سامسونگ از تبلت اندرویدی جدیدش رونمایی کرد

سامسونگ از تبلت اندرویدی جدیدش رونمایی کرد
  • 1394/12/26
  • زهرا معبودی
  • 1

با خبر شدیم که سامسونگ در روزهای اخیر،  تبلت جدیدش را موسوم به Samsung Galaxy Tab A (2016) معرفی کرده تا آن را به زودی در اختیار دوست داران این برند قرار دهد. البته از سوی سامسونگ هنوز مرجع خاص و تاریخ خاصی برای انتشار این محصول در نظر گرفته نشده است اما تا آن زمان بد نیست از این سیستم سر دربیاورید و شاید آن را به لیست امید خود بیفزایید!

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-7

این سیستم که در رده ی تبلت های سامسونگ، دسته بندی شده است، قرار است تحت اندروید ۵٫۱ روانه بازار شود. این مساله کمی اهمیت پیدا می کند که چرا تا زمانی که ممکن است اندروید مارشمالوی کنونی ( نسخه ۶ ) مهمترین و برجسته ترین نسخه ی اندرویدی به حساب می آید، از اندروید ۵٫۱ توسط سامسونگ استفاده شود؟ البته تا زمان انتشار این تبلت به احتمال زیاد نسخه ی ۶٫۱ مارشمالو نیز بروز رسانی شود اما این اقدام سامسونگ کمی تامل پذیر است مخصوصا زمانی که رقیب این برند، یعنی سونی، برای محصول جدیدش که به زودی منتشر می شود از اندروید مارشمالو استفاده کرده است.

ابعداد این تبلت در اندازه ی بزرگ و در مقیاس ۱۸۶٫۹ x 108.8 x 8.7 انتخاب شده است. با توجه که متوسط سیستم های هوشمند در این ابعاد حدود ۵۰۰ گرم است اما به طور جالبی Samsung Galaxy Tab A (2016)  دارای وزن ۲۸۳ گرم می باشد که سبک وزن بوده و این ناشی از تکنولوژی بکار گرفته شده در آن می باشد. با توجه به اینکه بیشتر کاربران از رنگ سفید و سیاه برای تبلت استقبال می کنند ( و حتی بیشتر سیاه )، سامسونگ تنها همین دو رنگ را برای این تبلت هوشمند اندرویدی اش د نظر گرفته است.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-6

  تبلت Samsung Galaxy Tab A (2016)  که تقریبا می توان آن را یک تبلت ۲۰ سانتی تصور کرد، دارای نمایشگری ۷ اینچی است که از نظر رزولوشن واقعا ضعیف عمل کرده است. میزان رزولوشن این نمایشگر که از تکنولوژی TFT بهره مند است ۸۰۰ x 1280 پیکسل می باشد که تبعا ارائه دهنده ی تراکم پیکسلی ۲۱۶  پیکسل بر اینچ می باشد که میزان متوسط است.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-1

TFT مخفف Thin Film Transistor می باشد که در این نمایشگرها ترانزیستورها به طور نازک در پشت نمایشگر قرار دارند. از جمله ویژگی ها Thin Film Transistor ها می توان به مصرف کم انرژی و باتری، تقریبا بدون تشعشع، و وضوح و کیفیت بالا اشاره کرد. اما معایب بر شمرده شده برای تکنولوژی Thin Film Transistor نیز شامل لرزش تصویر، فاصله پیکسل ها و مواردی از این دست اشاره کرد. البته توصیه ما این است که در مورد لرزش تصویر سریع تصمیم نگیرید. هنگام خرید تبلت کمی با آن کار کنید و به طور واقعی آن را تجربه کرده و بعد نسبت به مزایا و معایب تصمیم گیری کنید.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-5

از جمله سنسورهایی که سامسونگ تصمیم گرفته از میان آن ها یک مورد را برای این نمایشگر در نظر بگیرد تنها سنسور نوری است.

در زمانی که برند های مشهور رو به دوربین های بالاتر از ۲۰ مگاپیکسل آورده اند، سامسونگ هنوز روی دوربین ۵ مگاپیکسلی عقب برای این سیستم، پافشاری می کند. جالب است که دوربین سلفی گیر این تبلت تنها ۲ مگاپیکسل کیفیت دارد که این می تواند یک نقطه ضعف برای انتخاب کسانی باشد که به گرفتن سلفی و عکس های یادگاری حساسیت نشان می دهند.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-4

اما از نظر پردازنده نیز باید بگوییم که این سیستم از یک پردازنده ی چهار هسته ای Exynos 3 Quad 3475 با فرکانس ۱۳۰۰ مگاهرتز بهره مند است که از نظر کیفیت عملکردی واقعا راضی کننده است. پردازنده ی گرافیکی این سیستم هوشمند اندرویدی ARM Mali-T720 نام دارد که در کنار حافظه ی رم ۱٫۵ گیگابایتی تقریبا تجهیزات کاملی برای پردازش های مختلف را گرد آوری کرده است اما اگر فکر می کنید این ترکیب آخرین تکنولوژی روز دنیا است به اشتباه افتاده اید.

حافظه داخلی این تبلت ۸ گیگابایت است که کاربر تنها می تواند کمی بیش از ۴ گیگابایت آن را مورد استفاده قرار دهد اما فراموش نشود که می توانید با توسعه دهنده های حافظه ای میزان این حافظه را به ۲۰۰ گیگابایت تغییر دهید که این به نوبه خود از مزیت های تبلت Samsung Galaxy Tab A (2016)  سامسونگ برای سال ۲۰۱۶ است.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-0

این تبلت دارای یک باتری غیر قابل تعویض است که حدود ۴ هزار میلی آمپر ظرفیت دارد بدین معنی که اگر یک بار باتری را فول شارژ کنید، تا مدت ۱۱ ساعت می توانید بدون وقفه این میزان از شارژ را با اتصال به وای فای تمام کنید. اگر بخواهید با تبلت فیلم ببینید تنها ۹ ساعت با یک بار شارژ کامل به شما فرصت داده خواهد شد. اما برای گوش دادن موسیقی به تنهایی تا ۱۰۰ ساعت می توانید از این میزان شارژ بهره مند شوید.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-2

خروجی های صدا برای Samsung Galaxy Tab A (2016) به صورت ترکیبی لحاظ شده که خروجی موسیقی استریو نبوده و به صورت ساده جاسازی شده است.

سامسونگ در این تبلت جدید خود حتی برای بلوتوث نیز از نمونه ها و نسخه های گذشته استفاده کرده است. در حال حاضر که بلوتوث در نسخه ۴٫۲ ارائه شده است، سامسونگ از نسخه ۴ آن برای تبلت جدید خود موسوم به Samsung Galaxy Tab A (2016) استفاده کرده است.

Samsung-Galaxy-Tab-A-2016-3

با بررسی کلی این تبلت، می توان گفت که سامسونگ به احتمال زیاد قصد داشته سیستمی مشابه با سیستم های سال گذشته ی خود را تنها با ظرفیت حافظه ای بالاتر در اختیار کاربران قرار دهد که البته این تبلت در پاره ای موارد ضعیف تر از دیگر تبلت های سامسونگ عمل کرده است. با این حال باید به انتظار بنشینیم تا این تبلت سر از بازار ها در بیاورد و آن را در دست بگیریم و به طور شخصی تجربه ی کار کردن با آن را داشته باشیم تا بتوانیم واقعا در مورد آن قضاوت کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *