کشف ۳۱ ماده سمی و ۲ ماده سرطان زا در سیگار الکترونیکی

کشف ۳۱ ماده سمی و ۲ ماده سرطان زا در سیگار الکترونیکی
  • 1395/5/7
  • زهرا معبودی
  • 0

 با توجه به اینکه عصر عصر تکنولوژی است بسیاری از ابزار آلاتی که هر روز با آن ها سر و کار داریم جنبه الکترونیکی، و تکنولوژیکی پیدا کرده اند. یکی از این دست ابزار آلات سیگارهای الکترونیکی هستند که با حربه ی مفید بودن و غیر مضر بودن به کام سیگاری ها آشنا گشته است. اما محققان به تازگی فهمیده اند که سیگارهای الکترونیکی نیز می توانند سرطان زا باشند. این محققان توانسته اند دو نوع ماده سرطان زاد در دود این سیگارها کشف کنند. از همه مهم تر اینکه با روی کار امدن شرکت های سازنده ی بسیاری که روی این سیگارها کار می کنند تنوع و کیفیت این سیگارها نیز دستخوش تغییر شده به طوری که محصول برخی شرکت ها بسیار مضر تر از برخی دیگر گزارش شده است.

سیگار الکترونیکی

سرطان زا بودن برخی از این دست سیگارها به باتری آن ها ارتباط پیدا می کند. اخیرا در مجله ای به نام Environmental Science & Technology خبری مبنی بر مضر بودن این سیگارها نشر داده شد که در این مقاله به این اشاره شده بود که سیگارهای الکترونیکی دارای ۳۱ ماده سمی هستند  که دو تا از آن ها قطعا سرطان زا هستند.

در سیگارهای الکترونیکی، ماده ای به نام دی اتیلن گلیکول تولید می شود که موجب می شود، که در تولید ضد یخ ها مورد استفاده قرار می گیرد نا گفته نماند که این ماده در بسیاری از دود ها نیز مشاهده شده است. هر چند محققان معتقدند که این سیگارها به زیان باری سیگارهای واقعی نیستند اما با توجه به اینکه بخش بخار ساز این سیگارها تحت پروسه متفاوت تولید می شود هر چقدر که گرمای بیشتری ایجاد شود و برای این کار مورد استفاده قرار گیرد سیگار مورد نظر ضرر و زیان بیشتری خواهد داشت. اگر بخواهید بدانید که بین چند سیگار الکترونیکی کدامیک مضر تر هستند در درجه اول باید به میزان ولتاژ باتری هایشان دقت کنید. هر کدام که ولتاژ بیشتری داشته باشند از نظر سلامتی برای شما مضر تر خواهند بود.

منبع : lbl.gov

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *