گزارش المپیک ۲۰۱۶ ریو با کمک ربات ها صورت می گیرد

گزارش المپیک ۲۰۱۶ ریو با کمک ربات ها صورت می گیرد
  • 1395/5/16
  • زهرا معبودی
  • 0

 حتما مطلع هستید که بعد از مدت ها انتظار المپیک ریو ۲۰۱۶ بالاخره کار خود را آغاز کرد. این رویداد علاوه بر اینکه  توسط شبکه تلویزیونی سراسر دنیا پشتیبانی می شود، تصمیم دارد از طریق جراید آنلاین نیز به علاقمندان اطلاع رسانی کند چرا که همه طرفداران این رویداد از دیدن تلویزیون در تمام اوقات خود بهره مند نیستند. واشینگتون پست هم در کنار دیگر رسانه ها قصد دارد این رویداد را به دید و زبان و نگاه خودش برای مردم تحلیل و بررسی کند. روش این رسانه برای خبرگزاری نقل تمام محافل خبری است چرا که این بار تصمیم دارد از یک تیم روباتی قدرتمند برای رسیدن به اهدافش استفاده کند. واشنگتون پست بیش از هر چیزی روی شبکه توییتری خود تمرکز دارد و اعلام داشته که هیچ فردی مدیریت این شبکه را بر عهده ندارد و فقط روبات هایش وظیفه خبرنگاری و اطلاع رسانی را خواهند داشت.

washington-post-olympics-AI

تکنولوژی بکار گرفته شده در این سلسله گزارشات و اخبار چیزی نیست جز هوش مصنوعی که واقعا دنیای بشر و تکنولوژی را تکان داده است. قرار است این دانش به کمک ربات ها بیاید و اخبار و اطلاعاتی نظیر تعداد مدال ها، نتایج مسابقات، و مواردی از این دست را جمع آوری و مخابره کند. مدیر مسئول اصلی این رسانه اعلام داشته که ربات ها جایگزین نیروی انسانی فعال در این خبرگزاری نیستند بلکه قصد دارند با کمک این ربات ها فرصت خود را بهینه کنند تا دست اندر کاران بتوانند موثر تر به تولید محتوا بپردازند. البته این برای اولین بار نیست که از چنین روشی برای مخابره اطلاعات استفاده می شود چرا که چنین تجربه ای در سال ۲۰۱۲ نیز با موفقیت به انجام رسید. تصویر زیر نمونه ای از فعالیت روبوت های واشینگتون پست است:

washington-post-olympics-AI

نکته مهم دیگر این است که این رسانه قصد دارد از سیستم خود برای انتخابات آمریکا که  حدود سه ماه آینده برگزار می شود نیز استفاده کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *