معرفی مزیت های مرورگر جدید ویوالدی

معرفی مزیت های مرورگر جدید ویوالدی
  • 1395/3/11
  • زهرا معبودی
  • 1

 

این مرورگر اینترنتی یکی از جدید ترین در نوع خود و جز پرطرفدارترین محسوب می شود و در ویندوز مک و لینوکس ارائه شده است. کاربران می توانند در این مرورگر محیط مورد نظر خود را طراحی کنند.

بعد از یک سال کار برروی این نرم افزار اولین نسخه ان در ۱۸فروردین ۹۵ وارد بازار شد. شرکت سازنده این نرم افزار Vivaldi Technologies که توسط یان استفنسون فون تتسنر موسس سابق شرکت اپرا اداره می شود.

۰۵۱۲۲۱۲۳۳۵-review_893x714.jpg

این نرم افزار بر روی موتور کرومیوم اجرا می شود و می توان افزونه های گوگل کروم را بر روی ان نصب کرد.

در اینجا به مزایای جدید این مرورگر می پردازیم :

  • امکان تغییر موقعیت تب ها

معمولا مکان تب ها در بالای مرورگر می باشد، در این مرورگر این امکان متفاوت است شما می توانید با نگه داشتن ماوس بر روی هر تب ، پیش نمایشی از گزینه های موجود را ببینید و اینکه می توان تب ها را جابه جا کرد و به پایین ، چپ و راست صفحه انتقال داد.

vivaldi1

برای تنظیمات این قسمت به setting می روید و روی گزینه tabs کلیک کنید ، در پنجره باز شده می توانید مکان جدید تب را مشخص کنید.

vivaldi2

  • افزودن ایکون های وب برای فیس بوک ، توئیتر ، ایمیل و غیره

یکی دیگر از ویژگی های ویوالدی امکان اضافه کردن یک آیکون وب کاملا مستقل به گوشه مرورگر می باشد با این ویژگی شما می توانید به صورت آنلاین بدون ترک صفحه ای از مرورگر به شبکه های اجتماعی دسترسی داشته باشید.

vivaldi3

برای این کار شما بر روی آیکون Add Web Panel که در قسمت چپ مرورگر قرار دارد کلیک کنید و آدرس مورد نظر را وارد کنید و کلید enter را فشار دهید.

  • دسته بندی تب ها

کسانی که معمولا در وب ها به گشت و گذار می پردازند با این ویژگی می توانند کار خود را راحت کنند ، شما می توانید تب هایی که مربوط به یک سایت می باشند را مدیریت و دسته بندی کنید که براحتی و با سرعت بالا صفحه مورد نظر خود را پیدا کنید.

vivaldi4

vivaldi5

شما می توانید با کشیدن تب روی تب دیگری این جابجایی را انجام دهید و یا روی یکی از تب ها کلیک کنید و گزینه stack tabs by host را انتخاب کنید.

  • حرکات ماوس

کار با نشان گر ماوس با ویژگی منحصربفرد یکی دیگر از مزایای ویوالدی می باشد، شما می توانید با حرکات جدید ماوس یک تب جدید باز کنید یا اینکه تب را ببندید، به صفحه قبل بروید و …

vivaldi6

برای تنظیم این حالت به گزینه settings بروید در قسمت چپ صفحه روی گزینه mouse کلیک کنید در اینجا شما می توانید قسمت Gusture Mapping را انتخاب و حرکت جدید ماوس را طراحی و اجرا کنید.

برای تست این روش کلیک راست کنید و حرکت مورد نظر را انجام دهید.

  • دستورات سریع و کلیدهای ترکیبی

یکی دیگر از ویژگی های ویوالدی قابلیت Quick commands می باشد که به معنای دستورات سریع است ، با فشاردادن کلید ۲f می توانید این صفحه را باز کنید و به سرعت بالا به تب مورد نظر بروید، در پایین صفحه می توانید دستورات متفاوت و انواع کلیدهای ترکیبی را مشاهده کنید.

 

vivaldi7

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *