آموزش ساخت اکانت آیتیونز

آموزش ساخت اکانت آیتیونز
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

بارها شنیده ایم که افرادی که از گوشی های آیفون استفاده می کنند با اپل آیدی خود به مشکل خورده اند و برای رفع مشکل آن به موبایل فروشی ها مراجعه نموده و با پرداخت هزینه درخواست ساخت  مجدد و یا اصلاح مشکل اپل آی دی خود را می دهند در این مطلب قصد داریم با روشی بسیار ساده آموزش ساخت اپل آی دی را برای شما بیان نماییم در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

اپل آیدی چیست؟

در ابتدا بهتر است تعریفی کلی از اپل آی دی ارائه دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. یکی از سرویس هایی که کمپانی اپل برای ارائه خدمات به مشتریان خود ارائه می دهد سرویس اپل آیدی است ( apple id). این سرویس در واقع شناسه ایست که شما به کمک آن قادر خواهید بود نرم افزار های iOS را از فروشگاه های اپل دریافت نمایید. این امکان برای کاربران وجود دارد که برای سرویس های مختلف خود از آیدی های جداگانه ای استفاده نمایند به عنوان مثال برای کتاب های اپل، موزیک های اپل، نرم افزار ها و حتی فروشگاه های اپل، آیدی های متفاوتی داشته باشند اما کمپانی اپل تاکید ویژه ای دارد  که برای تمامی این موارد تنها از یک آیدی منحصر بفرد استفاده کنید.

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط  gooyait.com ساختن اپل آیدی روش های بسیار متفاوتی دارد که  برخی رایگان و برخی دیگر پولی هستند. روشی که امروز قصد آموزش آن را به شما داریم از روش های ساده و رایگان ساخت اپل آیدی است که به سادگی در چند گام قابل انجام است.

روش درست کردن و ساختن اپل آی دی در MAC یا PC

همانطور که حتما می دانید رابط کاربری اپل، با شما و سیستم هایی که ازآن استفاده می کنید نرم افزاری به نام iTunes است و شما برای ساخت اپل آیدی  به این نرم افزار نیاز خواهید داشت. برای این کار ابتدا بایستی نرم افزار را روی کامپیوتر شخصی خود نصب نمایید (کامپیوتر شخصی شما می تواند pc یا macbook باشد). پس از باز نمودن iTunes  می توانید در قسمت بالا و سمت راست نرم افزار گزینه iTunes Store را مشاهده نمایید. روی گزینه مورد نظر کلیک کرده و در قسمت پایین سمت چپ به دنبال نام و پرچم کشور خود بگردید. توجه داشته باشید که در صورت عدم پیدا کردن پرچم در این قسمت باید کار را از گزینه flag ادامه دهید.

حالا می توانید به قسمت هایی مثل App Store, Music, TV Shows, Books از فروشگاه بروید.

 itunes_account

در این قسمت ها قادر خواهید بود تمامی محصولاتی را که به طور رایگان ارائه شده دریافت نمایید. موارد رایگان را با تیکت Free در کنار آن و یا حتی با عناوینی مثل top Free مشاهده می کنید.

 itunes_account

در زمان دانلود فایل درخواستی پیغامی با مفهوم وارد نمودن اپل آیدی بر روی صفحه ظاهر می شود. در این قسمت لازم است بر روی گزینه Create Apple ID کلیک نمایید.

در این مرحله دستورالعمل های لازم به شما ارائه می شود، زمانی که نوع کارت های پرداختی به شما پیشنهاد شد کافیست  None را انتخاب کنید.  تصویر این مرحله در عکس زیر نمایش داده شده است.

 

 itunes_account

در این قسمت تمامی اطلاعات شخصی خواسته شده را به طور کامل و دقیق پر نمایید . بعد از تایید نهایی اطلاعات، ساخت اپل آیدی شما تکمیل شده است و تنها باید بر روی لینک ارسال شده در ایمیلتان کلیک نمایید تا فعال سازی آن صورت بگیرد.

نحوه ساختن اپل آی دی در iPhone ، iPad،یا iPod touch

روش ساخت اپل آیدی به کمک وسایلی نظیر آی پد و آیفون و… ساده تر از روش قبل می باشد. نحوه کار به این صورت است که یکی از نرم افزار های زیر مجموعه آیتونز را باز می نمایید. ( این نرم افزار ها شامل App Store، iTunes Store،یا iBooks Store هستند.) سپس بایستی بدنبال یک فایل رایگان در آنها بگردید.

 

 itunes_account

مانند روش قبل در زمان دانلود فایل به شما پیغام ورود به اپل آیدی نشان داده خواهد شد که بازهم روی گزینه Create New Apple ID کلیک می نمایید و اقدام به ساخت اکانت جدید خود می نمایید.

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط  gooyait.com مراحل انجام کار در این مرحله نیز مشابه روش قبل بوده و مسیر کار توسط خود نرم افزار به شما نشان داده خواهد شد. در انتها نیز برای پرداخت همان گزینه NONE را انتخاب نمایید.

 itunes_account

زمانی که این گزینه را انتخاب کردید کافیست که فرم مربوطه را مثل ساختن هر شناسه ای پر نموده و عملیات ساخت شناسه را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل اطلاعات شما مانند مرحله قبل باید با استفاده از ایمیل دریافتی این آیدی را فعال سازی نمایید.

با این کار شما هویت خود را تایید کرده اید و اپل با خیال راحت شناسه را برایتان می سازد و شما می توانید هر گزینه ای که دوست داشته باشید به راحتی دانلود کنید.

دو نکته مهم و قابل توجه در فرایند ساخت اپل آیدی

بسیاری از کاربران می اندیشند که به منظور دانلود نمودن نرم افزارهای پولی حتما باید اکانت پولی بسازند. اما ین باور غلط بوده و نیازی به این کار نیست و شما برای دریافت نرم افزار های پولی می توانید از همین اپل آیدی استفاده نموده و در زمان خرید مستقیما وجه نرم افزار را پرداخت کنید.

این روش ساختن شناسه و دانلود کردن نرم افزار ها و محصولات عمومی ترین و ساده ترین روشی است که به کاربران پیشنهاد می شود.

روش ساختن شناسه اپل برای کاربران ایرانی از ابتدا تا انتها

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی به تازگی بسیاری از کاربران ایرانی با مشکل در ساخت اپل آیدی مواجه شده اند اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید از روش سوم گویا ای تی که در زیر بیان می شود بهره بگیرید.

اگر از نسخه ارتقا داده شده آی تونز استفاده کنید و یا اینکه از آیتونزهایی با ورژن بالاتر از ۱۰٫۳ استفاده کنید هنگام ساختن این شناسه پیغامی به صورت زیر دریافت می کنید :

 

Please contact iTunes support to complete this transaction.

 

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط  gooyait.com برای انجام این کار نسخه های مختلفی از آیتونز را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم آی دی اپل را بسازیم، در این میان  آزمایش iTunes 10.6.1 و iTunes 10.3.1 با موفقیت انجام پذیرفت که از بین این دو iTunes 10.3.1 از نمونه مشابه خود یعنی iTunes 10.6.1 که آخرین نسخه می باشد، بهتر جوابگو است. شما می توانید با استفاده از لینک هایی که در اختیارتان قرار داده ایم iTunes 10.3.1 را روی سیستم خود نصب کنید. البته محدودیت iTunes 10.3.1 این است که باید روی سیستمی نصب شود که تا کنون این نرم افزار روی آن نصب نشده باشد. از آنجا که بیشتر کاربران ایرانی از ویندوز استفاده می کنند ما نسخه های ویندوزی  آیتونز را برایتان تهیه نموده ایم.

لینک های دانلود

لینک دانلود iTunes 10.3.1 نسخه ۳۲ بیتی برای ویندوز

لینک دانلود iTunes 10.3.1 نسخه ۶۴ بیتی برای ویندوز

یک نکته بسیار مهم:

حتما در زمانی که اقدام به ساخت اپل آیدی می کنید باید از یک سرویس وی پی ان استفاده نموده و آی پی خود را تغییر دهید در غیر این صورت ایجاد این آی دی برای شما غیر ممکن خواهدبود.

ساخت شناسه اپل در این روش نیز مشابه روش های قبلی می باشد( نکته مهم تغییر آی پی به وسیله وی پی ان است و همچنین انتخاب نسخه صحیح می باشد) اما برای سادگی کار مجددا روش را به طور کامل توضیح خواهیم داد با گویا آی تی همراه باشید.

برای شروع وارد آی تونز شوید و به بخش نرم افزار های رایگان رفته و یک نرم افزار که قصد دانلود کردن آن را دارید انتخاب نمایید.

 itunes_account

حالا برای دانلود نیاز دارید که آی دی اپل را وارد کنید و با استفاده از آن دانلود را انجام دهید اما، شما تازه می خواهید یک اکانت بسازید پس، روی دکمه زیر کلیک کنید:

 itunes_account

وارد بخش عضویت که شدید ابتدا به شما یک دستورالعمل داده می شود که باید آن را تایید کنید که به صورت زیر است (در واقع این یک تایید برای قوانین کمپانی است):

 itunes_account

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط  gooyait.com پس از آن باید اطلاعات خود را وارد نموده و پسورد مورد نظر را که بایستی یک پسورد قدرتمند و پیچیده باشد انتخاب نمایید. وجه نمایید که  اپل در ساخت رمز عبور بسیار سخت گیر است بنابراین سعی کنید در رمز عبور از ارقام و حروف، حروف بزرگ و کوچک و علائمی مثل # و $ هم استفاده نمایید.

در زمان ساخت اپل آیدی از شما در خواست می شود تا سوال امنیتی خود را که در صورت فراموشی پسورد مورد استفاده قرار می گیرد تعیین نمایید. این سوال باید در بخش Security Question طراحی شده و پاسخ آن را نیز مشخص نمایید.

بهترین راه این است که یک ایمیل امن و واقعی در بخش Rescue Email Address وارد کنید تا بتوانید به راحتی در هنگام فراموشی رمز با کمترین مرحله رمز عبور جدید را  در این ایمیل خود دریافت نمایید.

 itunes_account

سایر اطلاعات را هم وارد نموده سپس  روی دکمه continue کلیک کنید.

 

مرحله بعد مانند تصویر زیر می باشد. در این مرحله شما می بایست اطلاعات کشور محل سکونت خود را پر نمایید:

 itunes_account

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط  gooyait.com از آنجا امکان ساخت اپل آی دی برای ایرانیان با مشکل مواجه شده بهتر است برای این مرحله اطلاعات را برای کشور آمریکا و به صورت زیر پر نمایید:

 

Street: 1 Infinite loop

City: CUPERNITO

Province: CA

Zipcode: 95014-2083

Tel: 031 1298567

و پس از تکمیل تمامی فیلد ها هم دکمه create Apple ID را بزنید!

به همین راحتی می توانید یک آی دی اپل برای خود درست کنید و در خرید ها و یا دانلود هایتان از فروشگاه اپل، مورد استفاده قرار دهید.

اگر هم بخواهید بر اساس سرور وی پی ان هایتان، محل مورد نظر شما نمایش داده شود و آدرس بر اساس آن کشور تعیین شود هم می توانید روال کار را کوتاه  نموده و مسیر زیر را دنبال کنید.

در این حالت به طور پیش فرض United States وجود دارد، شما این گزینه را عوض نمی کنید ولی آدرسی مطابق با سرور وی پی ان خود از fakenamegenerator  انتخاب  و وارد کنید، خود اپل، کشور را شناسایی می کند و کشور را مطابق با آن تنظیم می نماید  و بدین طریق به راحتی می توانید اکانت خود را بسازید.

امیدواریم این آموزش بتواند به شما در ساخت اپل آیدی کمک نموده و شما را از مراجعه به مراکز تعمیر موبایل و پرداخت هزینه های بی مورد رها سازد. نظرات و دیدگاه های خود را در باره این مطلب با ما در میان گذاشته و این آموزش را برای دوستان دیگرتان که از گوشی های اپل استفاده می کنند به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *