کدام گوشی سریعتر از گلکسی اس ۷ شارژ می شود؟

کدام گوشی سریعتر از گلکسی اس ۷ شارژ می شود؟
  • 1395/5/19
  • زهرا معبودی
  • 0

علیرغم رشد و پیشرفت دائم تکنولوژی در زمینه تلفن همراه و تجهیزات آن هنوز هیچ کمپانی نتوانسته قدرت باتری گوشی خود و میزان عمر شارژ آن را به بیش از ۱۰ ساعت استفاده مداوم برساند و این عیب بزرگی برای تلفن های هوشمند با تکنولوژی های روز افزون به حساب می آید.

در گذشته با وجود کوچک بودن گوشی ها و نداشتن امکانات عجیب و غریب تنها چیزی که می توانست باعث دلخوشی کاربران شود عمر طولانی باطری ها بود. گوشی هایی که هرچند با صفحه کوچک وب گردی با WAP را میسر می نمودند اما تا یک هفته می توانستند یک بار شارژ را دوام بیاورند.

اما گوشی های هوشمند امروزی باوجود داشتن باتری های بسیار بزرگ هنوز بیش از ۵ ساعت استفاده مداوم را دوام نمی آورند. البته این دو مورد قابل مقایسه نمی توانند باشند زیرا به همان نسبت که باتری ها بزرگ تر شده اند اندازه صفحه نمایش نیز رشد کرده و علاوه بر آن هزاران قابلیت ریز و درشت دیگر هم هستند که دائما باطری مصرف می کنند. گذشته از آن گوشی های قدیمی به سبب امکانات کمتر استفاده کمتری هم داشتند و این طبیعی است که تا یک هفته باطری نگه دارند.

اما با این وجود برای گوشی هایی با این همه امکانات، عمر کم باتری دردسر ساز و عذاب آور خواهد بود. در این میان به مدد تکنولوژی های نو، کمپانی‌ها سعی نموده اند که گرچه نتوانسته اند عمر شارژ گوشی ها را بیافزایند اما قابلیتی در اختیار کاربر بگذارند که به واسطه آن زمان کمتری صرف شارژ شدن گوشی ها شود.

این قابلیت که شارژ سریع نامیده می شود این امکان را به کاربر می دهد که زمان شارژ گوشی خود را به یک ساعت تقلیل دهد.

کمپانی وان پلاس به تازگی مدعی شده است که فناوری انحصاری Dash Charge این شرکت به نسبت دیگر فناوری ها سرعت بیشتری در شارژ گوشی‌های هوشمند دارد.

این کمپانی برای اثبات این ادعای خود ویدئویی منتشر نموده که در آن سرعت شارژ گوشی وان پلاس ۳ خود را با گلکسی اس ۷ مقایسه کرده و عنوان می کند در مدت زمانی که گوشی سامسونگ اس۷ به میزان ۵۰ درصد شارژ می گیرد، گوشی وان پلاس۳ این کمپانی می تواند ۶۴ درصد شارژ شود.

این در حالی است که کمپانی سامسونگ قدرت شارژ سریع گلکسی اس ۷ خود را یک از نقاط قوت این گوشی می داند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *