۵ کاری که می توانید با استفاده از USB OTG انجام دهید

۵ کاری که می توانید با استفاده از USB OTG انجام دهید
  • 1394/8/20
  • مهیار سوری
  • 1

android-usb-otg-644x373

درایو های USB، یکی از راحت ترین و قابل حمل ترین درایو های موجود در بازار هستند که استفاده از آنها نیز به سادگی میسر است. اما مشکلی وجود دارد. از درایو های USB تنها در کامپیوتر ها می توان استفاده کرد و در استفاده از گوشی های هوشمند به مشکل بر خواهید خود، مگر اینکه به سمت USB OTG بروید.

USB OTG که مخفف عبارت On-The-Go است را به احتمال زیاد تا کنون شنیده اید و از آن استفاده هم کرده اید. رابط OTG به کاربران اجازه می دهد تا گوشی هوشمند بتواند اطلاعات موجود در یک درایو USB را بدون نیاز به کامپیوتر بخواند.

usb-otg-android-cable

خب حتما می پرسید کاربرد آن چیست؟ خیلی از کارها را با استفاده از این رابط می توان انجام داد، به طور مثال می توانید فلش های USB را به گوشی متصل کنید و یا اگر از نسخه ی قدیمی دسته کنترل بازی ایکس باکس ۳۶۰ استفاده می کنید می توانید آن را به تبلت اندرویدی خود متصل کنید.

USB OTG مختص به سیستم عامل اندروید نیست، اما با این نام بیشتر شناخته شده است. علاوه بر اینها برخی از چاپگر های نیز از USB OTG پشتیبانی می کنند که انتظار می رود مایکروسافت این ویژگی را به ویندوز ۱۰ اضافه کند اما هنوز خبری از پشتیبانی سیستم عامل اپل نیست.

usb-otg-android-logo

ساده ترین و مطمئن ترین راه برای چک کردن اینکه آیا گوشی و یا تبلت شما از USB OTG پشتیبانی می کند و یا نه، سر زدن به سایت سازنده گوشی مورد نظرتان است. البته می توانید جعبه تلفن همراه خود را هم چک کنید تا لوگویی مانند لوگو بالا را در آن مشاهده کنید.

اگر دو راه بالا جواب نداد می توانید سری به سایت GSMArena.com بزنید و در لیست موجود عبارت “USB Host” را برای گوشی مورد نظرتان جستجو کنید. همچنین می توانید USB OTG Checker را از پلی استور دانلود کنید و ببینید که آیا گوشی شما این قابلیت را دارد یا نه.

دلیل استفاده از USB OTG  چیست؟

تمام دستگاه های اندرویدی دارای یک پورت میکرو یو اس بی استاندارد هستند. با این حال بسیاری از دستگاه های دیگر نیاز به یک پورت کامل USB دارند؟ خب چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ بله، باید از یک دانگل میکرو USB به USB استفاده کنیم. در ادامه می خواهیم به شما نشان دهیم که چه کارهای جذابی می توان با استفاده از رابط او تی جی انجام داد، پس همراه ما بمانید.

اتصال درایو یو اس بی و هارد اکسترنال به گوشی هوشمند

usb-otg-android-pen-drive

آشکار است که مهم ترین کاری که می توان با استفاده از این رابط انجام داد اتصال یک منبع ذخیره سازی خارجی به دستگاه است. برای اینکار کافیست فضای ذخیره سازی خود را به گوشی متصل کنید و از محتوا آن استفاده کنید. البته در برخی از مواقع هاردهای اکسترنال دارای مشکل شده و شناخته نمی شوند.

اگر فرمت دستگاهی که استفاده می کنید FAT32 باشد مشکلی پیش نخواهد آمد اما فرمت NTFS همیشه بی مشکل نخواهد بود. برای رفع این مشکل می توانید از اپلیکیشن StickMount در گوگل پلی استور استفاده کنید.

بازی با دسته های بازی در گوشی و تبلت

usb-otg-android-xbox-360-controller-and-sonic-4-for-android

کنترلر های ایکس باکس ۳۶۰ به طور شگفت انگیزی بسیار روان با دستگاه های اندرویدی کار می کنند. به معنای واقعی کلمه تنها کافیست کابل را متصل کنید و از بازی لذت ببرید. بازی هایی مثل اسفالت ۸ و مرتال کمبت ۵ را نیز می توانید به صورت رایگان بازی کنید.

اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده هم باشد که چه بهتر. می توانید به راحتی از دسته های بازی پلی استیشن ۳ نیز استفاده کنید و به بازی کردن بپردازید. البته می توان کنترل های قدیمی PS2 را نیز به دستگاه متصل کرد.

کنترل اندروید با کیبورد و موس

usb-otg-android-keyboard

گاهی اوقات لازم است تا ماوس و کیبورد به تبلت خود متصل کنیم تا کارهای خود را به صورت بهتری انجام دهیم. خوشبختانه اندروید میانه ی خوبی با اتصال صفحه کلید و موس های بی سیم و سیمی دارد.

اگر قصد خریدن یک ست کیبورد و ماوس بی سیم دارید حتما باید همراه آنها یک گیرنده ی واحد باشد چرا که می خواهید همزمان از کیبورد و ماوس استفاده کنید. و حتما مطئمن باشید محصولی که خریداری می کنید با سیستم عامل شما سازگار باشد.

در مورد محصولات سیمی که به راحتی اتصال آنها امکان پذیر است.

چاپ مستقیم از پرینتر

usb-otg-android-printer

مانند صفحه کلید ها، اتصال پرینتر به یک دستگاه اندرویدی نیز به آسانی صورت می گیرد و لازم نیست به سراغ ارتباط های بیسیم و همچنین استفاده از کامپیوتر بروید.

اگر می خواهید عکس ها و یا اسناد خود را پرینت بگیرید باید به PTP سویچ کنید که این مورد در ارتباط USB میسر می شود.

کنترل دوربین DSLR

عکاسان عاشق این مورد خواهند شد. دستگاه اندروید شما می تواند به دوربین DSLR متصل شود و از قابلیت هایی مثل ضبط، فوکوس، کنترل سرعت شاتل و بسیاری موارد دیگر استفاده کند. این یکی از خلاقانه ترین کارهایی است که می توان با یک تبلت اندرویدی انجام داد.

تنها به نرم افزار کنترل کننده DSLR نیاز خواهید داشت و البته یک دوربین کانن. البته این نرم افزار با برخی از دوربین های نیکون و سونی نیز کار می کند اما آنها را به طور رسمی پشتیبانی نمی کند. قیمت این برنامه نیز ۷ دلار است.

نظر شما در مورد رابط USB OTG چیست؟ آیا مواردی را در این پست به آن اشاره کرده ایم برایتان مفید بود؟ نظرات خود را به ما به اشتراک بگذارید.

منبع : MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *