نمایشگاه MWC 2016 اسپانیا پایان یافت

نمایشگاه MWC 2016 اسپانیا پایان یافت
  • 1394/12/10
  • مجید جعفری
  • 1

پرونده نمایشگاه MWC 2016 اسپانیا نیز با تلفن ها و تبلت های منحصر به فردش بسته شد. Galaxy S7، LG G5، تلفن های سری X سونی و … مهم ترین محصولاتی بودند که در این نمایشگاه به دنیا معرفی شدند و در آینده نزدیک راه خود را به بازارهای سرتاسر دنیا باز خواهند کرد. در کنار معرفی پرچمداران بزرگ تلفن های هوشمند، مدل های به نسبت ضعیف تر اما با فناوری ها و قابلیت های منحصر به فرد نیز در این نمایشگاه به چشم می خورد که اکثرا تولید شرکت های نه چندان نام آشنا بود. در این مقاله قصد داریم تا ۴ مورد از جالب ترین و خلاقانه ترین تکنولوژی هایی که در MWC 2016 معرفی شد را بررسی کنیم.

شارژ فوق سریع Oppo VOOC

Oppos-super-fast-smartphone-charging-technology

Oppo اگرچه هیچ تلفنی در نمایشگاه MWC معرفی نکرد اما از یکی از کاربردی ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های مخصوص تلفن های هوشمند رونمایی کرد. این تکنولوژی Super VOOC نام دارد می تواند انقلابی در شارژ گجت های قابل حمل به پا کند. پیش از معرفی این تکنولوژی نیز Oppo اعلام کرده بود که فناوری بسیار قدرتمندی را به تلفن های هوشمند خواهد آورد. اگر واقعا می خواهید به اوج قدرت VOOC پی ببرید کافی است یک گجت مجهز به این فناوری و بانری ۲۵۰۰ میلی آمپری را با microUSB و یا Type-C به شارژر متصل کنید تا در کمتر از ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود! البته Oppo اعلام کرده باتری دستگاه نیز باید ویژگی های خاصی داشته باشد اما وارد جزئیات نشده است.

بدون شک اولین تلفن مچهز به Super VOOC توسط Oppo روانه بازار خواهد شد که امیدواریم هرچه زودتر شاهد ورود آن باشیم. این نیز کاملا واضح است که اگر Oppo بتواند با موفقیت این تکنولوژی را با تلفن هوشمند خود تلفیق کند کمپانی های دیگر نیز تلفن ها و تبلت های خود را به VOOC مجهز خواهند کرد.

طراحی ماژولار LG G5

LG-G5s-modular-design

LG در نمایشگاه MWC تلفنی را معرفی کرد که طراحی بسیار مبتکرانه ی آن همه را بهت زده کرد. LG G5 اولین تلفنی است که از طراحی ماژولار یا همان قسمت قسمت بهره مند است. این طراحی قابلیت ارتقا سخت افزاری را دقیقا شبیه به کامپیوترهای رومیزی(Desktop) به G5 می دهد. بدین شکل که می توان ماژول اصلی را که باتری را نیز در خود جای داده از زیر تلفن خارج کرد و قطعات و داک های مختلف را به جای آن قرار داد. پیش از این نیز گوگل در پی تولید چنین تلفن هوشمندی تحت عنوان پروژه Ara بود.

تکنولوژی فوکوس Dual Pixel سامسونگ

Samsungs-Dual-Pixel-auto-focus-technology

اگرچه تکنولوژی Dual Pixel یکی از ضروری ترین فناوری های دوربین هاست و مدت زیادی است بر روی دوربین های حرفه ای عکاسی به کار گرفته می شود اما سامسونگ اولین شرکتی است که پای آن را به دنیای تلفن های هوشمند باز کرده است. این فناوری به دوربین اجازه می دهد تا با استفاده از ۱۰۰ درصد پیکسل ها بر روی سوژه متمرکز شود. این در حالی است که فناوری کنونی دوربین های بازار به آن ها اجازه می دهد با ۵ تا ۱۰ درصد از پیکسل های تصویر فوکوس را انجام دهد. فناوری Dual Pixel کمک بسیار زیادی در عکسبرداری از سوژه های متحرک می کند.

دوربین دوقلو LG با زاویه دید بالا

LG-G5s-wide-angle-rear-camera

اگرچه LG اولین تلفنی نیست که دوربین های دوقلو را در عقب تلفن خود به کار می گیرد اما زاویه دیدی که تحت پوشش دوربین های این تلفن است بسیار متفاوت تر از دیگر تلفن هاست. همان طور که پیش تر نیز ذکر کردیم ال جی دو دوربین ۱۶ و ۸ مگاپیسکلی با زوایای دید ۷۸ و ۱۳۵ درجه را در عقب G5 جای داده که می توانند تصاویری با دید ۱۳۵ درجه ضبط کنند. این زاویه از زاویه چشم انسان که در حدود ۱۱۴ درجه است نیز بیشتر است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *