کارکنان NEST از امروز با گوگل پروژه مشترک اغاز می کنند

کارکنان NEST از امروز با گوگل پروژه مشترک اغاز می کنند
  • 1395/6/11
  • زهرا معبودی
  • 0

خانه های هوشمند یکی از پروژه های مهم و در دست بررسی کمپانی گوگل است که ظاهرا تمرکز و فعالیت گوگل روی آن روز به روز و بیش از پیش افزایش می یابد. در همین راستا کمپانی آلفابت که شاخه اصلی کمپانی گوگل است چند نفر از کارمندان خود در شرکت زیر مجموعه Nest  را به گوگل منتقل نماید.

متخصصین انتقال یافته به گوگل پیش از این بر روی پلتفرم نست فعالیت می نموده اند اما در حال حاضر و با انتقال به بخش اندروید کمپانی گوگل که تحت نظارت Hiroshi Lockheimer اداره می شود به نظر می رسد که قصد دارند تمرکز گوگل را بر روی پروژه خانه های هوشمند افزایش دهند.

پیش از این در مقاله هایی با عنوان «خانه خود را هوشمند سازید: برترین تکنولوژی های خانه هوشمند در سال ۲۰۱۵» در دو قسمت به بررسی خانه های هوشمند نست پرداخته ایم برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت های اول و دوم این مقاله مراجعه نمایید.

اهمیت این اخبار از آنجا بیشتر می شود که بر اساس اخبار رسیده به مجله اینترنتی گویا آی تی، کمپانی گوگل قصد دارد محصول جدید خود که با نام تجاری Google Home بر روی آن فعالیت می نماید را به عنوان رقیب سر سخت آمازون اکو معرفی نماید. (آمازون اکو چندی پیش در کنفرانس توسع دهندگان این شرکت معرفی و رونمایی شد. )

nest-smart-huose

در این میان لازم است که توضیحی هرچند کوچک درباره کمپانی نست ارائه دهیم. کمپانی نست در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و موفقیت های چشم گیری را از خود به نمایش گذاشت تا آنجا که در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۳٫۱ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. پس گذشت مدتی به نظر می رسید این شرکت دیگر مانند قبل در فعالیت های خود موفق عمل نمی کند و علیرقم فشارهای مداوم گوگل تولیداتش منجر به درآمد زایی مناسب نمی شود. در پی این مشکلات در نهایت یکی از موسسان اصلی که Tony Fadell نام داشت تصمیم به جدایی از این مجموعه را گرفت و به همین منظور Matt Rogers دیگرر موسس نست عنوان مدیرت ارشد این کمپانی را عهده دار شد.

nest-smart-huose

پس از آن نیز کارکنان زیادی از نست به دلایل مختلف جدا شدند تا آنجا که وضعیت این کمپانی شدیدا نگران کننده به نظر می رسید و این در حالی بود که نست همپنان به عنوان زیر مجموعه آلفابت به فعالیت در زمینه طراحی و تولید لوازم خانگی هوشمند مثل ترموستات، دوربین، حسگر دود و نرم افزار مورد نیاز آنها ادامه خواهد داد.

در اخباری دیگر به  تازگی به گوش می رسد که Rick Osterloh مدیر پیشین کمپانی موتورولا در بخش تحقیقات و توسعه گوگل مدیریت ساخت یک مجموعه ی خانگی تازه از سخت افزارهای گوگل را بر عهده گرفته، که شامل موارد متنوعی از جمله کروم کست، کروم بوک، ابزارهای نکسوسی، روتر وان هاب، باقی مانده های عینک گوگل و پروژه ی آرا خواهد بود.

این طور به نظر می رسد که تمامی این تحولات در کنار هم مانند قطعات پازلی هستند که در صورت ادامه دادن با قدرت آن توسط گوگل می توان امید وار بود که به زودی محصول پروژه ی  Google Home را به رقیبی سر سخت برای پلتفرم آمازون اکو تبدیل خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *