۱۱ برنامه مفید تحت روت برای اندروید

۱۱ برنامه مفید تحت روت برای اندروید
  • 1394/9/26
  • مجید جعفری
  • 1

مدتی پیش مقاله ای در مورد قابلیت های کاربردی اندروید که بدون روت سیستم می توانید از آن ها استفاده کنید در گویا آی تی منتشر کردیم و این نکته را نیز ذکر کردیم که روت تنها راه رسیدن به حداکثر قابلیت های دستگاه اندرویدیتان نیست. اما این را نیز نمی توان انکار کرد که روت اندروید دنیایی از قابلیت ها را به روی شما باز می کند که بسیار فراتر از قابلیت های پیش فرض اندروید هستند. این بار قصد داریم تا به شما نشان دهیم از دست یک دستگاه اندرویدی روت شده چه کارهایی بر می آید. با گویا آی تی همراه باشید.

SuperUS

پیش از استفاده از برنامه های تحت روت اندروید شما به یک برنامه مدیریت روت نیاز دارید تا بتواند مجوزهای لازم را به برنامه برای اجرا شدن در حالت روت بدهد. SuperUS یکی از معروف ترین برنامه های مخصوص این کار است. باید گفت بسیاری از برنامه هایی که به کمک آن ها دستگاه خود را روت می کنید این برنامه را به طور پیش فرض بر روی تلفن و یا تبلت شما نصب می کنند. از این پس تمام برنامه هایی که نیازمند روت هستند را پس از نصب می توانید از طریق این برنامه کنترل کنید.

AndroidPIT-root-apps-SuperSU-w782

Adblock Plus

یکی از قابلیت هایی که روت در اختیار شما می گذارد امکان بلاک کردن محتوای تبلیغاتی سایت هاست. این کار را می توانید به کمک Adblock Plus انجام دهید. این برنامه که مدت هاست برای بلاک کردن تبلیغات استفاده می شود یکی از بهترین برنامه های این کار است و مرورگر آن نیز بر روی گوگل پلی موجود است.

adblock_browser-w782

System App Remover

شاید شما هم جزء آن دسته کسانی هستید که استفاده از اپلیکیشن های مشابه را به استفاده از برنامه های پیش فرض اندروید ترجیح می دهید. اگر چنین طرز فکری دارید بدون شک تا به حال به این نیز فکر کرده اید که چگونه می توان برنامه های پیش فرض اندروید را برای افزایش حافظه داخلی و سرعت سیستم پاک کنید. System App Remover یکی از برنامه هایی است که تحت روت امکان حذف برنامه های پیش فرض اندروید را به شما می دهد.

AndroidPIT-root-apps-System-App-Remover-w782

Viper4Android FX

یکی از بهترین برنامه های مدیریت صدای سیستم عامل Viper4Android FX است که امکان کنترل کامل صدای خروجی از دستگاه اندرویدی را به شما میدهد. به کمک این اپ می توانید صدای خروجی از اسپیکرها را بهبود دهید، خروجی هدفون ها را به صدای Hi-Fi تبدیل کنید، صدای برنامه های دیگر را کنترل کنید و بسیاری قابلیت های دیگر.

AndroidPIT-root-apps-viper4android-fx-w782

Titanium Backup

مهم ترین دغدغه ی کاربران برای روت کردن دستگاه از دست رفتن اطلاعات پس از روت دستگاه است چرا که دست کاربران برای پاک کردن اطلاعات دستگاه باز تر می شود. یکی از برنامه های کاربردی که می تواند این نگرانی کاربران را به شدت کاهش دهد برنامه ی بکاپ گیر Titanium Backup است. این برنامه امکان بکاپ گیری از هر اطلاعاتی را به شما می دهد و علاوه بر این می توانید بکاپ های خود را مدیریت کنید.

AndroidPIT-root-apps-Titanium-Backup-w782

Greenify

به جرئت می توان گفت Greenify یکی از بهترین برنامه های مدیریت باتری حتی در حالت غیر روت اندروید است. این برنامه به شما اجازه می دهد تا بر روی مصرف باتری هر کدام از برنامه ها کنترل کامل داشته باشید و از این طریق می توانید عمر باتری خود را افزایش دهید. در آپدیت نهایی این برنامه قابلیتی به نام Shallow Hibernation اضافه شده که مخصوص اندروید مارشملو است.

AndroidPIT-root-apps-Greenify-w782

DiskDigger

برنامه های بسیاری برای بازیابی اطلاعات از دست رفته اندروید وجود دارد اما یکی از بهترین های آن ها DiskDigger نام دارد که در کمترین زمان فیلم، تصویر، موزیک و یا هر چیزی که به اشتباه پاک کرده اید را بازیابی می کند.

AndroidPIT-root-apps-diskdigger-w782

ES File Explorer

مدیریت فایل یکی از برنامه هایی است که هر کاربر سیستم عامل روت شده اندروید باید از آن بهره مند باشد. این برنامه ها قابیلت دسترسی به فایل های سیستمی را نیز به شما می دهند و می توانند ابزار مناسبی برای برنامه نویسان باشند. ES File Explorer جزء بهترین های مدیریت فایل است که می تواند بدون روت نیز قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار دهد.

AndroidPIT-ES-File-Explorer-device-system-w782

DataSync

DataSync یکی از برنامه های مخصوص همگام سازی دستگاه های اندرویدی است و مخصوص آن دسته از کاربرانی است که به طور همزمان از چندین دستگاه اندرویدی مانند تلفن و تبلت استفاده می کنند. این برنامه به آن ها این امکان را می دهد تا با همگام کردن دستگاه های خود تمام اطلاعات و برنامه هی خود را بر روی همه دستگاه ها داشته باشند. این بدان معناست که می توانید ادامه کتابی که در حال مطالعه بر روی تلفن خود بوده اید را بر روی تبلت خود بخوانید!

AndroidPIT-root-apps-DataSync-w782

Rec

شاید گرفتن فیلم از صفحه نمایش یکی از نیازهای اساسی برای روت کردن دستگاه نباشد اما اگر از آن دست کسانی باشید که به شدت به بازی کردن با گجت های همراه علاقه مندند بدون شک این قابلیت برای شما بسیار مفید و ضروری خواهد بود. یکی از برنامه هایی که تحت روت این قابلیت را به شما می دهد Rec نام دارد. این برنامه به شما اجازه می دهد تا با هر کیفیتی که مد نظر دارید از صفحه نمایش فیلم تهیه کنید.

AndroidPIT-root-apps-Rec-w782

Device Control

یکی از قابلیت های بسیار مهمی که روت در اختیار شما می گذارد کنترل کامل سخت افزار دستگاه است. Device Control نیز یکی از آن دست برنامه هایی است که با هدف مدیریت کامل سخت افزار اندروید طراحی شده است. به کمک این برنامه می توانید فرکانس هسته های CPU را تغییر دهید و یا میزان مصرف باتری تا میزان مشخصی محدود کنید.

AndroidPIT-root-apps-device-control-w782

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام از اینکه راهنمایی های شما بسیار روان و قابل فهم است ممنونم اگر امکان دارد مراحل فلش کردن دستگاه سامسونگ اندرویدی را توضیح دهید من یک تبلت ۸ اینچی GT-N5100 دارم و احتیاج به فلش کردن داره و به دلایلی نمیتوانم بدهم بیرون تا اینکار را انجام دهند، لطفا راهنمایی و کمک فرمایید.متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *