چه مواردی در اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ وجود دارد؟ [بخش اول]

چه مواردی در اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ وجود دارد؟ [بخش اول]
  • 1394/8/1
  • مجتبی
  • 0

در اوایل ماه نوامبر سال میلادی جاری اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت منتشر شد که بسیاری از مشکلات این سیستم عامل را رفع کرده بود. ردموندی ها علاوه بر رفع مشکلات موارد دیگری چون فعالسازی با کدهای فعالسازی نسخه های قبل، بازگردانی نوارهای عنوان رنگی و یکپارچه کردن اسکایپ را هم در بروزرسانی یاد شده مد نظر قرار داده بودند و به همه اینها بهبود در عملکرد مرورگر اج را هم باید اضافه کنیم. اما علاوه بر موارد اشاره شده مایکرسافت تبلیغاتی را نیز در منوی اصلی Start گنجانده است.

این آپدیت که با نام Threshold 2 مشخص شده همان نام اصلی رمز پروژه ویندوز ۱۰ را به ما یادآوری می کند که Threshold بود. قرار بر این بوده که ظاهرا هر ۱۲ ماه یک بار بروزرسانی بزرگی برای ویندوز ۱۰ منتشر شود که حالا شاهد آن هستیم که این آپدیت خیلی زودتر از موعد عرضه شده. این البته همان اتفاقی است که برای ویندوز ۸/۱ هم رخ داده بود.

با گویا آی تی در ادامه مطلب همراه باشید تا ببینیم چه موارد دیگری در این آپدیت اضافه شده اند.

حالا می توانید با کد فعالسازی ویندوز ۷، ویندوز ۸ یا ۸/۱، ویندوز ۱۰ را هم فعال نمایید

روش فعالسازی ویندوز ۱۰ کمی گیج کننده شده. زمانی که این سیستم عامل به صورت اوریجینال منتشر گردید، مایکروسافت هیچ چیز در مورد اینکه پروسه ارتقا از نسخه های قبل چگونه انجام خواهد شد اعلام نکرد. بر اساس تحقیقات انجام شده اینکار یک روش تقریبا پیچیده را در پیش روی کاربر قرار می دهد. مایکروسافت پس از مدتی اما، اقدام به انتشار یک سند راهنما برای انجام ارتقا از نسخه های قبلی در وب سایت رسمی خود منتشر کرد.

اما حالا فعالسازی به همان روش متداول قابل انجام است و نکته بسیار مثبت اینجاست که می توانید با استفاده از کد فعالسازی یکی از نسخه های قبل ویندوز یعنی ویندوز ۷، ۸ و ۸/۱ اقدام به اورجینال کردن ویندوز ۱۰ خود نمایید.

با انجام عمل یاد شده شما وارد مراحل ارتقا خواهید شد و حالا توضیحات کاملتری برای انجام اینکار به کاربران ارائه می گردد. در پایین بخش Settings > Upgrade & security > Activation در ویندوز ۱۰ اکنون می توانید عبارت Windows 10 on this device is activated with a digital entitlement را مشاهده کنید. البته این عبارت در صورتی نمایان خواهید شد که ویندوز ۱۰ شما برای فعالسازی نیازی به کد فعالساز نداشته باشد.

ximg_562992952c4ec.png.pagespeed.ic.EOLjZ6BAVq

نوار عنوان های رنگی به ویندوز ۱۰ بازگشته اند

اگر شما هم مانند خیلی از کاربران ویندوز، به نوارهای رنگی عنوان پنجره ها در این سیستم عامل عادت کرده اید حالا می توانید کمی خوشحالتر باشید چراکه این قسمت به ویندوز ۱۰ بازگشته است. برای استفاده از این بخش کافیست به Settings > Personalization > Colors رفته و اطمیمنان حاصل نمایید که گزینه Show color on Start, taskbar, action center, and title bar در حال فعال قرار دارد. رنگی که در این قسمت انتخاب می کنید در نوار عنوان پنجره ها استفاده خواهد شد.

ximg_562993c806281.png.pagespeed.ic.IeQwiOOTOk

اضافه شدن تبلیغات به منوی Start

از حالا به بعد زمانیکه منوی استارت را باز می کنید یکسری پیشنهادات اپلیکیشن و مواردی از این قبیل برایتان نمایش خواهد یافت. این دقیقا یکی از مواردی است که منوی استارت را برای کاربران ویندوز ۱۰ کمی از حالت همیشگی خارج می کند و کاربران کمی احساس آشفتگی در این بخش حس خواهند کرد. اما مانند تبلیفات اپلیکیشن ها که در مروگر اج نیز پیش از این شاهدش بوده ایم، این ویژگی نیز کاربران سیستم عامل مورد اشاره را تشویق خواهد کرد تا اپلیکیشن های بیشتری را از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنند. این دقیقا اتفاقی است که مایکروسافت به شدت می خواهد رخ دهد.

البته اگر میل چندانی به نمایش یافتن این بخش ندارید می توانید با مراجعه به Settings > Personalization > Start و غیر فعال کردن گزینه Occasionally show suggestions in Start نسبت به عدم نمایش آن اقدام کنید.

ximg_5629a07dd1831.png.pagespeed.ic.Xg6BalrHXw

این موارد تقریبا نیمی از موارد اضافه شده در اولین بروزرسانی بزرگ منتشر شده برای ویندوز ۱۰ بود. بزودی در مطلبی دیگر سایر موارد را در گویا آی تی با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *