۳ چیپست جدید Exynos سامسونگ در راه است

۳ چیپست جدید Exynos سامسونگ در راه است
  • 1394/7/25
  • مجید جعفری
  • 0

Report-Three-new-Samsung-Exynos-chipsets-on-the-wayبه نظر می رسد سال ۲۰۱۶ میلادی سالی پربار برای پردازنده های اختصاصی سامسونگ خواهد بود چرا که سامسونگ قصد دارد ۳ مدل جدید از چیپست های Exynos را به دنیا معرفی کند.

در بالای این لیست، Exynos 8890 یا همان Mongoose M1 دیده می شود که به احتمال بسیار زیاد به همراه Galaxy S7 وارد بازار خواهد شد. لازم به ذکر است که S7 به همراه چیپست دیگری یعنی Snapdragon 820 در آمریکا و چین عرضه خواهد شد.

گفته شده که Exynos 8890 می تواند فرکانسی در حدود ۲٫۳ گیگاهرتز تولید کند. همچنین در طراحی این چیپست از پردازنده های ۱۴ نانومتری FinFET استفاده شده است. احتمال می رود این چیپ در ۴ ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی در کنار S7 معرفی و عرضه شود.

xy6

Exynos 7422 دومین چیپست این لیست است که در اوایل سال شایعه شده بود چیپست Galaxy Note 5 خواهد شد. سومین چیپست نیز Exynos 7880 است. در رابطه با پردازنده ی این چیپ ها باید گفت که هردو از Cortex-A72 و Cortex-A53 با معماری LITTLE کمک می گیرند. این بدان معنی است که هنگام انجام پردازش های سنگین، ۴ هسته ی A72 فعال می شوند و در هنگام استفاده از پردازنده در سطح فعالیت های روزمره، ۴ هسته ی A-53 به کار گرفته می شوند. انتظار می رود این دو چیپست نیز در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار بیایند.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *