بررسی گوشی Galaxy S7  با iphone 6s

بررسی گوشی Galaxy S7  با iphone 6s
  • 1395/3/6
  • زهرا معبودی
  • 0

شرکت اپل و سامسونگ جز پرطرفدارترین در نوع خود محسوب می شوند که در طی سال های اخیر توانستند در کنار یکدیگر به رقابت بپردازند . این شرکت های معروف و نامدار در تلاشند تا مصرف کنندگان یکدیگر را به سمت خود جذب کنند و چندین بار همدیگر را به کپی کردن متهم کردند و حتی این اتهام ها به دادگاه نیز کشیده می شد و تا محاکمه قضایی نیز می رسید.

Samsung-Galaxy-S7-31

از سوی دیگر این دو برند جز شریک های مهم و راهبردی یکدیگر محسوب می شوند و تعامل نزدیکی باهم دارند، به عنوان مثال بخشی از چیپست های طراحی شده توسط شرکت اپل از خط تولید شرکت سامسونگ خارج می شود و نیز نمایشگر AMOLED که شایعاتی در مورد ان بر سر زبان هاست که قرار است در اینده از این نمایشگر در تلفن های اپل استفاده شود و از این رو اپل ساخت و تولید این محصول را به شرکت کره ای و رقیب سرسخت خود می سپارد.

باید این نکته را یادآوری کرد که این دو شرکت سامسونگ و اپل از بزرگترین سازنده های تلفن های همراه موجود در جهان می باشند و با پیدا شدن هر مدل تلفن همراه به بازار ارتباطات، مزیت ها و عیب های هر یک با هم مقایسه و بررسی می شوند در این صورت این تولید کنندگان نام دار پا به سوی ویژگی هایی برای جلب بیشتر کاربران خود می گذارد.

Samsung-Galaxy-S7-30

شرکت اپل یکی از قدیمی ترین در نوع خود می باشد ،این دو شرکت از دو نوع سیستم عامل مختلف در ساخت خود برخوردارند .

در اینجا ما این دو شرکت را به میدان جنگ میبریم تا بیننده پیروز این میدان باشیم.

Apple-iPhone-6s-9

طراحی :

این دو محصول از نظر و دیدگاه طراحی شبیه به نسخه های قدیمی تر خود هستند اما  نسبت به مدل های قدیمی کمی بهبود پیدا کرده اند. از طرفی می توان گفت که این دستگاه ها به هم نیز شباهت دارند.

Apple-iPhone-6s-6

شرکت اپل توانسته یکسال در میان در حفظ طراحی نسبت به سال گذشته نسخه با ویژگی های جدید که حرف S به انتهای نامش اضافه می کند رو نمایی کند. شرکت سامسونگ نیز طی سالهای اخیر مدل ویژه خود را به طور کامل تغییر داده و مشکلات قبلی خود را رفع کند و این دو شرکت در سالهای اخیر نسخه های ترقی یافته محسوب می شوند.

Samsung-Galaxy-S7-28

علاوه بر ترفندهای برابر ، می توان به شباهت های دیگربین این دو برند مشهور نام برد نظیر ترکیب و محل دکمه ها با هم یکی می باشد و دکمه خاموشی گوشی در هر دو مورد در سمت راست و کلید های صدا درسمت چپ قرار گرفته اند.

Samsung-Galaxy-S7-29

حسگر این دو شرکت هر دو در قسمت پایین صفحه قرار دارند با این فرق که این حسگر در ایفون ۶S به شکل گود و در گلکسی S7 مقداری بیرون رفتگی دارد.

بیشترین شباهت موجود در این دو شرکت در قسمت پایینی این دو دستگاه می باشد که باعث ایجاد هیاهو بین این دو شرکت شد که سامسونگ از شرکت اپل الگوبرداری کرده است.

Samsung-Galaxy-S7-20

این دو شرکت هر دو یک اسپیکر مونو در قسمت راست خود دارند و ورودی هدفون در سمت چپ واقع شده و در بین این دو درگاه ارتباطی قرار گرفته با این فرق که اپل از درگاه خود به نام Lightning استفاده کرده و سامسونگ از استاندارد USB Type-c استفاده نکرده و از درگاه micro usb استفاده کرده است و به این موضوع اعتقاد دارد که استاندارد جدید به کیفیت و ارزش محصول نمی افزاید.

Samsung-Galaxy-S7-19

درگاهی که شرکت اپل در دستگاه خود استفاده کرده جهت وصل کردن کابل به دستگاه تفاوتی ندارد و این مورد به شارژ و جا به جایی فایل ها به کاربر دستگاه کمک می کند.جدیدترین درگاه موجود در بازار Type-C نام دارد که شرکت سامسونگ به این تکنولوژی جدید علاقه ای نشان نداده است.

Samsung-Galaxy-S7-8

از تفاوت موجود در این دو دستگاه می توان به جنس و نوع بدنه این دو دستگاه اشاره کرد شرکت سامسونگ در تلفن همراه خود در دو طرف ان از شیشه استفاده کرده در صورتی که اپل در ساخت دستگاه جدید خود باز هم از فلز استفاده کرده و از آلمینیوم سری ۷۰۰۰ در بدنه بکار برده که در مقابله با آلیاژ۶۰۶۳ که در محصول قبل به کار برده شده محکم تر ساخته شده است.

Samsung-Galaxy-S7-5

با وجود این آلیاژ در ساخت این تلفن همراه از مشکل خم شدن ان جلوگیری می شود در صورتی که اندازه دستگاه بیشتر شده و به ۱۳۸٫۳ در ۶۷٫۱ میلی متر رسیده لازم بذکر است که این تغییرات نامحسوس بوده و به چشم دیده نمی شود اما وزن این محصول بدلیل استفاده از این آلیاژ بیشتر شده و به ۱۴۳گرم رسیده است و در ارائه آن به کاربران مشکل ساز خواهد شد.

Iphone 6s کوچکترین نمایشگر نسبت به گوشی های روز و پرچم دار دنیا را داراست.

با وجود آیفون در بازار این گوشی بازهم کوچکترین در نوع خود و پرطرفدار محسوب می شود و از ظاهری بهتراز تلفن های مدرن بزرگتر از خودش برخوردار است که می توان به گلکسی s7 نیز اشاره کرد که با اندازه های ۱۴۲٫۴ در ۶۹٫۹ و ضخامت ۷٫۹ میلی متر که دومین تلفن همراه نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است .

اگر بدنبال نمایشگر بزرگ تری هستید لازم بذکر است که اهمیت کمتری به ارگونومی دستگاه داشته باشید

در اینجا باید این نکته را بیان کنیم که نسخه قبلی سامسونگ وزن آن به ۱۴۳ گرم می رسید که با نسخه ایفون ۶s برابری دارد، اما در نسخه جدید این وزن به ۱۵۲ گرم افزایش پیدا کرده است. شرکت سامسونگ توانسته خمیدگی هایی که اطراف بدنه موجود بوده است را بهبود بخشد و این افزایش ضخامت باعث شده بیرون آمدگی های دوربین از نمای پشتی بدنه کمتر دیده شوند و نمای دستگاه زیباتر شود.

شما با انتخاب دستگاهی با صفحه بزرگ این انتخاب را کرده اید و کار با گوشی برایتان سخت می شود ولی دیدن عکس،ویدئو،و مرور در صفحات اینترنتی برایتان مفرح بخش خواهد بود.بدنه ی گلکسی s7 با استاندارد IP68 در برابر آب و غبار مقاوم و محکم ساخته شده و شما می توانید این گوشی را به مدت ۳۰ دقیقه در اب در عمق ۱٫۵ متری غوطه ور کنید.

Apple-iPhone-6s-22

در اینجا به این نکته اشاره می کنیم که در زمینه جذب اثر انگشت، اپل به دلیل استفاده فلز در محصول خود نسبت به شیشه استفاده شده در سامسونگ بهتر می باشد و اگر تمیزی و آراستگی گوشی برایتان مهم است پیشنهاد می کنیم اپل را انتخاب کنید.

لازم بذکر است که با توجه به جنس شیشه ای بدنه در سامسونگ و با استفاده این شرکت از لایه محافظ گوریلا گلس باز هم مقاومت فلز از شیشه بیشتر می باشد و امکان اسیب به گلکسی S7 وجود دارد.

 

در مورد رنگ های عرضه شده در بازار در شرکت اپل می توان ۴ رنگ خاکستری ،نقره ای،طلایی و صورتی که به رز گلد معروف است. سامسونگ نیز نسخه جدید خود را در ۴ رنگ مشکی،طلایی،نقره ای و سفید وارد بازار کرده است.

 

نمایشگر

هنوز نمایشگر ۴٫۷ اینچی در ایفون ۶S یکی از کوچک ترین در بین نسخه های جدید دیگر محسوب می شود.

شرکت سامسونگ به یک نمایشگر AMOLED با رزولوشن K2 مجهز می باشد که در ابعاد ۵٫۱ اینچی و با تراکم ۵۷۶ پیکسل در اینچ باعث شده که جز بالاترین محصول در بازار قرار بگیرد. اما لازم بذکر است که با مقایسه این دو تلفن مدرن در کنار هم می توان به وضوح کیفیت تصویر در اپل پی برد .

صفحه نمایشگر اپل می تواند نزدیک به ۱۰۰ درصد از رنگهای استاندارد SRGBرا به نمایش گذارد که رنگ ها شبیه به واقعیت دیده می شوند، در صورتی که این اندازه به دلیل اغراق انجام شده در پنل های AMOLED برای سامسونگ بالاتر است و به ۱۹۰ درصد نیز رسیده است. این شرکت قادر است نمایش رنگ ها را شخصی سازی کند و نحوه تماشای رنگ ها را برای کاربر خود در نظر دارد که می توان روی گزینه Basic کلیک کنید، گلکسی s7 از لحاظ طبیعی بودن رنگ به یکی از پر طرفدارترین در بازار تبدیل شده و بر عکس اپل می تواند هر دو سلیقه را ساپورت کند.

روشنایی هر دو صفحه نمایشگر در اندازه ۵۰۰ نیت است ولی بازتاب نور اپل بیشتر است که باعث کمبود دید در زیر نور مستقیم می شود.صفحه نمایشگرگلکسی s7 کار کردن با این دستگاه در مکانهای تاریک فشار کمی به چشم وارد می کند که اپل نیز از این مزیت برخوردار است که فیلتر نور آبی در این دستگاه جدید این قابلیت باعث می شود که از میزان خستگی چشم و اختلال در خواب بسیار کاهش پیدا کند. شما در سامسونگ از این ویژگی که می توانید بخشی از صفحه را روشن بگذارید را دارا می باشید که با این ویژگی می توانید از ساعت ، تقویم و … در طول شبانه روز با استفاده ۱ درصد از باطری در هرساعت بهره مند شوید .

شرکت اپل در دستگاه خود این قابلیت را که میزان فشار وارد شده توسط انگشت را تشخیص بدهید را داراست.

Apple-iPhone-6s-28

نرم افزار

گلکسی s7 اولین تلفن مدرن شرکت سامسونگ است که دارای سیستم عامل جدید مارشملو است. که به ویژگی doze  می توان اشاره کرد که قادر است به صورت هوشمندانه امکانات پر مصرف گوشی را متوقف کند تا زمان standby  گوشی زیاد شود. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به سیستم Game launcher اشاره کرد که دارای قابلیت ضبط ویدیو از صفحه و نشان ندادن نوار ابزارها در هنگام بازی را نام برد.

با این قابلیت شما می توانید بازی های با گرافیک سنگین را نیز به راحتی اجرا کنید و از طول عمر باتری ۱۵ درصد بکاهید.

از قابلیت های جدید ios9 توسط شرکت اپل می توان شیفت شب را نام برد که با فیلتر کردن نور آبی در شب از خستگی و بی خوابی جلوگیری می کند .

ویژگی اصلی دوربین گلکسی: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل ۱٫۴ میکرونی و فناوری پیکسل دو گانه ، لرزه گیر اپتیکال ، لنز با اف ۱٫۷،فیلم برداری k4، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی

samsung-h1

ویژگی های اصلی دوربین آیفون:سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۳/۱ اینچی با پیکسل ۱٫۲۲ میکرونی ، فوکوس خودکار برای تشخیص فاز، لنز با اف ۲٫۲، فلش دوگانه led، فیلمبرداری k4، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی .

سامسونگ در نسخه جدید خود اندازه پیکسل را بزرگتر می کند و به ۱٫۴ میکرون می رساند تا نور بیشتری جذب شود.

یکی از مزیت های سامسونگ در نسخه جدید کارایی ان در نور کم است.

شرکت سامسونگ در مراسم رونمایی محصول خود بیشتر به خاصیت پیکسل های دو گانه خود تاکید داشت که باعث می شود تمامی پیکسل ها هنگام فوکوس تا سطح دوربین های DRLR گسترش یابد، این در حالی است که فناوری فوکوس در گوشی آیفون تنها قادر است ۵ درصد از سنسور استفاده کند.

این ویژگی ها در سامسونگ باعث شده تا کیفیت عکس برداری در تاریکی شب نیز به خوبی و با روشنایی مناسب گرفته شود و آیفون در رتبه دوم در این فناوری قرار گرفته است.

و اما عکس برداری در روشنایی روز در هر دو تلفن جز بهترین نوع در بازار می باشند .

لازم بذکراست که آیفون ۶S به لنز ۲۹ میلی متری مجهز است در حالی که گلکسی S7 شرکت سامسونگ یک لنز عریض ۲۶ میلی متری را دارا می باشد که فضای بیشتری برای عکس برداری را امکان پذیر می کند.

iPhone 6S
iPhone 6S
Samsung-Galaxy-S7
Samsung-Galaxy-S7

دوربین جلوی سامسونگ عکس های با نمای عریض تر و محیط اطراف را بیشتر نشان می دهد و رنگ های طبیعی تری را به جای می گذارد.

امکانات شرکت سامسونگ در عکاسی گوناگون ولی اپل دارای محیط ساده تری می باشد. این شرکت کره ای با با گزینه های مختلفی که در عکاسی دارد محیط جذابی را پدید آورده است که میتوان به تغییر حالت دستی در تنظیمات شاتر ،وایت بالانس و … نام برد.

iPhone 6S
iPhone 6S
Samsung-Galaxy-S7
Samsung-Galaxy-S7

 

یکی دیگر از عوامل انتخاب گوشی مدرن استفاده ازسخت افزار قوی و سریع می باشد که این دو شرکت از این مزایا بهره مند هستند و جز بهترین در نوع خود محسوب می شوند.

بار دیگر شرکت سامسونگ نسخه جدید خود را در دو نمونه گوشی مطرح کرد که این مدل ها شامل اگزینوس ۸۸۹۰ ودیگری اسنپدراگون ۸۲۰ که دارای ۴ گیگابایت حافظه رم که به راحتی سنگین ترین عملیات ها را پردازش می کنند. این دو دستگاه دارای چیپست هشت هسته ای می باشند و یکی از مدرن ترین و سریع ترین نوع در بازار می باشند.

iPhone 6S
iPhone 6S
Samsung-Galaxy-S7
Samsung-Galaxy-S7

شرکت اپل نیز در نسخه جدید خود علاوه بر ۲ گیگ حافظه داخلی و چیپست قوی خود را با نامA9  مورد استفاده کاربران قرار داده که کارایی ان نسبت به A8 درپردازش به ۷۰ و در پردازش گرافیک به ۹۰درصد می رسد.

یکی دیگر از نقاط اختلاف این دو شرکت نامدار استفاده از درگاه کارت حافظه که به شرکت سامسونگ بر می گردد و یکی از پیشرفت ها در این شرکت نسبت به اپل محسوب می شود. این دستگاه در حافظه های ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود که می توان دویست گیگ دیگر با کارت حافظه به آن اضافه کنید و از این فضا استفاده کنید.

اما پردازشگرها:

لازم بذکر است که سامسونگ شبیه به ال جی قابلیت مانند Adoptable storage  که همان حافظه تطبیقی از اندروید مارشملو را دارا می باشد و در نتیجه این تلفن مدرن نمی تواند با کارت مموری مشابه حافظه داخلی خود سازگاری داشته باشد و برای انتقال نرم افزارها به مشکل بر میخورد.

شرکت اپل نیز که حافظه ۳۲ گیگابایتی را که یکی از گزینه های خوب در انتخاب کاربران بود را حذف کرده و در حافظه های ۱۶،۶۴و ۱۲۸را در اختیار مشتریان می گذارد.

پیروزی در بخش حافظه: گلکسی

هر دو شرکت حسگر خود را زیر صفحه نمایشگر و درون دکمه home قرار داده اند در صورتی که استفاده از این محل از پشت گوشی سخت تر است ولی امکان استفاده از این عملکرد در روی میز نیز وجود دارد.

این حسگر در هر دو شرکت از لحاظ سرعت و دقت عمل جز مناسب ترین نمونه های موجود در بازار محسوب می شوند.

پیروز در بخش حسگر اثر انگشت: آیفون

این دو دستگاه از جدید ترین تکنولوژی ارتباطی مثل وای فای دو بانده ac11 بلوتوث ۴٫۲ و nfc برخوردار است که این قطعه در اپل تنها برای appl pay  فعال است و این قابلیت در ایران در دسترس نیست.این دو دستگاه قابلیت مادون قرمز ندارند.در کل گلکسی s7 از قابلیت بیشتری در این بخش برخوردار است علاوه بر امکانات مشترک ، از کارت حافظه و سیم کارت دوم نیز پشتیبانی میکند.

پیروز در بخش امکانات ارتباطی:گلکسی

باتری

مقدار ظرفیت باتری هم بخش دیگری است که اپل درآن شانس چندانی ندارد. بزرگ شدن ضخامت گلکسی علاوه برکاهش بیرون زدگی دوربین توانسته است ظرفیت باتری را از ۲۵۵۰ در نسل قبلی به ۳۰۰۰ میلی آمپرساعت افزایش داده است ولی اپل برعکس عمل کرده و ظرفیت باتری از ۱۸۱۰ در مدل قبل به ۱۷۱۵ کاهش داده است. آیفون می تواند نزدیک ۱۰ ساعت به صورت ممتد به پخش فیلم بپردازد، اما گلکسی تا ۱۴ ساعت قابلیت پخش فیلم دارد.اپل در وب گردی عملکرد بهتری نشان داده نزدیک ۱۲ ساعت که تقریبا ۳ ساعت بیشتر از گلکسی است.

باتری گلکسی s7 از عمر بالاتر و قابلیت شارژ سریع به شکل بیسیم برخوردار است.

مقدار بازدهی باتری بستگی نوع استفاده از گوشی دارد، در کل میتوان گفت گلکسی s7 از نظر نگهداری شارژ می تواند بسته به نوع استفاده تا ۲٫۵ روز روشن بماند در حالی که اپل برای رسیدن به این زمان شانس چندانی ندارد.

از مزیت های دیگر گلکسی s7 تکنولوژی شارژ سریع را نام برد که از گوشی های معمولی ۴۰ درصد بیشتر است و بشکل بی سیم نیز عمل می کند .در صورتی که از شارژ وایرلسی استفاده می کنید باید مبتنی بر qi یا pma باشد. بنابراین شارژ کردن این گوشی ۹۰ دقیقه به طول می انجامد و در حالی که این مدت برای اپل به ۲ ساعت افزایش می یابد.

در سال جدید شرکت سامسونگ توانست نسخه جدید خود را که با ظاهری زیبا طراحی و تولید کند و درگاه حافظه را نیز به این محصول اضافه کرده است که یکی از مزیت ها نسبت به آیفون محسوب می شود.

Apple-iPhone-6s-0

شرکت اپل در ساخت این دستگاه و نسخه جدید و پیشرفته قبلی با پسوند s شناخته می شود و مزایایی که به آن اضافه شده است نظیر فیلمبرداری ۴k، ثبت تصاویر زنده ، افزایش حافظه رم به ۲ گیگابایت و تاچ سه بعدی نام برد که این محصول را منحصر بفرد در عرصه ارتباطات تبدیل کرده است.

در مورد تلفن سامسونگ می توان به نکاتی مثل طول عمر باتری ، کیفیت تصویر نمایشگر و فیلم برداری در نور کم اشاره کرد که از محصول شرکت اپل برتری پیدا کرده است. بنابراین اگر نمی خواهید چند ماه آینده برای آیفون بعدی صبر کنید ، بدانید که هر دوی این تلفن ها از امکانات مناسب برای راضی کردن شما برخوردار هستند، برای انتخاب هرکدام کافی است به مزیتهای آنها نگاه بیندازید و بعد تصمیم بگیرید کدام یک با سلیقه شما هم خوانی بیشتر دارد. درباره قیمت این دو محصول باید گفت که مدل پایه آیفون ۶s با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت  حدود ۶۵۰ و مدل گلکسی s7 با ۳۲ گیگابایت حافظه ۶۷۰ تا ۷۰۰ دلار در بازار جهانی به فروش میرسد.

قابلیت های سامسونگ گلکسی s7

اندروید مارشملو

پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت

نمایشگر qhd با قابلیت همیشه روشن ماندن

بدنه مقاوم در برابر آب و غبار ip68

حسگر ضربان قلب و اکسیژن خون

باتری پرظرفیت با قابلیت شارژ وایرلس سریع

لرزشگر اپتیکال دوربین

جذب نور بیشتر به لطف سنسور dual pixel

مدل دو سیم کارته

قابلیت تبادل اطلاعات با nfc

قابلیت های اپل ۶s

Ios 9

نمایشگر مجهز به تاچ سه بعدی

حافظه داخلی تا ۱۲۸ گیگابایت

قابلیت فیلم برداری صحنه آهسته با رزولوشن ۱۰۸۰p

بدنه باریکتر و سبکتر نسبت به رقیب

مقاومت بالاتر بدنه ی فلزی نسبت به شیشه

به نظر می رسد که این دو گوشی برای چند ماه آینده از همین الان دارای حواشی زیادی باشند اما علاقمندان و متعصبین به این دو برند نامی، با هیچ گونه معضل و حواشی دست از سیستم مورد علاقه خود نخواهند کشید و درست همین علت است که نیمی از موفقیت این شرکت ها را در طول سال ها رقم زده اند. وجود طرفداران متعصبی که هیچ گونه حواشی بر آن ها اثر نخواهد گذاشت بزرگترین دارایی برای دوام شرکت ها هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *