مقایسه مانیتورهای خمیده با تخت و مزیت ها

مقایسه مانیتورهای خمیده با تخت و مزیت ها
  • 1395/3/19
  • زهرا معبودی
  • 0

امروزه شاهد وجود مانیتورهای خمیده در نسل جدید تکنولوژی جهان در بازار هستیم ، نکته ای که در اینجا به آن اشاره می کنیم این است که آیا این خمیدگی موجود در این مانیتور ها نسبت به مانیتورهای تخت مزیتی دارد و این حالت جدید  احساس می شود ؟

در اینجا به بیانیه ارسالی شرکت سامسونگ در این زمینه می پردازیم:

در اخرین تحقیقات و نتایج یافته شده در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد این فناوری مورد استفاده در این مانیتور curved مدل SE790C شما می تونید دید بهتری را تجربه کنید .

Harvard-Medical-School-with-Samsung-Curved-Monitor-700x450

شما در مانیتورهای تخت خستگی چشم ناشی از دنبال کردن تصاویر را احساس می کنید، تیم پزشکی هاروارد با سرپرستی دکتر الی پلی و دکتر گنگ لو تحقیقات خود را در این زمینه ارائه داده اند.

هدف پژوهشگران انستیتو چشم پزشکی شپنز از این تحقیق شناختن تاثیرات مانیتورهای کامپیوتری بر چشم و و تلاش برای کم کردن بیماری سندرم بینایی (computer vision syndrome) که این بیماری بر اثر استفاده بیش از حد از رایانه پدیدار می شود .

در مراحل این تحقیقات از کسانی که بینایی سالم و بی عیب دارند دعوت شده تا محتوای برابری از صفحه ۳۴ اینچی curved با برند سامسونگ و یک مانیتور تخت مشابه مشاهده کنند و پرسشنامه ای از قبل از انجام این آزمایش را پر کنند تا میزان آسایش آنها در ۲۲ شاخص متفاوت بینایی را اندازه گیری کنند .

در نتیجه این آزمایش مشخص شد که افراد زیادی در هنگام دیدن محتوا مانیتور تخت از علائمی مثل خستگی چشم، عدم تمرکز و تاری دید سخن می گویند .

آقای سئوگ گی کیم معاون واحد نمایشگر شرکت سامسونگ الکترونیکس (visual display businedd) در باره می گوید : با ساخت این نمایشگر curved سامسونگ می توان برای کاربران تجربه دید بیشتر ، زنده و راحت داشته باشند . تیم تحقیقاتی هاروارد خبر رونمایی تصویری با کیفیت و کم هزینه را به کاربران می دهد .

مطلب گفتنی دیگر این است که فاصله دید تا لبه مانیتور در نمایشگرهای تخت به کار برده شده بسیار رایج است ولی سامسونگ در مدل جدید خود curved مدل SE790 توانسته انطباق بیشتر صفحه نمایشگر را با حالت کروی چشم طراحی و اجرا کند که این انحنا به میزان R300 میلیمتر می باشد . به وسیله این زاویه عریض بیشترین میزان کنتراست ۳۰۰۰:۱  به چشم می خورد و نیز این توانایی را دارد که نورهای خارجی را حذف کند و تصویری با کیفیت در نمایش فیلم و عکس های  را شامل می شود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *