اپلیکیشن Plantnet برای شناسایی گیاهان سمی ( دانلود + معرفی )

اپلیکیشن Plantnet برای شناسایی گیاهان سمی ( دانلود + معرفی )
  • 1395/4/10
  • زهرا معبودی
  • 0

همیشه رویارویی با گیاهانی که برای بار اول آن ها را می بینیم یک نوع تجربه ی هیجان انگیز و البته خطرناک به شمار می آمده است. دست زدن ناگهانی به برخی گیاهان نظیر پیچک سمی در دو دهه پیش موضوع داستان های بسیاری از طنز های تلویزیونی بوده است. شاید خنده دار به نظر می رسید ولی همین داستان ها باعث شدند که مشخص شوند بعضی گیاهان ممکن است برایتان خطرناک باشند.

plantnet (1)

گیاهان جالب اند اما فقط تا وقتی که سعی نکنند شما یا حیوان خانگی تان را به کشتن دهند  ولی معمولا ما وقتی میفهمیم که گیاهی خطرناک است که دیگر کار از کار گذشته باشد. این مشکل برای کوهنوردانی که با گیاهان کوهی ناشناس روبرو می شوند نیز صحت دارد اما دنیای تکنولوژی در این باره نیز پیش قدم شده تا بتواند با ابزارهایش، مشکل رویارویی با گیاهان سمی را برایتان موشکافی کند. PlantNet یک اپلیکیشن برای ios و اندروید است که به شما اجازه می دهد نوع یک گیاه را با استفاده از عکسش بفهمید. برای اینکه نه تنها بفهمید که گیاهی که در خانه دارید برای شما، کودک و حیوان تان خطری ندارد  این راه فوق العاده است علاوه بر این اگر علاقه دارید که شناختی نسبت به گیاهان منطقه زندگی خود پیدا کنید نیز می توانید از این نرم افزار هوشمند قدرتمند استفاده کنید.

plantnet-photo

حالا برنامه Plantnet را نصب کنید و از یک گیاه عکس بگیرید. حین آزمایشات ما فهمیدیم که برنامه می تواند برگ را از عکس یک درخت شناسایی کند ولی این قضیه بستگی به کیفیت عکس برداری دستگاه شما خواهد داشت.

یک عکس را انتخاب کنید و برای برنامه مشخص کنید که باید گیاه را بر اساس کدام یک تعیین کند: برگ، گل، ساقه یا میوه اش؟  اگر برنامه در تعیین نوع گیاه به مشکل بر خورد  می توانید روش تعینش را تغییر دهید. برای مثال اگر با ارائه برگ گیاه، به نرم افزار نتوانستید نوع گیاه را مشخص کنید، سریعا نوع ورودی را تغییر دهید و از میوه یا ساقه آن عکس بگیرید و در تنظیمات نیز نوع ورودی را مشخص کنید ( میوه یا ساقه ) عکس را انتخاب کرده و کلید search  را فشار دهید.

plantnet

شما لیستی از گیاهانی که برنامه به عنوان نمونه مشابه عکس تان پیدا کرده است را دریافت می کنید. بر روی نتیجه ای که با گیاهتان هم خوانی دارد بزنید  و سپس می توانید تصاویری از برگ، گل و میوه های آن و همچنین محل رویش آن را مشاهده کنید.

plantnet-match

اگر گیاهی خطرناک باشد بخش اطلاعات شما را از آن مطلع می کند. شما می توانید نتایج را ذخیره و به اشتراک بگذارید. اگر شما  چندین عکس از یک گیاه در اختیار دارید می توانید آن را به یک مشاهده بیافزایید و اپلیکیشن از آن برای شناسایی گیاه استفاده می کند.

plantnet-results

PlantNet همیشه نمی تواند گیاهی را که از آن عکس برداری کرده اید را پیدا کند ولی معمولا مشکل می تواند مربوط به عکسی که گرفتید باشد. ما در آزمایشات شاهد بودیم که برنامه نتوانست یک گل رز عادی را شناسایی کند زیرا کیفیت عکس آن پایین بوده است. به برنامه یک عکس با کیفیت و واضح بدهید و آن گیاه را برایتان پیدا خواهد کرد.

دانلود نرم افزار  PlantNet از App Store

 دانلود نرم افزار PlantNet از Google Play Store

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *