برترین برنامه های اندرویدی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شدند

برترین برنامه های اندرویدی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شدند
  • 1394/9/24
  • مهیار سوری
  • 0

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، بهتر است نگاهی به عقب بیندازیم و ببینیم که چه برنامه هایی در سال جاری میلادی منتشر شدند. در سالی که گذشت برنامه های متنوع و البته جذابی برای سیستم عامل اندروید منتشر شد که در این پست می خواهیم به معرفی چند برنامه محبوب و البته پر طرفدار بپردازیم.

البته ممکن است برخی از اپلیکیشن ها وجود داشته باشند که به این لیست نرسیده اند اما شما می توانید در قسمت نظرات این برنامه ها را به ما معرفی کنید. در ادامه همراه ما باشید تا این لیست را با هم کامل کنیم.

 

Truemessenger

truemessenger

Truemesseng همانطور که از نامش پیداشت مخصوص ارسال پیام است. این برنامه برای بعضی از کاربران نام آشناست و البته برای برخی دیگر ناشناخته. Truemessenger شماره های ناشناخته و اسپم ها را شناسایی و بلاک می کند. این برنامه به اندازه ای هوشمند است تا بتواند  اسپم ها را شناسایی کند.

در Truemessenger با قابلیت لغو ارسال پیام ها روبرو هستیم که می توانیم پیام هایی که به اشتباه ارسال کرده ایم را لغو کنیم. این برنامه کاملا رایگان است.

دانلود Truemessengeاز پلی استور

Facebook Hello

hello-app-1

برنامه ای که در بالا معرفی کردیم، تماس ها را با استفاده از تکنولوژی به نام ترو کالر بررسی می کند. فیسبوک هم امسال پا به این میدان گذاشت و با معرفی اپلیکیشن Facebook Hello اطلاعات فیسبوک کسانی را که با شما تماس می گیرند را نشان می دهد.

به طور مثال اگر کسی که با شما تماس می گیرد و دوست شما نیز هست می توانید با استفاده از اطلاعات فیسبوک اعم از تاریخ تولد و غیره  شخص تماس گیرنده را مشاهده کنید. در ضمن برنامه فیسبوک مسنجر نیز با این برنامه همگام سازی می شود.

دانلود فیسبوک هلو از پلی استور

 

Google Now Launcher

Google_Now_Launcher (1)

شاید گوشی هوشمند شما دیگر این قابلیت را نداشته باشد که از جدیدترین نسخه ی اندروید استفاده کند. در این مواقع می توانید از اپلیکیشن Google Now Launcher استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید از بعضی قابلیت های جدیدترین نسخه ی اندروید مارشمالو استفاده کنید. بی شک این برنامه می توانید بهترین تجربه شما از سیستم عامل گوگل را رقم بزند. مارشمالو جدیدترین نسخه ی سیستم عامل اندروید است و قابلیت هایی جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

دانلودGoogle Now Launcher از پلی استور

 

Pintasking

best-android-apps-2015-pintasking-640x210

Pintasking یکی از برنامه های فوق العاده اندروید است. این برنامه که شبیه Facebook’s chat heads عمل می کند، برنامه های در حال انجام شما را به صورت یک آیکون شناور در می آورد. این برنامه باعث می شود تا بین برنامه های مختلف حرکت کنید بدون اینکه نیاز باشد به قسمت چند پنجره ای مراجعه کنید.

نسخه ی رایگان Pintasking برای شما قابلیت شناور کردن دو برنامه را به ارمغان می آورد و برای خرید نسخه ی کامل باید ۳٫۹۹ دلار هزینه کنید. البته قسمت جالب این برنامه قسمتی است موسوم به Alt-Tab. انگشت تان را از قسمت سمت چپ نوار نوتیفیکیشن به پایین بکشید و یا دکمه ی Home را به سمت بالا بکشید تا آخرین برنامه ای که از آن استفاده می کردید باز شود. اگر یک بار دیگر این عمل را تکرار کنید به اولین برنامه که استفاده می کردید منتقل می شوید.

بله این کار شبیه به کلید ترکیبی Alt-Tab در ویندوز است که به اندروید راه پیدا کرده است.

دانلود Pintasking از پلی استور

 

Native Clipboard

best-android-apps-2015-native-clipboard-571x500

یکی دیگر از برنامه های کاربردی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد Native Clipboard بود. این برنامه ی حرفه ای در زمینه ی کپی-پیس عمل می کند و قابلیت های فراوانی را در این زمینه به ارمغان می آورد. با استفاده از این برنامه می توانید چندیدن متن را به طور همزمان کپی کنید و در برنامه ی مورد نظرتان آنها را بچسبانید.

حتی می توانید متون کپی شده را در برچسب های رنگی مختلف قرار داده تا از یکدیگر متمایز شوند. متن های کپی شده در این برنامه ذخیره می شوند و لازم نیست یک متن را دوباره کپی کنید.

دانلود Native Clipboard از پلی استور

Microsoft Word, Excel, Powerpoint

iPad-iPhone-Office-Suite

سال ۲۰۱۵ به پایان خواهد رسید در حالی که مایکروسافت گوشی های اندرویدی را فرا گرفته است. غول ردوموند فشار تهاجمی خود را به سیستم عامل اندروید کم نکرده و در حال توسعه برنامه های خود برای این سیستم عامل است. بهترین حرکت مایکروسافت ساخت سه برنامه ی جداگانه از سری آفیس برای اندروید بود. این سه برنامه به خوبی نسخه ی دسکتاپ در اندروید کار می کنند و می توانند کار شما را راه بیندازند.

ورد، اکسل و پاورپوینت برای صفحه نمایش های لمسی بهینه شده اند و در تمام اندازه ها به خوبی کار می کنند، چه یک گوشی ۴٫۵ اینچی داشته باشیم و یا یک تبلت ۱۰ اینچی. در ضمن برنامه های اکسل و پاورپوینت با قلم های نوری فوق العاده کار می کنند.

دانلود ورد از پلی استور

دانلود اکسل از پلی استور

دانلود پاورپوینت از پلی استور

Adobe Photoshop Lightroom and Premiere Clip

Screen-Shot-2015-10-07-at-8.55.39-PM

ادوبی امسال به معرفی دو برنامه ی ادوبی فوتوشاپ لایت روم و ادوبی پریمیر کلیپ برای اندروید، کاربران را بسیار خوشحال کرد. هیچکدام از این دو برنامه کپی از همتایان خود در کامپیوتر های دسکتاپ نیستند، اما این دلیل نمی شود که این دو برنامه فوق حرفه ای نباشند.

فوتوشاپ لایت روم برای اندروید مزایای فوق العاده را به همراه آورده است. در این اپلیکیشن می توانید به آسانی عکس های خود را ویرایش کنید. پریمیر کلیپ نیز به سادگی کلیپ های شما را ادغام و ویرایش می کند و می تواند بسیار مفید واقع شود.

دانلود فوتوشاپ لایت روم از پلی استور

دانلود پریمیر کلیپ از پلی استور

IFTTT DO

best-android-apps-2015-IFTTT-do-button-640x461

IFTTT DO یکی از بهترین برنامه ها برای ایجاد دکمه های مجازی در گوشی است. کافیست روی دکمه ها ضربه بزنید تا به طور خودکار عمل مورد نظرتان را انجام دهد. Do Note و Do Camera نیز به صورت جداگانه عرضه می شوند و کاربرد های خاص خود را دارند.

دانلود IFTTT Do Button از پلی استور

دانلود IFTTT Do Note از پلی استور

دانلود  IFTTT Do Cameraاز پلی استور

 

Periscope by Twitter

۱۵۰۷۰۶-periscope

این هم یک برنامه برای دوست داران توییتر. در این سال، توییتر یک برنامه ی جدید را برای به اشتراک گذاری لحظات با کاربران خود معرفی کرد. در این برنامه با بیش از ۱۴۰ کاراکتر در یک محیط زنده ویدئویی روبرو هستید.

پریسکوپ به شما اجازه می دهد تا با کاربر دیگری به صورت زنده تماس تصویری برقرار کنید. این تماس تصویری می تواند به صورت عمومی و یا از طریق یک لینک به صورت خصوصی فرستاده شود.

دانلود توییتر Periscope از پلی استور

 

Layout and Boomerang by Instagram

boomerang2

اینستاگرام بیش از یک شبکه ی اشتراک گذاری تصاویر است. در حال حاضر با اپلیکیشن هایی که این شرکت معرفی کرده است می توان عکس های خلاقانه ای را از عکس های معمولی گوشی شما تشکیل داد. با اپلیکیشن Layout می توان تصاویر را در قاب های متنوعی قرار دارد و با Boomerang نیز می توان کلیپ های کوتاه یکی دو ثانیه gif را ایجاد کرد. در برنامه بومرنگ ویدئو ها به صورت تکرار شونده هستند و از آنها می توانید در پروفایل تان استفاده کنید. ایده خوبی بود نه؟

دانلود Layout Instagram از پلی استور

دانلود Boomerang Instagram از پلی استور

 

Apple Music

best-android-apps-2015-apple-music-562x500

امسال اپل با معرفی اپلیکیشن اپل موزیک به طور رسمی در این عرصه گام نهاد. و در یک حرکت شگفت آور با معرفی اپل موزیک ورد در دنیای اندروید نیز پدیدار شد. برای اولین بار است که سرویسی را از اپل بر روی پلت فرم گوگل مشاهده می کنیم. برای استفاده از این اپلیکیشن باید اپل آی دی داشته باشید.

با استافده از این اپلیکیشن می توانید به یک فروشگاه بزرگ از موسیقی به همراه چند ایستگاه رادیویی دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید موزیک ها را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

دانلود اپل موزیک از پلی استور

Firefox 42+

best-android-apps-2015-firefox-42-tab-queue-640x494

همه ما با مرورگر محبوبو فایرفاکس آشنا هستیم و حالا شاهد  حضور نسخه ی جدید این مرورگر در اندروید هستیم. نکته ای که فایرفاکس ۴۲+ را از رقیبان متمایز می کند قابلیت جدیدی است به نام Tab Queuing.

اساسا هر زمان که در برنامه ای مانند فیسبوک، توییتر و یا برنامه های دیگر روی لینکی ضربه می زنیم در مرورگری باز می شود. در قابلیت Tab Queuing لینک ها در مرورگر ذخیره می شوند و لازم نیست که دوباره وارد برنامه شوید. با اینکار می توانید به گشت و گذارتان در فیسبوک و توییتر ادامه دهید و بعد از اتمام کار به مشاهده لینک ها بپردازید.

دانلود فایرفاکس از پلی استور

در اینجا لیست ما به اتمام می رسد. امیدواریم برنامه هایی که در این لیست به شما معرفی کرده ایم برایتان مفید واقع شود و بتوانید تجربه ی بهتری را از سیستم عامل اندروید داشته باشید. نظرات خود را در مورد این اپلیکیشن ها در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : MakeUseOf

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *