بررسی Apple iPhone 6 Plus

بررسی Apple iPhone 6 Plus
  • 1395/4/3
  • زهرا معبودی
  • 2

بعد از مرگ سازنده بزرگ اپل ، افکار و عقاید این بزرگمرد نیز به زیر خاک رفت، استیو جابز عقیده داشت که روزی می رسد که فبلت ها از بازار خارج می شوند، ولی متاسفانه پس از وداعش با این جهان فانی شرکت اپل تمامی عقایدش را زیر پا گذاشت و نسخه جدیدی را وارد بازار کرد که از فکر و اندیشه استیو جابز بدور بود.

Apple-iPhone-6-Plus-7

طراحی:

زبان طراحی ۶ پلاس مانند نسخه قبلی خود یعنی آیفون ۶ می باشد، نمایشگر نسخه جدید ۵٫۵ اینچی بوده و در نسخه قبلی ۴٫۷ اینچی است. بدنه پشتی این تازه تاسیس از آلمینیوم ساخته شده و بازهم نشانه برتری آیفون ۶ در مقابل پلاستیک بکار برده شده است.

Apple-iPhone-6-Plus-16

قاب پشتی دستگاه به صورت کامل به کناره های صفحه نمایشگر وصل است، شیشه محافظت کننده نمایشگر آیفون ۶ از جنس یاقوت کبود نیست و این مطلب شایعه ای بیش نبوده است در ساخت شیشه صفحه نمایش شرکت اپل از Gorllia Glass استفاده نکرده است و از نوعی شیشه جدید که در مقابل خط و خش مقاوم بوده بکار برده شده است، این نوآوری همچنین در مقابل جذب چربی انگشتان دست نیز بسیار کارآمد بوده و کمک می کند تاثیرات جای انگشتان کمتر روی صفحه نمایشگر نمایان شوند.Apple-iPhone-6-Plus-12

 انحنای شیشه محافظ نمایشگر با کناره های دستگاه که این تکنولوژی را بیش تر در نوکیا در سری لومیا و گوگل در نکسوس ۴ دیده ایم.

ضخامت بکار برده شده در نسخه جدید ۷٫۱ اینچ می باشد و در برابر رقبای سرسخت خود مانند نوت ۴ سامسونگ ۱٫۴ میلی متر ضخامت کمتری دارد، با این عملکرد اپل مجبور شد که دکمه Power که قبلا در بالای صفحه بکار برده می شد به کناره سمت راست دستگاه منتقل سازد ، حالت به خواب رفتن اپل با دکمه پاور انجام می شود و بیدار کردن با دکمه Home می باشد، با توجه به اندازه این نوآور برای دسترسی به این دکمه باید گوشی را در دست خود جابه جا کنید تا بتوانید براحتی از این دکمه استفاده کنید.

Apple-iPhone-6-Plus-18

شرکت اپل می توانست برای حل این مشکل پیش آمده از تکنولوژی KnockOn که در ال جی بکار برده شده است استفاده کند این عملکرد در صفحه نمایش با دوبار ضربه زدن انجام می شود و گوشی شما از حالت خواب خارج می شود، این عملکرد جذاب باعث شد که شرکت های سونی و Htc نیز از این تکنولوژی جذاب استقبال کنند.

Apple-iPhone-6-Plus-23

اکنون به نمایی پشتی این گوشی جدید می پردازیم که حالت آینه ای دارد ، دوربین و لنز برجسته نیز جلب توجه می کند ،اپل نتوانسته با افزایش ضخامت دستگاه ابعاد لنز را کمتر کند بنابراین این بخش به صورت برجسته ساخته شده است. در آیفون ۶ این برجستگی لنز دوربین بسیار نمایان است و باعث کاهش زیبایی گوشی شده است ، این موضوع در آیفون ۶ پلاس دیده نمی شود و با بیشتر شدن ابعاد این گوشی این برجستگی در سطح آن دیده نمی شود.

Apple-iPhone-6-Plus-53

 این برجستگی باعث برخورد دوربین با زمین می شود و امکان بوجود آمدن خط و خش برروی لنز وجود دارد، لازم است بدانید اپل در ساخت این قسمت از یاقوت کبود استفاده کرده که در برابر خط و خش بسیار مقاوم می باشد.

نمایشگر ۵٫۵ اینچی آیفون ۶ پلاس کیفیت تصاویر را با رزولوشن ۱۹۲۰٫۱۰۸۰ در مقابل دیدگان شما نمایان می کند ، در هر اینچ ۴۰۱ پیکسل قرار گرفته شده و در نوع خود جز با کیفیت ترین می باشد .

Apple-iPhone-6-Plus-4

با وجود این کیفیت در نمایشگر لازم بذکر است که اندوریدی هایی مثل HTC one M8 توانسته در ۵ اینچ نمایشگر خود در هر اینچ آن ۴۴۱ پیکسل و در نوت ۴ با ۵٫۷ اینچ ،۵۱۵ پیکسل را جای دهد که این جای تامل دارد.

Apple-iPhone-6-Plus-3

شرکت اپل توانسته در نمایشگرهای خود وضوح تصاویر را به نمایش بگذارد و با داشتن کنتراستی مطلوب تصویری را ارائه دهد که به واقعیت بسیار نزدیک می باشد، پنل IPS که در این محصول بکار گرفته شده باعث شده که زاویه دید به خوبی نمایان شود یعنی با تغییر زاویه گوشی کنتراست تصویر پایین نمی آید .این باور را از خود دور کنید که اپل نتوانسه کیفیت را در نمایشگرهای خود افزایش دهد ، این شرکت توانسته سطح تشخیص پیکسل ها در چشم انسان را اندازه گیری کند و با استفاده از این موضوع کمترین فشار ممکن را بر باتری خود وارد کند.

Apple-iPhone-6-Plus-8

پنل پولاریزه جدیدی که در ساخت این نسخه جدید بکار برده شده باعث شده که رنگ ها و زاویه دید نمایشگر مطلوب باشد و همچنین باعث رفع نور مستقیم در آفتاب می شود، که سبب شده شما زیر نور آفتاب نیز وضوح تصویر را براحتی حس کنید و این عملکرد با سایر محصولات اندرویدی قابل مقایسه نمی باشد.

سخت افزار:

در سال گذشته شرکت اپل با معرفی چیپ A7 و طراحی ۶۴ بیتی باعث کسب موفقیت هایی در ارتقای سخت افزار شد ، هم اکنون چیپ ۸A این  موفقیت را ادامه می دهد .

Apple-iPhone-6-Plus-2

اپل در مورد عملکرد این چیپ می گوید که باعث شده تا کارایی CPU را تا ۵۰ درصد بهبود بخشد و نیز خروجی پردازشگر گرافیکی را تا ۵۰ درصد بهبود بخشد ، همچنین در این مورد گفته است که به میزان دو میلیارد ترانزیستور در آن بکار برده است که در برابر پردازنده هسول اینتل با ۱٫۴ میلیارد ترانزیستور رقم قابل توجه ای است.

Apple-iPhone-6-Plus-5

دوربین:

 آیفون همچنان مانند گوشی های قدیمی خود از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده می کند و آن را isight نامیده است.

آیفون ۶ پلاس از خصوصیتی به نام Focus Pixels برخوردار است که فوکوس خودکار را به صورت سریعتر و دقیق تر انجام می دهد، این عملکرد باعث می شود تا زمانی که در حال عکس برداری از هدفی هستید که در حال تکان خوردن است با کمترین حرکت اقدام به عکس برداری کند.

Apple-iPhone-6-Plus-0

 گرفتن این گوشی به دلیل ابعاد آن ممکن است در عکس برداری ایجاد تکان هایی کند، که شرکت اپل با استفاده از لرزش گیر اپتیکال در فبلت خود توانسته این مشکل را حل کند ، همچنین از مزایای این لرزش گیر می توان به عکس برداری با کیفیت در شب را نیز افزود.

Apple-iPhone-6-Plus-9

علاوه بر قسمت عکس برداری باید به بخش فیلم برداری نیز اشاره کنیم که در کنار حالت slow-motion که در مدل قبلی معرفی شد در این نسخه جدید به عملکردی به نام Time-lapse نیز اشاره شده است.

کیفیت ویدیو p1080 می باشد و سرعت ضبط کردن در حالت معمولی ۳۰ فریم بر ثانیه به fps60 ارتقا پیدا کرده است که این مقدار برای حالت slow-motion به ۲۴۰fps افزایش پیدا کرده است.

Apple-iPhone-6-Plus-1

یکی دیگر از تغییرات آیفون ۶ پلاس امکان تغییر میزان اکسپوژر عکس است ، که برای انجام این عملکرد انگشت خود را روی صفحه قرار دهید و پایین و بالا بکشید تا اندازه دلخواه نوردهی را اعمال کنید.

Apple-iPhone-6-Plus-11

نرم افزار:

Reachability شما با استفاده از این گزینه می توانید با دو بار لمس کردن دکمه home قسمت فوقانی برنامه ای که مشغول آن بودید به پایین صفحه بیاورید و با این شیوه با یک دست به کنترل برنامه ها بپردازید. یکی دیگر از مزایای اپل امکان نمایش برخی از اپلیکیشن ها در حالت افقی می باشد که با این روش از فضای بیشتری برای کار برخوردار می شوید .

 در واقع تمام برنامه های اپل در آپ استور موجود است اما این برنامه ها برای نسخه های قبلی یعنی نسخه های کوچک ساخته شده اند ، جای نگرانی نیست شرکت اپل تمام این نرم افزارها را با توجه به سایز جدید آیفون بروز رسانی کرده است.

Apple-iPhone-6-Plus-10

باتری:

حتما با توجه به نمایشگر بزرگ آیفون ۶ پلاس این فکر را کرده اید که در مقایسه با آیفون ۶ بیشتر مصرف می کند ، خیر، با توجه به بزرگ تر شدن ابعاد این نوآور مدرن این امکان وجود دارد که باتری با قدرت بیشتر در آن بکار برده شود، آیفون ۶ پلاس دارای باتری با ۲۹۱۵ میلی آمپر بوده در صورتیکه آیفون ۶ از باتری با قدرت ۱۸۱۰ آمپر برخوردار بوده است .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بعضی از امکانات ساده و حالی سامسونگ مانند tuch behind (البته اگه اشتباه ننوشته باشم) هستش که رقیب اپل شده ولی متاسفانه اپل به این چیز ها کمتر توجه می کنه که به نظرم به آخرای عمر خودش داره نزدیک میشه؛ البته اگه چیز جدیدی نتونه رو کنه!!!

  2. بعضی از امکانات ساده و حالی سامسونگ مانند tuch behind (البته اگه اشتباه ننوشته باشم) هستش که رقیب اپل شده ولی متاسفانه اپل به این چیز ها کمتر توجه می کنه که به نظرم به آخرای عمر خودش داره نزدیک میشه؛ البته اگه چیز جدیدی نتونه رو کنه!!!

    با تشکر سایت عالی شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *