معرفی گوشی هوشمند Sony Xperia X Performance

معرفی گوشی هوشمند  Sony Xperia X Performance
  • 1394/12/23
  • زهرا معبودی
  • 0

هنوز چندی از دومین ماه سال ۲۰۱۶ نگذشته بود که سونی، همزمان به معرفی دو گوشی هوشمند جدید پرداخت و قول داد که در ماه های آتی آن ها را در اختیار علاقمندان این برند قرار دهد. یکی از این گوشی ها، که در لیست بهترین گوشی های آینده طبقه بندی شده است، Sony Xperia X Performance نام دارد. به ظاهر سونی قصد دارد با خانواده ی اکسپریا کماکان رقابت کند و این درست در حالی است که شایعه ها و اخبار نشان دهنده ی این است که یکی از رقبای سونی یعنی سامسونگ دست از گلکسی هایش کشیده و قصد دارد تکنولوژی گوشی های هوشمند را با نام اختصاصی در اختیار کاربران قرار دهد. به هر حال رقبای سیستم های هوشمند برای حیات خود نیاز به رقابت دارند و سونی نیز در این وادی، ساکت ننشسته است.

Sony-Xperia-X-Performance-5

گوشی Sony Xperia X Performance از نظر ظاهری چیزی شبیه به دیگر گوشی های هوشمند سونی است که شاید از نظر برخی ویژگی های ظاهری و سخت افزاری نیز، با سری z  شبیه باشد. اما برای قضاوت هنوز هم زود است.

این اسمارت فون که حامل نسل جدید تکنولوژی سونی است تحت سیستم عامل Android (6.0) یعنی مارشمالو قرار است در اختیار کاربران قرار بگیرد.

سونی گوشی Sony Xperia X Performance را برای علاقمندان به سیستم های بزرگ طراحی کرده است چرا که ابعاد این گوشی را با سایز ۱۴۴ x 70 x 8.7 میلی متر ارائه کرده است.

Sony-Xperia-X-Performance-0

اندازه ی وزن این گوشی ۱۶۵ گرم است که از میزان متوسط استاندارد حدود ۱۰ گرم بیشتر است که البته چندان قابل احساس نیست. سونی در سیستم های اخیرش، برای افزایش کیفیت و استحکام از بدنه ی فلزی برای سیستم هایش استفاده کرده که این گوشی نیز از این ویژگی محروم نیست.

این گوشی، برای سخت پسندان در ۴ رنگ متفاوت صورتی، طلایی، مشکی و سفید طراحی شده است.

Sony-Xperia-X-Performance-1

نمایشگر این گوشی در اندازه ی ۵ اینچ و با رزولوشن ۱۰۸۰ x 1920 پیکسل طرحی شده که البته این میزان، تقریبا در حالت متوسط بوده و نمی توان گفت از آخرین تکنولوژی ها در آن استفاده شده است اما نمی توان گفت که بی کیفیت است. با این حال با این سایز از نمایشگر، و رزولوشن یاد شده، تراکم پیکسلی به میزان ۴۴۱ پیکسل در اینچ محاسبه شده که عالی است. پس از نگران میزان دقت رنگ و مواردی که به تراکم پیسکلی مربوط می شوند نباشید.

Sony-Xperia-X-Performance-2

نمایشگر این گوشی، تحت تکنولوژی IPS LCD ساخته شده است. در نتیجه میتوان گفت درصد شمول نمایشگر به کل بدنه ۶۶٫۹ درصد می باشد. از جمله سنسور های بکار گرفته شده در این گوشی به سنسورهای نوری و مجاورتی می توان اشاره کرد. نمایشگر  Sony Xperia X Performance یک نمایشگر ضد خش بوده که امتحان خود را پس داده اما توصیه می کنیم که هرگز با اشیای نوک تیز، به امتحان مجدد گوشی خود نپردازید.

Sony-Xperia-X-Performance-3

سونی در تولید گوشی ها و دوربین های خوش پیکسل سابقه دار است بنابراین اگر بگوییم که این گوشی، از یک دوربین عقب ۲۳ مگاپیکسلی بهره مند است جای تعجب نیست. فلش این دوربین از نوع LED در نظر گرفته شده است که با فاصله ی کانونی ۲۴ میلی متر، به علاقمندان عکاسی کمک می کند که صحنه های جذاب و خوش کیفیتی را شکار کنند.

از دیگر ویژگی های دوربین این گوشی می توان به مواردی نظیر تشخیص لبخند، زوم دیجیتال، تایمر خودکار، تثبیت کننده تصویر دیجیتال، فوکوس خودکار  تشخیص فاز  ، برچسب گذاری جغرافیایی اشاره کرد. سلفی گیر ها نیز می توانند با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی که در جلو این گوشی در اختیارشان قرار گرفته شده بهترین عکس های سلفی از خود و دوستانشان بگیرند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. به راستی که کمتر گوشی یافت می شود که از سلفی گیر ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار باشد.

Sony-Xperia-X-Performance-4

سیستم های سونی از هر جهتی کم داشته باشند از نظر سخت افزار و پردازنده ها واقعا همیشه حرف اول را می زنند. این سیستم هوشمند، از پردازنده ی ۴ هسته ای Qualcomm Snapdragon 820 MSM8996 بهره مند است که با فرکانس ۲۱۵۰ مگاهرتز قصد دارد در پردازش داده ها به کاربران سرویس دهی کند.

پردازنده ی گرافیکی آن نیز از نوع Adreno 530 انتخاب شده است. از نظر حافظه رم هم، این سیستم از یک رم ۳ گیگابایتی برخوردار است که نیاز کاربرانی که با اپلیکیشن های رم خور ، کار می کنند را مرتفع می سازد.

Sony-Xperia-X-Performance-6

این گوشی از یک حافظه ۳۲ گیگابایتی برخوردار است که البته تنها ۲۰ گیگابایت آن توسط کاربر قابل استفاده است اما کاربران حساس می توانند با استفاده از microSD, microSDHC, microSDXC حافظه ی خود را تا ۲۰۰ گیگابایت ارتقا دهند. ظرفیت باطری این گوشی ۲۷۰۰ میلی امپر در ساعت است که البته غیر قابل تعویض توسط کاربر است که این مستلزم مزیت و معایبی است که از جمله مزیت ها می توان به باریک شدن گوشی و معایب آن نیز می توان به عدم تعویض باتری در صورت مشکل دار شدن، اشاره کرد. این مدل از گوشی ها نیاز به مراقبت جدی دارند تا بخش باتری آن ها با مشکل برخورد نکند.

Sony-Xperia-X-Performance-7

خروجی های صدا در Xperia X Performance به دو صورت خروجی صدای معمولی برای گوشی، و صدای استریو برای موسیقی اشاره کرد. و در نهایت باید بگوییم که در این گوشی از اخرین تکنولوژی های بلوتوث و وایرلس استفاده شده است. کاربران باید سیم کارت خود را از نوع نانو برای این سیستم، انتخاب کنند تا بتوانند از قابلیت مکالمه با شبکه موبایل نیز در آن بهره مند شوند.

این گوشی قرار است در ماه های آتی، در اختیار کاربران قرار گیرد که متعاقبا از طرف این کمپانی بزرگ، حاملان و ارائه دهندگان این گوشی هوشمند معرفی خواهند شد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *