LG G5 با قابلیت اضافه کردن افزونه رونمایی شد

LG G5 با قابلیت اضافه کردن افزونه رونمایی شد
  • 1394/12/2
  • مجید جعفری
  • 0

بالاخره انتظارها به سر رسید و LG از پرچمدار جدید خود یعنی G5 رونمایی کرد. چند ساعتی بیشتر از معرفی LG G5 نگذشته که این تلفن به تیتر اصلی تمام سایت های خبری تبدیل شده است. بسیاری از سایت های معتبر نیز در همان ساعات اولیه رونمایی از G5، نقد و بررسی های خود را در رابطه با این تلفن منتشر کرده اند. ما نیز بر آن شدیم تا نگاه کلی به نوآوری ها و مشخصات این تلفن داشته باشیم.

LG-G5-hands-on

LG G5 برخلاف پرچمداران قبلی ال جی که دارای بدنه هایی پلاستیکی و چرمی بودند، از بدنه ای تمام فلز بهره مند است. ویژگی خوب این بدنه، ساخت آن به صورت تکه تکه است که قابلیت تعویض هرچه بهتر اجزای سخت افزاری را به G5 میدهد. یکی از این اجزا باتری است که در مدل G5 می توان آن را به صورت کشویی از قسمت پایینی تلفن خارج کرد. اسلات سیم کارت و فلش مموری نیز بر روی همین قطعه سوار شده اند.

P1110316.JPG

امکان جدا کردن باتری و قطعات دیگر در LG G5 قابلیت های بسیار جالبی را به این تلفن افزوده است. بدین شکل که می توان قطعات مختلف سخت افزاری به گوشی اضافه کرد و قابلیت های آن را ارتقا داد. حتی LG در کنار G5 افزونه LG Cam Plus را نیز معرفی کرده که مانند یک دوربین اضافی قدرتمند عمل می کند. کافی است برد مخصوص در زیر تلفن را خارج کنید و با برد جدید تعویض کنید تا به همین سادگی تلفن شما به دوربینی قدرتمند تر مجهز شود. این برد حتی ظرفیت باتری را نیز ۱۱۰۰ میلی آمپر افزایش می دهد. LG وعده داده که ابزارهای لازم برای ساخت بردهایی با قابلیت های متنوع به شرکت های سازنده داده خواهد داد.

LG-HiFi-Plus---Resized LG-CAM-Plus---Resized

از این ها که بگذریم مشخصات اصلی G5 شامل صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی LCD با قابلیت Always On می شود. این قابلیت به صفحه نمایش اجازه می دهد در حالی که چیپست غیر فعال است با مصرف انرژی بسیار کم به صورت مداوم روشن بماند. گفته شده این قابلیت تنها ۰٫۸ درصد از باتری را در هر ساعت مصرف می کند.

ایده استفاده از دو دوربین سلفی که در مدل LG V10 به کار گرفته شد اکنون G5 را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و شاهد دوربین های دوقلو در عقب تلفن هستیم. همان طور که در تصویر نیز مشاهده می کند دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی با زوایای دید به ترتیب ۷۵ و ۱۳۵ درجه در عقب دستگاه قرار گرفته اند و تلفن با ترکیب دو تصویر گرفته شده تصویر نهایی را شکل می دهد.

P1110304.JPG

بسیاری از شایعاتی که در مورد G5 وجود داشت درست از آب در آمدند که مهم ترین آن ها استفاده از چیپ Snapdragon 820 و ۴ گیگابایت رم است. در کنار این G5 دارای ۳۲ گیگ حافظه داخلی در کنار باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری نیز هست. در زیر دوربین های دوقلو این تلفن نیز سنسور اثرانگشت دیده می شود.

گفته شده اوایل آوریل زمانی است که باید شاهد ورود G5 به بازارهای جهانی باشیم. باید تا دو سه ساعت دیگر منتظر ماند و دید در آن سمت سامسونگ با Galaxy S7 خود چگونه به جنگ با LG می رود.

منبع: GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *