امکان نصب مستقیم اپلیکیشن ها از نتایج جستجوی Google فراهم شد

امکان نصب مستقیم اپلیکیشن ها از نتایج جستجوی Google فراهم شد
  • 1394/10/29
  • مجتبی
  • 0

تا حالا جستجوی موارد مختلف بر روی موبایل های اندرویدی به صورتی بوده که ابتدا کلمات مورد نظرتان را وارد می کردید و سپس لیستی از اپلیکیشن های مرتبط با متن جستجو شده شما نمایش می یافت. این لیست به گونه ای بوده که شما نام و آیکون اپلیکیشن ها را می توانستید مشاهده کنید و سپس هر کدام را که قصد نصب آن را داشتید باز کرده و از صفحه اختصاصی آن اپلیکیشن اقدام به اینکار می نمودید.

حالا بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت AndroidPolice منتشر شده، گوگل قصد دارد تا تغییراتی را در سیستم جستجوی خود برای اپلیکیشن ها اعمال کند و به کاربران اجازه دهد تا اپلیکیشن های مورد نظرشان را به صورت مستقیم از نتایج جستجوی گوگل نصب کنند. این بدان معناست که کاربران می توانند برای نصب و اجرای اپلیکیشن های مورد نیاز خود وقت کمتری را صرف کنند و مستقیما اپلیکیشن را اجرا نمایند. بنابر این این حالت به نظر بسیار کاراتر و اثر بخش تر است که نمونه آن را می توانید در تصویر بالای این مطلب ببینید.

دقت داشته باشید که یکسری محدودیت ها نیز در این ویژگی وجود دارد. مثلا برای استفاده از قابلیت مورد بحث باید از اپلیکیشن اختصاصی جستجوی گوگل استفاده نمایید. این گفته مشخص می کند که استفاده از مرورگرهای شخص ثالث، حتی مرورگر ساخت گوگل یعنی کروم، که بر روی اکثر دستگاه های اندروید نیز نصب است، باعث خواهد شد تا نتوان از قابلیت نصب مستقیم اپلیکیشن ها در نتایج جستوی گوگل استفاده نمود. تا به این لحظه هنوز مشخص نشده که آیا این ویژگی به اپلیکیشن گوگل کروم اندروید اضافه خواهد شد یا خیر، و همانطور که گفتیم فعلا فقط و فقط می توان با استفاده از اپلیکیشن جستجوی گوگل از آن بهره برد.

همچنین یک نکته دیگر این است که بنظر می رسد امکان مورد اشاره، برای همه کاربران در همه کشورها هنوز فعال نشده است. وب سایت Android Police اعلام کرده که قابلیت مورد بحث در واقع آخر ماه ارائه شده اما فقط برای یکسری از کاربران در دسترس است و در چرخه زمانی آینده، به مرور برای سایرین نیز فعال خواهد شد. امیدواریم این ویژگی هر چه سریعتر برای تمامی کاربران از جمله کاربران فراوان اندروید در کشور عزیزمان ایران در دسترس باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *