اختلال عملکرد وبکم در بروز رسانی ویندوز ۱۰ ماه آینده حل می شود

اختلال عملکرد وبکم در بروز رسانی ویندوز ۱۰ ماه آینده حل می شود
  • 1395/5/30
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما در جریان این موضوع هستید که آخرین بروز رسانی ویندوز ۱۰ برای PC یا موبایل، در اختیار کاربران قرار گرفته به طوری که گویا آی تی بارها این موضوع را مورد بررسی قرار داده و اخبار پیرامون آن را منتشر کرده است. برای مثال سه روز پیش بود که مایکروسافت از آغاز بروز رسانی ویندوز ۱۰ موبایل خبر داد و ما این موضوع را سریعا مورد بررسی قرار دادیم.

حالا که بیش از  ۳میلیارد کاربر ویندوز ۱۰ از Store استفاده می کنند بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ خود را آپدیت کرده اند متوجه شده اند که نمی توانند با وب کم های خود ارتباط برقرار کنند. البته این موضوع بیشتر در مواردی رخ داده که کاربر از  وبکم های یو اس بی استفاده کرده اند.

 یکی از گمانه زنی ها در باره بروز این مشکل این است که مایکروسافت پروسه رمز نگاری خود را از MJPEG و H.264 تغییر داده و به سمت قالب های NV12 و YUY2 مهاجرت کرده است. البته مایکروسافت هرگز فکر نمی کرد که این مهاجرت بتواند میلیون ها وب کم را در سراسر دنیا با اختلال عملکرد روبرو کند.

webcam

به گزارش مجله اینترنتی گویا آی تی یک وبلاگ نویس که کار حقیقی اش نقد عملکرد مایکروسافت است معتقد است که وجود پروسه جدید رمزنگاری و اختلال در سرعت ها موجب شده که این مشکل پیش بیاید و کاربران را با مشکل مواجه کند.

 در شرایط جدید ابتدا وب کم شروع به کار کردن می کند اما طی چند دقیقه ارتباط با مشکل روبرو می شود و ارتباط مختل می شود.

با انتشار این خبر مایکروسافت نیز ساکت ننشسته بلکه با تایید این گفته، بیان داشته که احتمال می داده اند که چنین مشکلی پیش بیاید اما به شمار افراد آسیب دیده فکر نکرده اند! که این بی توجهی البته برای مایکروسافت اصلا قابل پذیرش نیست و نمی توان از آن به راحتی گذشت.  در آپدیت ماه آینده به احتمال زیاد این مشکل برطرف خواهد شد بنابراین با کمی صبوری می توانید نسبت به رفع مشکل خود اقدام کنید. نهایتا اگر با بروز رسانی بعدی این مشکل حل نشد، همان بهتر که ویندوز ۷ یا ۸٫۱ ساده قبلی را دانلود و نصب کنید. حتی می توانید نسخه قدیمی تر ویندوز ۱۰ را نصب کنید و با مطالعه آموزش جلوگیری از بروزرسانی ویندوز ۱۰ کاری کنید که ویندوز شما به نسخه مشکل دار ویندوز ۱۰ بروز رسانی نشود.

آیا شما نیز ویندوز خود را بروز رسانی کرده اید؟ در صورت بروز این مشکل راه حلی به نظرتان رسیده است یاخیر؟ با انتشار این مطلب در رسانه های اجتماعی تان از دوستانتان در باره روش حل مشکل نظر خواهی کنید.

منبع: Engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *