تکنولوژی وای فای In-Flight به پرواز های اروپایی می آید!

تکنولوژی وای فای In-Flight به پرواز های اروپایی می آید!
  • 1394/6/30
  • مهیار سوری
  • 0

اگر از استفاده کنندگان بی نهایت اینترنت باشید، حتی سفر کردن آن هم با استفاده از هواپیما برایتان دشوار به نظر می رسد! البته این بحث و خبر “فعلا” مربوط به ایران نیست، اما در پرواز های اروپایی نیز باید برای داشتن اینترنتی کند پرداخت هایی با فی بالا داشته باشید.

inflight-wifi
اما با تکنولوژی جدیدی که طی قرارداد همکاری مابین Inmarsat و Deutsche Telekom بسته شده به دست آمده است، قرار است دنیا را تغییر دهند! هر دو شرکت، اخیرا از یک همکاری سخن به میان آورده اند که طی آن قرار است تکنولوژی LTE و شبکه های ماهواره ای را در راستای به دست اوردن اینترنت پر سرعت در سراسر اروپا با یکدیگر تلفیق نمایند. البته همه این ها با استفاده از ماهواره های چند-شعاعه یا چند بیمه که می تواند کل اعضای EU را پوشش دهد میسر می شود.
البته اگر منتظرید که همین الان بروید و از این سرویس فرنگی استفاده کنید، باید گفت متاسفانه بدشانسی آورده اید‍! زیرا انتظار می رود شرکت هواپیمایی لافتانسا اولین شرکتی باشد که چنین سرویسی را ارائه می کند که آن هم به دلیل تجدید زیر ساخت شبکه هواپیمایی اروپاست که در سال ۲۰۱۷ رخ خواهد داد!  که البته فکر کنم این تکنولوژی به صورت دست ساز تا ۱ ماه آینده در ایران اجرا شود‍! اما تا کنون باید به هر سرویسی که در هر کشور ارائه می شود تکیه کرد و مابقی را به فراموشی سپرد.
تا کنون هیچ قیمتی از بابت سرویس ارائه شده توسط این شرکت ها اعلام نشده اما به نظر نمی رسد از قیمت های کنونی کمتر باشد، بلکه بیشتر نیز خواهد بود، با این تفاوت که سرعت بیشتری نیز در اختیار خواهید داشت. البته ما در ایران خودمان فعلا ذایال آپ هم در پرواز هایمان نداریم که گمان می رود تا ۲ سال دیگر سرعت همه چیز از جمله اینترنت از این رو به آن رو شود. انشاءالله! تا آن موقع باید صبر کرد و دید!

با گویا آی تی همراه باشید

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *