CAT S60 اولین تلفن هوشمند جهان که مجهز به دوربین گرمایشی داخلی است

CAT S60 اولین تلفن هوشمند جهان که مجهز به دوربین گرمایشی داخلی است
  • 1394/11/29
  • مجتبی
  • 0

از تلفن هوشمند جدید CAT s60 که به زودی قرار است به صورت رسمی معرفی شود، به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان یاد می کنند که مجهز به دوربین داخلی گرامایشی است.

این دوربین می تواند دمای اشیاء مختلف که در فاصله ۱۵ تا ۳۰ متری هستند را اندازی گیری نماید و نیز قادر به مشاهده خط دودهای مختلف با آن خواهید بود. دوربین مورد اشاره برای مثال می تواند به عنوان ابزاری برای آتش نشان ها مورد مصرف قرار گیرد که با استفاده از آن می توانند دقیقا دریابند که دود حاصل از یک حادثه حاصل آتش بوده یا صرفا فقط دودی مثل سیگار و … بوده است.

دوربین گرمایشی گوشی هوشمند مورد بحث می توان در حالت گرمایشی ویدیوهایی با کیفیت ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل را به ثبت برساند. این کیفیت در واقع برای نوع کارکرد آن مناسب ارزیابی می شود.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

gsmarena_005

درهر صورت اما CAT S60 یک گوشی هوشمند است ولی محافظ آن به گونه ای طراحی شده که قادر به تحمل عمق ۵ متری زیر آب را هم دارد و در صورتی که محافظ مخصوص برداشته شود این میزان به ۲ متر کاهش میابد.

تلفن هوشمند یاد شده قادر است ۲۰ مرتبه از ارتفاع ۱/۸ متری زمین بیفتد ولی همچنان به خوبی و بدون مشکل کار کند. صفحه نمایش این محصول با پوششی مستحکم از گوریلا لس ۴ به ضخامت ۱ میلی متر پوشیده شده که در حالت عادی ضخامت این محافظ تنها ۰/۴ میلی متر است! همچنین صفحه نمایش گوشی CAT S60 بسیار شفاف و با کیفیت است به طوری که امتیاز ۵۴۰ واحد برای مقدار روشنایی آن اعلام شده. همچنین گفتنی است که صفحه لمسی این دستگاه علارغم محافظ به نسبت ضخیمی که دارد، بسیار خوب و روان کار میکند.

باتری در نظر گرفته شده برای گوشی هوشمند یاد شده نیز ظرفیت ۳۸۰۰ میلی آمپرساعتی دارد که می تواند یک روز پرفشار کاری را با ضمن استفاده از بلندگوهای قدرتمند ۱۰۵ دسی‌بلی آن دوام بیاورد. سایر مشخصات این گوشی نیز شامل صفحه نمایش ۴/۷ اینچی با کیفیت ۷۲۰p است. مغز متفکر موبایل مورد اشاره نیز اسنپدراگون ۶۱۷ بوده و در کنار آن ۳ گیگابایت حافظه رم پردازشی و ۳۲ گیگابایت حافظه رم ذخیره سازی قرار داده شده. این محصول به صورت پیشفرض اندروید ۶ مارشمالو را اجرا می کند و نیز از شبکه های پرسرعت ۴G LTE بخوبی پشتیبانی به عمل می آورد. دوربین اصلی این محصول ۱۳ و دوربین جلویی آن سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد.

CAT S60 در نمایشگاه MWC در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و گفته شده پس از آن توسط نمایندگی ها و خرده فروش های نامدار در اختیار مشتریان قرار می گیرد. قیمت اعلام شده برای این محصول نیز حدود ۶۰۰ دلار اعلام شده و شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای اضافه کردن یک دوربین گرمایشی به گوشی های معمولی باید حداقل ۲۵۰ دلار اضافه پرداخت کنید. پس قیمت در نظر گرفته شده شاید در نگاه اول کمی زیاد به نظر برسد اما وقتی خوب به مشخصات موبایل CAT S60 توجه کنید در خواهید یافت که قیمت نامعقول نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *