آیا iPhone 7 به باریک ترین آیفون تولید شده تبدیل خواهد شد؟: طرحی جدید برای کاهش ضخامت جک هدفون

آیا iPhone 7 به باریک ترین آیفون تولید شده تبدیل خواهد شد؟: طرحی جدید برای کاهش ضخامت جک هدفون
  • 1394/6/31
  • مجید جعفری
  • 0

Apple-patented-a-thinner-headphone-jack-to-slim-down-future-iPhonesاگر چه نسل جدید آیفون ۶S افزایش ضخامت به دلیل استفاده از صفحه نمایش های ۳D Touch بود اما این نمیتواند دلیلی بر بی توجهی اپل به افزایش ضخامت گجت های خود باشد. طرح جدید اپل برای کاهش ضخامت جک هدفون نیز نشان میدهد اپل همچنان در تلاش است ضخامت را در تمام محصولات خود پایین بیاورد. در حال حاضر بر روی اکثر گجت های موجود در بازار که قابلیت اتصال به هدفون را دارند، پورت ۳٫۵ میلی متری موجود است. گجت های هوشمند در حال حرکت به سمتی هستند که وجود پورتی با ضخامت ۳٫۵ میلی متر نیز ضخیم به حساب میرود.

طراحی هایی از سوی اپل منتشر شده که حاکی از فعالیت این شرکت بر روی نوع جدیدی از پورت های هدفون هاست. این طراحی با پورت فعلی هدفون های موجود در بازار تفاوت های مهمی دارد بنابراین اپل برای کاربرانی که قصد ندارند برای استفاده از این جک اقدام به خرید هدفون جدیدی بکنند آداپتوری نیز طراحی کرده که پورت ۳٫۵ میلی متری را به این پورت تبدیل میکند.

۱۴۳۴۵-۹۸۲۵-۱۵۰۹۲۲-Jack-l

این پورت D شکل نیز در کنار دکمه Home و … به یکی از ویژگی های منحصر به فرد آیفون بدل خواهد شد و اپل به کمک آن میتواند iPhone 7 را به عنوان باریک ترین آیفون تولید شده در دنیا معرفی کند. Oppo نیز توانست با حذف جک ۳٫۵ میلی متری از Oppo R7 ضخامت آن را به شدت کاهش دهد.

البته باید گفت که جایگزینی جک ۳٫۵ میلی متری با پورت D شکل اپل نمیتواند به عنوان مهمترین راه برای کاهش ضخامت تلفن ها هوشمند یا هر دستگاه دیگری به حساب برود. Vivo نشان داد در کنار استفاده از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و حتی microSD میتوان تلفنی با ضخامت ۴٫۷۵ میلی متر نیز تولید کرد که Vivo 5X Max نام گرفت. اما به هرحال هدف اپل در این طراحی مشخص است و در آینده نه چندان دور نیز باید خواسته یا ناخواسته به سمت استفاده از این جک حرکت کرد.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *