عملکرد عجیب قلم چاپ ۳ بعدی Renegade در تبدیل اشیاء

عملکرد عجیب قلم چاپ ۳ بعدی Renegade در تبدیل اشیاء
  • 1395/4/26
  • زهرا معبودی
  • 0

فناوری چاپ سه بعدی، موجب شده است که تکنولوژی به گونه ای بسیار ارزشمند و متفاوت در خدمت رشته های مختلف قرار گیرد تا جایی که در پزشکی و مهندسی توانسته گام هایی بسیار بزرگ بردارد. اما کمتر به این فکر می کردیم که فناوری چاپ سه بعدی بتواند در حوزه هایی مثل محیط زیست نیز کارایی داشته باشد. امروز می خواهیم در مورد یک قلم چاپ سه بعدی صحبت کنیم که می تواند به محیط زیست و سلامت آن کمک کند.

renegade-3

قلم ۳ بعدی Renegade بطری ها و کیسه های زباله را تبدیل به مجسمه و سفینه فضایی می کند. قلم های چاپ سه بعدی٫میله  های پلاستیکی را با ژلی که در برخورد با هوا سفت می شود عوض کردند که این به استفاده کننده ها امکان  میدهد طرح ها را با دست بازتری ایجاد کنند. شرکت جدیدی فکر می کند که استفاده از آن مقدار پلاستیک گران و به نوعی اسراف است و قصد دارد که نوع جدیدی از قلم های سه بعدی  را بسازد که کارشان را با استفاده از بطری های پلاستیکی قدیمی، کیف ها و حتی پوشه ها انجام می دهد. به این نوع قلم Renegade گفته می شود و حال به دنبال حامیانی در Kickstarter است.

در قلم های چاپ سه بعدی معمولی ، مثل  ۳Doodler ، یک میله پلاستیکی بلند به قسمت پشتی وارد می شود و یک المنت  گرمایی آن را نرم می کند و یک موتور آن را از نوک قلم به صورت یک ژل شکل پذیر خارج می کند که به استفاده کننده ها اجازه می دهد چیز های چند بعدی  را در هوا بکشند. ولی این نه فقط نیاز به استفاده از پلاستیک دارد،، بلکه میپتواند خیلی گران شود.پبه طور مثال ۳Doodler با یک بسته ۲۵ عددی میله پلاستیکی به قیمت $۹،۹۹ آمریکا به فروش می رسد.

Renegade مشکل دوگانه قیمت و اسراف میله ها را با پذیرفتن قطعه های پلاستیک ساخته شده از بطری ها یا یک سری دیگر از مواد پلاستیکی حل کرده است. سازندگان همچنین برای کمک به تبدیل بطری ها به قطعاتی که برای Renegade قابل بلعیدن باشد، چیزی به اسم ChupaCut که  به طور کلی با یک فشار  یک بطری را به روبان هایی از پلاستیک تبدیل می کند آماده کردند.

قلم می تواند قطعات ۵ تا ۷ میلی متری از بطری های پلاستیکی PET، کیسه های پلاستیکی و یا پوشه های پلاستیکی به ضخامت ۰،۱۴ تا ۰،۳۵ میلی متر را بپذیرد.

قطعا یکی از کاستی های استفاده از پلاستیک های قدیمی این است که  طرح واره های رنگی تا حد زیادی محدود می شود. خوشبختانه Renegade می تواند میله های استاندارد سایر قلم های سه بعدی را هم بپذیرد پس نیازی نیست که  خلاقیت شما هنگام مراقبت از محیط زیست از بین برود.

کسانی که می خواهند زودتر به این قلم دسترسی داشته باشند، می توانند با یک بیعانه به مقدار £۷۵ ، ($۹۹ آمریکا) یک قلم Renegade و معمایی به نام ChupaCut را رزرو کنند. همچنین امکان بیعانه برای هر کدام از موارد به صورت جدا هم هست.

به نظر می آید برای حمایت از این محصول باید علاقه شدیدی به محیط زیست و یا تبدیل زباله به  کاردستی داشت چون می توان قلم های ۳Doodler را هم دقیقا با همین قیمت بدون نگرانی های معمول  از کمپین های مردمی برای تولید و کیفیت تهیه کرد. اگر هنوز هم تصمیم به خرید Renegade دارید، انتظار می رود که در صورتی که همه چیز طبق نقشه پیش برود، قلم تا  ژانویه در دسترس  عموم قرار بگیرد

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *