مایکروسافت سرویس هوش مصنوعی genee را تصاحب کرد

مایکروسافت سرویس هوش مصنوعی genee را تصاحب کرد
  • 1395/6/2
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که در زمینه هوش مصنوعی تحقیقاتی داشته اند به احتمال زیاد Genee را می شناسند. Genee در واقع سرویس برنامه ریزی بر اساس هوش مصنوعی است. خبرهای جدید از این سرویس بدین صورت است که فعالیت های Genee از ۱۱ شهریور متوقف خواهد شد چرا که مایکروسافت، هم اکنون صاحب امتیاز این سرویس است و قرار بر این است که آن را با آفیس ۳۶۵ خود ادغام کند. مجله اینترنتی گویا آی تی با انتشار خبری از این شرکت، با موضوع نگرانی مدیر اپیک گیمز برای برنامه های رقابتی مایکروسافت با استیم نشان داد که مایکروسافت در بازی نیز قصد پیشتاز شدن دارد اما تصاحب ناگهانی سرویس هوش مصنوعی از تصور همه خارج بود.

 دوسال پیش یعنی سال ۲۰۱۴ بود که این سرویس با رویکرد برنامه ریزی و تعیین وقت ملاقات به صورت هوشمند ارائه شد. Genee به مدیران کمک می کرد که طی سه فرایند، جلسات رسمی ایجاد شود. بدین صورت که ایمیلی به شرکت کنندگان در جلسه ارسال می کرد، و رونوشتی از آن تهیه و جزییات جلسه را در اختیار مدعوین قرار می داد. چیزی که در پروسه استفاده از Genee به چشم می خورد چیزی جز این نیست که از پردازش زبان طبیعی و الگوریتم های بهینه سازی استفاده می کند.

microsoft- service-genee

به گزارش گویا آی تی گفتنی است این سرویس محدود به ایمیل نیست بلکه از سرویس های مبتنی بر اپلیکیشن iOS، پیام کوتاه، فیسبوک مسنجر، پیام‌های مستقیم توئیتر و چت اسکایپ نیز استفاده می کند و می تواند در چنین سرویس هایی وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

البته سردم داران این سرویس هرگز آن را رها نمی کنند چون دارای تجربیاتی هستند که مایکروسافت بدان ها نیاز دارد بنابراین بن چانگ و چارلز لی قرار است به مایکروسافت بپیوندند تا از این سرویس خود در سایه ی یک شرکت قوی و قدر بهره برداری های بیشتری کنند. به هر حال از گفته های این دو فرد مشخص است که آن ها برای توسعه Genee به دانش مایکروسافت اطمینان دارند و برای رشد پروژه شان قصد دارند این شراکت را انجام دهند.

microsoft- service-genee

 نظر شما در مورد این اقدام مایکروسافت چیست؟ آیا واقعا ضرورت چنین سرویس هایی در دوران کنونی تکنولوژی احساس می شود؟ با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی متعلق به خودتان کاربران را از این تصمیم مایکروسافت، آگاه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *