۵ دلیلی که شما را برای خرید تلفن هوشمند دارای USB C منصرف میکند؟

۵ دلیلی که شما را برای خرید تلفن هوشمند دارای USB C منصرف میکند؟
  • 1394/6/30
  • مجید جعفری
  • 1

۵-reasons-you-may-want-to-hold-off-USB-Type-C-smartphones-for-nowیکی از تکنولوژی های جدیدی که در حال رخنه به دنیای تلفن های هوشمند است کابل های USB C هستند. این کابل ها قرار است جای کابل های microUSB که در حال حاضر بر روی اکثر تلفن های هوشمند موجود هستند را بگیرند. یکی از ویژگی های مهم این نوع کابل ها که تاثیر بسزایی در افزایش محبوبیت آن در بین کاربران دارد، امکان اتصال این پورت در هر دو حالت پشت و روست. microUSB به دلیل این که طراحی خاصی دارد باید در اتصال آن به تلفن دقت کرد تا باعث آسیب به سخت افزار دستگاه نشود. این توجه در زمانی که نور کافی وجود ندارد و … کمی مشکل به نظر میرسد و اما این نمیتواند دلیل برتری USB C بر microUSB باشد. در این مقاله به ۵ نقطه ضعف اصلی این USB نوع C خواهیم پرداخت.

USB C شارژ سریع تر را تضمین نمیکند

بسیاری ادعا کرده اند که نسل جدید کابل های USB C شارژ سریع تری را پشتیبانی میکنند. البته این ادعا در مورد سرعت انتقال اطلاعات نیز وجود دارد. چنین چیزی صحت ندارد چرا که USB C تنها یک طراحی فیزیکی جدید از یک رسانا است تا بتواند از USB 3.1 پشتیبانی کند که خب البته در واقعیت موفق به چنین کاری نشده است. مثال بارز این شکست OnePlus 2 بود که اگرچه مجهز به USB C شده بود اما سرعت آن تنها در حد USB 2 بود و تغییر چشم گیری در سرعت شارژ این تلفن دیده نشد. تا به امروز نیز این تکنولوژی افزایش سرعت خارقالعاده ای نسبت microUSB را به ثبت نرسانده است.

USB-Type-C-doesnt-mean-faster-charging

USB C نمیتواند اطلاعات را سریع تر انتقال دهد

مانند آن چه در سرعت شارژ USB C مشاهده کردیم این جا نیز باید این نکته را ذکر کنیم که استانداردهای ۲، ۳ و USB 3.1 از نوع رسانا کاملا متمایز هستند و کابل های USB C تنها تغییراتی در نوع رسانا را به خود دیده اند. اگر استاندارد کابل های USB C را ۳٫۱ در نظر بگیریم این نوع کابل قادر است اطلاعات را با سرعت ۱۰ گیگ بر ثانیه منقل کند که خب رسیدن به این سرعت نیازمند وجود سخت افزاهای قدرتمند دیگری چه در مبدا و چه در مقصد مسیر انتقال اطلاعات است.

USB-Type-C-doesnt-mean-you-can-downloadupload-stuff-faster.jpg

USB C همیشه در دسترس نیست

USB C به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری بر روی تلفن های هوشمند به حساب می آید. وظیفه مهمی بر دوش این درگاه است و آن تامین انرژی تلفن است. فرض کنید قصد سفر دارید و متاسفانه فراموش کرده اید ک کابل USB C را به همراه خود بیاورید. در این شرایط چیزی که بیشتر از همه شما را عذاب میدهد کابل های microUSBایست که در همه جا پیدا میشود اما به کار شما نمی آیند. هنوز مانده است تا کاربران این تکنولوژی را بپذیرند و از آن استفاده کنند.

Type-C-can-be-a-pain-when-traveling.jpg

USB C گران و کمیاب است

هنوز کابل های نوع C آن چنان که باید وارد بازار نشده اند و به همین دلیل به سختی میتوان آن ها را تهیه کرد. اگر در شرایطی نیز موفق به پیدا کردن آن شوید خرید آن هزینه به نسبت بالایی دارد.

Type-C-cables-are-rare-and-expensive

USB C به خوبی با دیگر دستگاه ها سازگار نمیشود

در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها از microUSB پشتیبانی میکنند و کوچ ناگهانی از این نوع کابل به سمت USB C کار بسیار سختی است. حتی اگر از مبدل هایی که کابل های نوع A را به نوع C استفاده کنید نیز مزیت های نوع C را از دست خواهید داد. چنین میتوان گفت که در حال حاضر کابل های USB C شما را محدود خواهند کرد.

Existing-accessories-become-useless

منبع:Phonearena

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. گویا آی تی انرژتون کم شده ! دیگه مطالب جالب اختصاصی نمیزارید ! من عاشق قالب قبلی گویا آیتی و اموزش های شما بودم امیدوارم بازم خیلی خیلی فعال شوید 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *