اچ تی سی تسلیم شد: نام جدید گوشی های اچ تی سی گوگل خواهد بود

اچ تی سی تسلیم شد:  نام جدید گوشی های اچ تی سی  گوگل خواهد بود
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 0

همواره خبر انتشار نسخه های جدید اندروید همراه بود با یک نکسوس جدید از کمپانی گوگل اما این بار گوگل سنت شکنی کرده است و این رویداد که به معرفی نسخه ۷٫۰ نوقا مربوط بود خالی از حضور هر نوع نکسوسی برگذار شد. هرچند خبرهای ضد و نقیض زیادی از تولید و عرضه گوشی های جدید امسال کمپانی نکسوس به گوش می رسد اما هنوز زمان انتشار رسمی این گوش ها همچنان به یک علامت سوال بزرگ در ذهن مخاطبان تبدیل شده است.

گوشی های امسال کمپانی نکسوس که بانام های تجاری Sailfish و Marlin در حال تولید توسط کمپانی HTC هستند بنا بر اخبار رسیده از یک منبع آگاه، دیگر قرار نیست با نام برند نکسوس عرضه شوند. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا اطلاعات دقیق تری را از این منبع برایتان بازگو نماییم.

منابع خبری جدیدی ادعا می کنند که کمپانی گوگل قصد ندارد از این پس فناوری های موبایلی خود را با نام برند نکسوس روانه بازار نماید و قصد دارد از برند اصلی خود که همان گوگل است در این کار نیز بهره بگیرد.

Htc-Marlin-Nexus-

طبق اظهار نظر این منبع آگاه گوگل قصد دارد ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری منحصر به فردی را برای گوشی های جدید خود در نظر بگیرد و هرچند در رویداد معرفی اندروید نوقا جای نکسوس جدید خالی بود اما این گوشی با اندروید ۷٫۱ ارائه خواهد شد. تا سنت شکنی گذشته گوگل را جبران نماید. ظاهران این گوشی ها دارای امکاناتی است، که به سادگی این محصولات را از دیگر رقبا متمایز می کند. به طور مثال قرار است قابلیت‌هایی مانند دسترسی سریع به دستیار گوگل و برخی تنظیمات حرفه‌ای در آن گنجانده شده است.

nexus2cee-AmbientDisplay-668x359

Gooyait.com  عقیده دارد این دو تلفن هوشمند قرار است  یکی با صفحه نمایش کوچکتر و مشخصات میان رده و قیمت مناسب تر ، و دیگری با صفحه نمایش بزرگتر از راه برسند. در این میان گفته می شود که موبایل های امسال دارای نمایشگر ۵ و ۵.۵ اینچی هستند.

شایعه ‌ی تولید گوشی‌ با نام کمپانی گوگل و عدم استفاده از برند نکسوس ، برای اولین بار چند ماه پیش مطرح شد. البته هیچ گاه صحت این شایعه تایید نشد و مشخص نیست که آیا این خبر واقعا صحت داد و گوشی های هوشمند جدید با این نام عرضه خواهند شد یا خیر. سوال دیگر این است که در صورت تولید این گوشی به دست گوگل، سرنوشت برند نکسوس چگونه خواهد بود؟ مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای پیش از این عنوان کرده بود که این شرکت تمرکز بیشتری بر تولید گوشی‌ های نکسوس خواهد داشت و قصد دارد تکنولوژی ها و فناوری های جدید بسیاری را به این گوشی ها وارد کند. البته او هیچ اشاره‌ای به تغییر مسیر پروژه‌ی نکسوس نکرده بود.

Sailfish

بنا بر اخبار بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی در مورد قابلیت‌های نرم‌ افزاری منحصر بفردی که تنها برای گوشی‌های نکسوس عرضه خواهند شد و همچنین بحث‌هایی که پیرامون کاهش قیمت این محصولات مطرح شده، به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد گام هایی جدی برای راضی کردن مشتریان بردارد. این حرکت گوگل می‌تواند هم به عنوان انگیزه و هم به عنوان تهدیدی برای دیگر تولیدکنندگان مانند سامسونگ، هواوی و ال‌جی قلمداد شود.

به گزارش «اندروید سنترال» : گوگل قصد دارد در آینده ای نه چندان دور و پیش از پایان یافتن سال میلادی جاری، دو ساعت هوشمند هم معرفی نماید؛ ساعت های هوشمندی که اکنون با نام تجاری «Angelfish» و «Swordfish» در دست توسعه هستند.

google-resolves-nexus-6-data

در هر صورت بهتر است منتظر بمانیم تا ببینیم شاهکار جدید گوگل با تمامی تغییرات نرم افزاری، سخت افزاری و حتی تغییر نام برند به کجا خواهد رسید و آیا واقعا این کمپانی تصمیم دارد نام تجاری خود را برای اولین بار وارد دنیای تکنولوژی های موبایلی کند؟

به نظر شما این تغییرات می تواند باعث افزایش رقابت بین گوشی ها اندرویدی و محصولات کمپانی اپل شود؟ آیا این تغغیرات خواهند توانست گوشی های اندرویدی را در این رقابت قدیمی پیروز میدان کنند؟ نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب و تصمیمات جدید گوگل با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را برای دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

منبع:

AndroidCentral

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *