که این امر چقدر به سرعت ترافیک و آلودگی هوا کمک می کند، بریتانیا هم یکی از کشور هایی است که در لندن به شهروندان و توریست ها اجازه می دهد تا دوچرخه ها را کرایه کنند. این تسهیلات که به نام بوریس بایکس (Boris Bikes) شناخته می شود، اکنون از سمت دولت انگلستان برای افزایش امنیت اش مورد بررسی قرار گرفته است.
حالا این ویژگی چی هست؟ (عنوان را که نخوندید!) اساسا، آن ها قرار است دوچرخه هایشان را با لیزر همراه کنند. طراح، یعنی خانم امیلی بروک (که موسس شرکت بِلِیز نیز هست) طرحی مبتنی بر لیزر به ذهن داشته که در این طرح یک لوگو براق سبز رنگ در جلوی دوچرخه تعبیه می شود. این کار موجب جلب توجه هر چه بیشتر رانندگان برای جلوگیری تصادفات ناخواسته است.
با توجه به نماینده اجرایی رئیس این شرکت، فیل الیس؛ امنیت شخص به شخص همچنان بزرگترین مانع برای دوچرخه سواری است. ما Blaze Laserlight را طراحی نموده ایم تا به طور موثری موجب کاهش تصادف و شبه تصادف ها می باشد که موجب می شود دوچرخه سواران یک جای پای بزرگ در جاده داشته باشند. این امکان، به آن ها اجازه می دهد تا در وضعیت های مختلف که تقریبا غیر قابل دیدن هستند، دیده شوند.
در حال حاضر این طرح در مراحل ابتدایی است. اما اگر موفقیت آمیز باشد ۱۱۵۰۰ دوچرخه را پوشش دهد. تا اینجای کار در تست های بدوی، محققان این طرح متوجه شده اند این لیزر ها دوچرخه سواران را ۹۶٪ نمایان تر کرده اند که همه این ها به لطف چراغ های ال ای دی بوده است. با نوشته های مهیج خبری گویا آی تی همراه باشید

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *