جستجو در میان عبارت یک کتاب با نرم افزار CTRL+F

جستجو در میان عبارت یک کتاب با نرم افزار CTRL+F
  • 1395/4/28
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر یک فایل متنی داشته باشید به راحتی با برخی اپلیکیشن ها در ویندوز و یا دستگاه های اندرویدی و iOS می توانید محتوای داخل آن را جستجو کنید اما اگر بخواهید از متن یک کتاب، عبارتی را پیدا کنید به احتمال قوی باید کل کتاب را بخوانید اما با یک نرم افزار ساده این مشکل قابل حل است.

اگر اسناد مورد نظر به صورت ماشین نویس یا همان تایپ کامپیوتری باشد، و به عبارت دیگر، دست نویس نباشد، می توانید با نرم افزار CTRL+F که یک نرم افزار رایگان اندرویدی است، در میان اطلاعات آن جستجو کنید. در واقع این تکنولوژی فعلا برای جزوه های دست نویس، توسعه پیدا نکرده است.

بدین صورت که این اپلیکیشن، از  تکنولوژی OCR بهره مند است و به شما کمک می کند که به راحتی آنچه را که می خواهید در سند مورد نظر پیدا کنید.

زمانی که این اپلیکیشن را نصب کردید به عنوان اولین ورودی، از شما یک تصویر درخواست می کند. شما می توانید یک عکس از صفحه مورد نظر بگیرید، و به برنامه وارد کنید تا برنامه برای عملیات جستجو آماده شود.

۳

بعد از این کار زبان سند مورد نظر را مشخص کنید و به Ctrl+F اجازه دهید آن را بخواند معمولا یک متن کوتاه در طول ۱ دقیقه توسط سیستم خوانده می شود.

۲

زمانی که اسکن تصویر توسط برنامه به پایان رسید، شما می توانید کادر جستجو را در صفحه مشاهده کنید و در چنین شرایطی می توانید کلمه مورد نظر را در آن وارد کنید و منتظر دریافت نتیجه مورد نظر باشید.

۱

برنامه CTRL-F یک نرم افزار است که به طور بی وقفه کار می کند، اما اگر کیفیت سند مورد نظر خوب نباشد ممکن است نتواند خروجی لازم را برای شما داشته باشد و نتواند به خوبی جملات و عبارات را بخواند و پیدا کند.

برای دانلود برنامه  CTRL-F از گوگل پلی استور کلیک کنید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *