سامسونگ چیپست جدید Exynos 7 Octa 7870 را معرفی کرد

سامسونگ چیپست جدید Exynos 7 Octa 7870 را معرفی کرد
  • 1394/11/29
  • مجید جعفری
  • 0

سامسونگ به تازگی عضو جدیدی را به خانواده ی چیپست های ۱۴ نانومتری اضافه کرده که Exynos 7 Octa 7870 نام دارد. در حالی روز گذشته پیش نمایشی از این چیپ منتشر شد خبر معرفی این مدل آن چنان نیز دور انتظار و ناگهانی نبود.

Exynos 7 Octa 7870 در بین چیپست های ۱۴ نانومتری FinFET و در رده متوسط رو به بالا قرار می گیرد. این چیپ به یک پردازنده ۸ هسته ای از نوع Cortex-A53 مجهز است که می تواند فرکانسی در حدود ۱٫۷ گیگاهرتز تولید کند. در کنار این، یک پردازنده گرافیکی Mali-T830 نیز بر روی این چیپ سوار شده است. شاید مشخصات این چیپ بسیار نزدیک به مدل ۷۵۸۰ به نظر بیاید اما باید گفت این مدل دارای پردازنده ی ۲۸ نانومتری است که نسبت به ۷۸۷۰ انرژی بیشتری مصرف می کند.

از دیگر ویژگی های Octa 7870 باید به پشتیبانی از دوربین عقب تا ۱۶ مگاپیکسل و دوربین سلفی تا ۸ مگاپیکسل اشاره کرد. در کنار این پشتیبانی از WUXGA به این چیپ اجازه میدهد فیلم ها را با کیفیت ۱۰۸۰P و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پخش کند.

در مجموع سامسونگ اعلام کرده که Octa 7870 نسبت به مدل ۲۸ نانومتری با بازده یکسان، ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. احتمال می رود تولید انبوه این چیپ حداکثر تا یک چهارم اول سال جاری آغاز شود.

منبع: GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *