ویژگی های جالب و مخفی IOS 9

ویژگی های جالب و مخفی IOS 9
  • 1394/6/28
  • مجید جعفری
  • 0

ios-9-logo-smچند هفته ایست که از عرضه IOS 9 گذشته و نسخه جدید سیستم عامل اپل آمده تا مشکلات مدل IOS 8 را برطرف کند. ظاهرا عمده تحولات اپل بر روی هسته ی سیستم عامل صورت گرفته که منجربه افزایش سرعت عملکرد و بازدهی این نسخه شده است. اکنون میتوانید نسخه متناسب با آیفون، آیپد یا آیپاد از سایت اپل دانلود و خود را با جدیدترین نسخه IOS همگام کنید.

هر سیستم عاملی بدون شک ترفندهای مخصوص به خود را دارد که خب کمتر به آن ها اشاره میشود. در این مقاله قصد داریم ویژگی های مخفی و جالب IOS 9 را که بدون شک برای شما بسار جالب خواهد بود بررسی کنیم.

در این مقاله با گویا آی تی همراه باشیم.

حتما قابلیت جدید و ارتقا یافته Apple Pay را میشناسید. در نسخه جدید IOS قادر خواهید بود با دو بار ضربه بر روی دکمه Home در زمانی که دستگاه قفل است به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

Double-click-the-home-button-FROM-THE-LOCKSCREEN-to-go-directly-into-Apple-Pay.jpg

دیگر لازم نیست برای تغییر تنظیمات بخش های متفاوت سیستم به دنبال تنظیمات خاص آن بگردید. اکنون میتوانید در قسمت تنظیمات چیزی را که می خواهید جستجو کنید.

Settings-app-has-search-so-you-can-just-type-the-setting-that-you-are-looking-for

اگر از کاربران IOS باشید قطعا دستیار هوشمند Siri را میشناسید. برخی از کاربران چنان تمایلی به کار با دستیار صوتی ندارند و کمی آزار دهنده به نظر میرسد. در IOS 9 این امکان وجود دارد تا به دکمه Ring دستیار Siri را ساکت کنید! برای فعال کردن این قابلیت کافیست به قسمت Voice Feedback دستیار Siri بروید و آن را از “Always” به “Control With Ring Switch” قرار دهید.

You-can-silence-Siri-by-just-flipping-the-ringer-switch-aka-mute-button.jpg

از دیگر ویژگی هایی که به IOS 9 برای صرفه جویی بیشتر انرژی اضافه شده قابلیت Low Battery Mode است و میتوانید آن را در تنظیمات باتری فعال کنید. این حالت برخی از فعالیت های پر مصرف سیستم مانند افکت های تصویری، دانلود های پس زمینه ای، چک کننده خودکار برنامه ها و … را غیر فعال میکند.

You-now-have-Low-Power-Mode.jpg

میانبر جدیدی برای تماس یا ارسال سریع تر SMS به IOS اضافه شده و با جستجوی مخاطب مورد نظرتان در قسمت جستجوی کلی یا به اصطلاح جهانی سیستم عامل میتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

You-can-quickly-call-and-text-people-via-a-new-shortcut.jpg

مخفی کردن تصاویر در نسخه جدید سیستم عامل سریع تر و روان تر شده است. تنها کافیست هر تعداد تصویر که تمایل به پنهان کردن آن دارید را انتخاب و پس از انتخاب گزینه اشتراک و لمس دکمه پنهان آن ها را مخفی کنید.

Hide-multiple-pictures-easily.jpg

شاید یکی از جالب ترین قسمت هایی که دچار تغییر و تحولات سازنده ای شده نقشه اپل است. نقشه IOS 9 این امکان را به شما میدهد تا با انتخاب مسیر مورد نظر متناسب با مقصد، تمام خطوط اتوبوس مربوط را کنترل کنید. همچنین به شما در مورد دیر رسیدن به هر کدام از خطوط هشدار خواهد داد.

The-new-Transit-directions-in-Maps-will-notify-you-about-a-bus-running-late.jpg

در IOS 9 میتوانید به کمک ویجت بهبود یافته باتری، میزان شارژ دیگر دستگاه های اپلی خود مانند Apple Watch را کنترل کنید و در صورت شارژ آن به شما پیغام داده میشود.

New-Battery-widget-will-show-you-the-available-charge-for-your-Apple-Watch-right-in-the-Notifications-dropdown

به نظر میرسد اپل توجه خاصی به قسمت باتری و انرژی دستگاه داشته است و قسمتی را طراحی کرده تا میزان اسفاده هر کدام از اپلیکیشن ها از باتری را زیر نظر داشته باشید.

Detailed-battery-usage-stats

ویژگی دیگری که به صورت پیش فرض در IOS 9 مخفی شده، iCloud است. برای فعال کردن این برنامه و نمایش آن بر روی صفحه Home، به قسمت تنظیمات iCluod Drive بروید و گزینه Show on Home Screen را فعال کنید.

A-hidden-brand-new-iCloud-Drive-app

تا به حال به این فکر کرده اید که آیا میتوان صدای دستیارهای سخنگو IOS را تغییر داد یا خیر؟ چرا که نه. اگر به قسمت Accessibility بروید گزینه Voice Over را مشاهده خواهید کرد که در آن جا قسمت Speech وجود دارد. اکنون هر صدایی را با هر لهجه ای که دوست دارید، فعال کنید.

Change-the-voice-of-narration

اکنون برنامه ی Health یا سلامتی به صورت Landscape نیز اجرا میشود!

You-can-now-use-Health-in-landscape-mode

امکان دیگری به نام Markup به این نسخه اضافه شده که به کمک آن میتوانید بر روی عکس های که به نامه های الکترونیکی ضمیمه میشود، اشکال خود را بکشید و ارسال کنید.

Markup-feature-now-allows-you-to-draw-on-mail-attachments

اگر در حال مشاهده تصویری در گالری هستید کشیدن تصویر به سمت پایین شما را به گالری منتقل میکند.

Swipe-down-on-a-photo-youve-opened-in-the-gallery-to-go-back-to-the-album

امکان زوم فیلم در هنگام پخش آن از قابلیت هاییست که به پخش کننده این سیستم عامل اضافه شده است.

You-can-now-zoom-in-on-a-video---while-its-playing---by-simply-pinching-your-way-in

تغییر بعدی باز هم در اپلیکیشن ایمیل دیده میشود و دیگر میتوانید هر فایلی با هر پسوندی را ضمیمه نامه خود بکنید. برای این کار انگشت خود را در قسمت ویرایش متن نگه دارید تا چند گزینه ظاهر شود. با چپ و یا راست بردن این تنظیمات قسمت Attachment را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب آن میتوانید هر فایلی را که مد نظرتان است ضمیمه کنید.

You-can-now-attach-all-kinds-of-files-to-an-email-not-just-images-or-video

مرورگر معروف Safari همیشه به عنوان مرورگر پیش فرض IOS شناخته شده و این بار با بهبودی تغییرات گرافیکی کمی کاربر پسند تر شده است. اکنون میتواند متناسب با علاقه خود پس زمینه مرورگر را برای مطالعه هر چه بهتر صفحات وب شخصی سازی کنید. علاوه بر این میتوانید فونت و دیگر چیزهای مربوط به نوشتار را تغییر دهید.

Customize-Safaris-Reading-mode-with-different-background-colors

دیگر امکانی که متاسفانه در ایران در دسترس نیست و شاید آن چنان مهم نباشد جستجو بر روی نقشه است اما به هر حال از ویژگی های جدید IOS 9 به حساب می آید و اشاره به آن خالی از لطف نیست. اگر در کشوری مانند ایلات متحده باشید میتوانید برای مثال غذای مورد علاقه خود را در قسمت جستجوی سیستم عامل وارد کنید و Apple Maps رستوران های نزدیک شما که چنین غذایی را سرو میکنند، نشان میدهد.

Quick-suggestions-in-maps-only-works-for-the-US-at-the-moment

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *