چرا انتخاب PS4 ارزشمند تر از X BOX ONE است؟

چرا انتخاب PS4 ارزشمند تر از X BOX ONE است؟
  • 1395/5/1
  • زهرا معبودی
  • 0

در این دوره از عصر تکنولوژی که انواع کنسول های بازی و نسل های مختلف آن در دسترس گیمر ها هستند، زمان خوبی فرا رسیده تا مقایسه ای در مورد انواع این کنسول ها داشته باشیم. درحال حاضر بیشتر از هرچیز گیمرها از پلی استیشن ۴ یا به اختصار ps4 و ایکس باکس وان محصول مایکروسافت صحبت می کنند هر کدام متعصبینی دارند و برخی هم بالاجبار از کنسول خود حمایت می کنند اما یک دیدگاه و بررسی بی طرفانه نسبت به این محصولات این بار توسط گویا آی تی منتشر شده است:

xbox-one-vs-ps4

اگر از منظر قدرت بخواهیم به این کنسول های سونی و ماکروسافتی دقت کنیم، به نتیجه می رسیم که پلی استیشن ۴ به صورت کاملا طبیعی و در حالت نرمال دارای تفکیک پذیری p1080 است در حالی که این آیتم در رقیبش بر روی p 720  گزارش شده است. این بدین معنی است که هر چه کیفیت گرافیکی بازی ها بالاتر باشد تبعا، سیستم سونی بهتر از پس آن بر می آید و توسعه دهندگان گیم ها دست بازتری در کار خود دارند.

x box one
x box one

 از نظر سخت افزاری سیستم مایکروسافت سیستمی سخت و قوی است اما مهم ترین چیز در وادی گیمر ها کنترل گرافیکی بازی هاست که در ps4  برتری آن مشاهده شده است.

 سونی علاوه بر شوتر ها، عناوین اختصاصی دارد که در استدیو هایش بکار گرفته است. سونی برای اختصاصی سازی خود، با مهمترین و برجسته ترین طراحان در قرار داد طولانی مدت به سر می برد تا بتواند بازی ها و عناوین اختصاصی و جذابی ایجاد کند.  سونی به طور کلی سعی بر اختصاصی سازی دارد.

PS4
PS4

  اگر در مورد سیستم سونی مطالعه هایی داشته باشید متوجه خواهید شد که Dualshock 4 نامی است که بر کنترلر آن نهاده اند. این کنترلر بازبینی شده و از نو طراحی شده و کنترل آنالوگ نیز به آن اضافه شده است که کمک شایانی به سلامت انگشتان دست می کند. افرادی که می خواهند از طریق این کنترلر به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنند می توانند به راحتی با یک دکمه خاص خواسته خود را مدیریت کنند.

x box one
x box one

از نظر نمایشگر نیز سونی با یک صفحه نمایش تاچ یا لمسی، با کنترل های متعدد کنسول خود را تکمیل کرده است که در آن معماری اصیل DUALSHOCK حفظ شده اما می توان بهینه سازی و رابط کاربری آسان تر آن را در آن مشاهده کرد.

 مایکروسافت اخیرا دعوت چشم گیری از توسعه دهندگان داشته تا بتوانند برنامه های خوی برایش ایجاد کنند اما سونی این کار را سریع تر انجام داده و تجربیات بیشتری داشته و کیفیت بالاتری را در کار پیاده کرده است.  بنابراین اگر بخواهید این مورد را مصداق انتخاب بین سیستم سونی و مایکروسافت در نظر بگیرید باید بدانید که هر دو خوب هستند اما سونی حرفه ای تر عمل کرده است.

به نظر می رسد از نظر زیبایی و ظرافت کنسول سونی مثل همیشه بهتر از رقیب خود عمل کرده است بنابراین این نیز می تواند آیتم مهمی در انتخاب باشد که البته این هم به سلایق افراد ربط پیدا می کند.

PS4
PS4

نکته مهم تر در مورد سیستم های سونی و مایکروسافت این است که در حالی که سیستم سونی از کیفیت و قدرت بالاتری برخوردار است از قیمتی پایینتر به میزان ۱۰۰ دلار نسبت به ایکس باکس وان مایکروسافت برخوردار است بنابراین حتی در قیمت گذاری هم می توان یک سیستم با ارزش تر انتخاب کرد و هزینه کمتری پرداخت.

PlayStation 4
PS4

 هر چند نکته های یاد شده تا حد زیادی نشان می دهد که سیستم سونی یا ps4 یک سیستم قابل اعتماد و با ارزش است اما باز هم افرادی هستند که تعصب خاصی به سیستم مایکروسافت دارند یا حتی هزینه بیشتر را برای خود یک ارزش می پندارند. در عین حال خوب است قبل از هر انتخاب یک مشاوره اساسی با متخصصین در این باره داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *