نگاه کلی به قابلیت ها و نوآوری های Galaxy S7

نگاه کلی به قابلیت ها و نوآوری های Galaxy S7
  • 1394/12/4
  • مجید جعفری
  • 0

شب گذشته شب کهکشانی ها بود و گلکسی دیگر به دنیای تلفن های هوشمند قدم گذاشت. کهکشان جدید سامسونگ همان گلکسی S7ایست که مدت ها منتظر معرفی آن بودیم و بالاخره دیشب در اسپانیا از آن رونمایی شد. به جرئت می توان گفت مهم ترین رویداد نمایشگاه MWC 2106 نیز تا به الان معرفی Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge بوده است.

همه چیز همان طور که انتظار می رفت به وقوع پیوست و Galaxy S7 با یک پنل ۵٫۱ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ از نوع Super AMOLED معرفی شد. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی بسیار خوب ۵۷۷ppi است. بدنه ی S7 ابعادی در حدود ۱۴۲٫۴ در ۶۹٫۶ در ۷٫۹ میلی متر و وزنی معادل با ۱۵۲ گرم دارد.

samsung-galaxy-s7-hands-on-23.JPG

در آن سمت Galaxy S7 Edge قرار گرفته که مشخصاتی شبیه به S7 دارد. صفحه نمایش این تلفن  ۵٫۴ اینچ است و بیشتر مشخصات نمونه به کار گرفته شده بر روی S7 را داراست. ابعاد S7 Edge متناسب با صفحه آن از S7 کمی بیشتر و در حدود ۱۵۰٫۹ در ۷۲٫۶ در ۷٫۷ میلی متر است. همان طور که دیده می شود Edge حدود ۰٫۲ میلی متر از S7 معمولی باریک تر و ۵ گرم از آن سنگین تر است.

samsung-galaxy-s7-hands-on-28.JPG

چیپستی که بر روی دو مدل به کار گرفته خواهد شد یا چیپست قدرتمند Snapdragon 820 است و یا چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی Exynos 8890. ظاهرا شایعات مربوط به رم این دو مدل(رم ۶ گیگابایتی) درست از آب در نیامد و ظرفیت رم این دو مدل همچنان ۴ گیگابایت است. البته رمی که S7 به آن مجهز شده از نوع رم های سریع LPDDR4 است. خوشبختانه سامسونگ پرچمدار جدید خود را با دو حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد که قابلیت افزایش تا ۲۰۰ گیگ به کمک microSD را نیز دارد.

مهم ترین تغییر S7 نسبت به مدل های قبلی خانواده S کاهش مگاپیکسل دوربین عقب از ۱۶ به ۱۲ بوده است. بسیاری از کاربران و منتقدان از این استراتژی سامسونگ ناراضی بودند اما باید توجه داشت که واقعا نمی توان تنها با توجه به مگاپیکسل دوربین در مورد آن قضاوت کرد. در این مورد نیز به غیر از مگاپیکسل دوربین همه چیز به نفع دوربین S7 است چرا که این دوربین دارای دیافراگم f/1.7 و تکنولوژی Dual Pixel است. این ویژگی ها به دوربین اجازه می دهد تا در شرایط  نوری کم به خوبی عکسبرداری و با سرعت بالا فوکوس کند. دوربین S7 همچنین از قابلیت OIS بسیار خوبی نیز بهره مند است.

Samsung-Galaxy-S7-hands-onGalaxy-S7-Header

App-DrawerS7 و S7 Edge هر دو از باتری های قدرتمند ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ میلی آمپری استفاده می کنند. در کنار این هر دو مدل از فناوری شارژ سریع WPC و PMA بهره مند هستند. Wifi دوبانده، بلوتوث نسخه ۴٫۲، NFC، MiMO و … از دیگر قابلیت های اصلی این دو تلفن به حساب می روند. بر حسب انتظار نیز اندروید ۶ و رابط کاربری TouchWiz بر روی هر دو مدل دیده می شوند.

در این مقاله قصد شد تا کلی ترین مشخصات Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge مورد بررسی قرار بگیرد. در مقاله های بعدی نقد و بررسی های تخصصی تری را منتشر خواهیم کرد.

منبع: GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *