تنظیمات Adobe Reader برای بهینه سازی مطالعه در شب

تنظیمات Adobe Reader برای بهینه سازی مطالعه در شب
  • 1395/4/6
  • زهرا معبودی
  • 0

تبلت های امروزی چنان خوش صفحه شده اند که می توانند به درستی جای کتاب های بزرگ با صفحات بزرگ را بگیرند. شما می توانید سایز نوشته ها را در مطالعه با تبلت تا هر چقدر که بخواهید زیاد تر کنید اما فراموش نکنید که مطالعه کردن با تبلت اصول خود را دارد. مثلا یک شب اگر بخواهید با تبلت یا لپ تاپتان یک کتاب پی دی اف را مطالعه کنید سریعا چشمتان خسته می شود چرا که پس زمینه سفید فایل ها و کتاب ها واقعا چشم را می آزارد. حالا Adobe Reader یک قابلیت برای علاقمندان به کتاب های پی دی اف ایجاد کرده که با آن می تواند از خستگی و آسیب به چشم هنگام مطالعه در شب تا حد امکان بکاهد. این تنظیمات را از گویا آی تی یاد بگیرید و دنبال کنید.

اول از همه کتاب مورد نظرتان را با نرم افزار Adobe Reader باز کنید.

easier-nighttime-pdf-reading-1

بعد به بخشedit  بروید و روی گزینه Preferences کلیک کنید. البته می توانید کلید ترکیبی ctrl+ k را هم بزنید تا به راحتی وارد این گزینه شوید.

وقتی پنجره مورد نظر باز شد کافیست نگاهی به لیست سمت چپ بیندازید و دکمه  Accessibility را انتخاب کنید.

easier-nighttime-pdf-reading-2

در صفحه جدیدی که باز می شود با گزینه Document Colors Options روبرو می شوید که شامل تنظیماتی می شود. همینجا توقف کنید و تغییراتی را که می گوییم اعمال کنید. اول از همه باید گزینه Replace Document Colors را بدون تیک کنید ( تیکش را بردارید ). در مرحله دوم  Use High-Contrast colors را انتخاب کنید تا لیستی باز شود. از میان این لیست که در مقابل همین گزینه قرار دارد White text on black را انتخاب کنید. علاوه بر این گزینه گزینه های انتخابی دیگری نیز وجود دارد که رنگ متن و پس زمینه را برایتان تنظیم می کند.

easier-nighttime-pdf-reading-3

به بهش custom color نگاه کنید حتی در اینجا می توانید رنگ های مورد علاقه خودتان را هم تنظیم کنید.

در نهایت باید روی گزینه ok کلیک کنید تا تنظیمات اعمال بشوند. بعد از این می توانید پس زمینه و متن را به رنگ دلخواهتان ببینید که البته در مورد مورد آزمایش ما، رنگ پس زمینه سیاه و رنگ متن سفید نمایش داده می شود.

easier-nighttime-pdf-reading-4

easier-nighttime-pdf-reading-5

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *