چه مواردی در اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ وجود دارد؟ [بخش دوم]

چه مواردی در اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ وجود دارد؟ [بخش دوم]
  • 1394/8/2
  • مجتبی
  • 0

در بخش اول این مطلب به برخی از مواردی که در اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ اضافه شده پرداختیم. با گویا آی در ادامه این مطلب همراه باشید تا به سایر ویژگی های جدید در این آپدیت بپردازیم.

ویندوز ۱۰ می تواند رایانه گم شده شما را ردیابی کند

ویندوز ۱۰ ویژگی ای به نام Find My Device دارد که در بخش Settings > Update & security می توانید به آن دسترسی داشته باشید. این یعنی سیستم عامل مورد اشاره در نهایت  قابلیت ردیابی راه به صورت درونی در خود گنجانده است، بنابراین حالا می توانید لپ تاپ یا تبلت گم شده خود را با استفاده از جی پی اس بر روی سرویس های موقعیت یابی بیابید. شما می توانید همچنین ویندوز ۱۰ بگویید که موقعیت دستگاهتان را به سرور های مایکروسافت ارسال نماید، و به این طریق می توانید همیشه دستگاه تان را ردیابی کنید حتی اگر گم شده باشد.

ximg_5629a07dd1831.png.pagespeed.ic.Xg6BalrHXw

ارتقا در مروگر Edge و همگام سازی بهتر

مرورگر مایکروسافت اج، به نسخه جدیدی بروزرسانی شده و حالا به طور کامل از ویژگی هایی مانند Html 5 و Css 3 و ECMAScript پشتیبانی می کند که صورت داخلی در موتور رندرینگ آن جای داده شده اند. دو تغییر بزرگ در رابط کاربری در پیشمایش تب ها است و کافیست موس را بر روی عنوان هر تب ببرید تا پیشنمایشی از آن صفحه وب را ببینید. همچنین همگام سازی لیست سایت های مورد علاقه شما و خواندن آن ها در سراسر دستگاه هایی که از ویندوز ۱۰ بهره می برند حالا امکانپذیر شده.

مرورگر Edge هنوز به قابلیت پیشتیبانی از افزونه ها تجهیز نگردیده اما در هر حال این ویژگی به تعویق افتاده. از طرف دیگر مایکرسافت هنوز به قول خودش مبنی بر فروشگاهی برای افزونه های مرورگر یاد شده عمل نکرده. بنظر می رسد بروزرسانی های دیگری نیز برای این مرورگر قرار است که بزودی آماده شود.

ximg_562993ed3799f.png.pagespeed.ic.PDWqbMlcCN

یکپارچه شدن اسکایپ

ویندوز ۱۰ در اولین بروزرسانی بزرگ خود چند اپلیکیشن جدید را نیز اضافه نموده استو بزرگترین آن ها بخش اسکایپ ویدیو، پیام رسانی و تصاویر است. این سه اپلیکیشن همگی در قالب سرویس اسکایپ قرار داده شده اند و برای برقراری تماس های صوتی و تصویری و نیز گپ متنی می توان از آنها بهره جست. این بخش جایگزین اسکایپ در بخش Metro ویندوز شده که پیش از این در ویندوز ۸ شاهدش بوده ایم.

اپلیکیشن های یاد شده به طوری با ویندوز ۱۰ یکپارچه شده اند که دستریس به آن ها برای کاربران حالا بسیار آسان تر از قبل خواهد بود. ویندوز ۱۰ همچنین شامل چند بخش دیگر هم می شود که از جمله آن ها می توان به گزارشات تعاملی، ارائه ها و داستان های شخصی و دیگر موارد اشاره نمود.

ximg_5629940531114.png.pagespeed.ic.wV_aRPTU25

در مطلب بعدی ادامه موارد بروز رسانی شده در ویندوز ۱۰ را با هم در گویا آی تی به بررسی خواهیم نشست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *