پرچمدار جدید دل مبتنی بر واقعیت مجازی معرفی شد

پرچمدار جدید دل مبتنی بر واقعیت مجازی معرفی شد
  • 1395/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی دل اولین نوت بوک های منطبق بر واقیت مجازی خود را معرفی نموده است. بنا بر ادعای کمپانی دل این لپ تاپ ها به انداره ای از نظر مشخصات فنی قوی هستند که به راحتی می توان آنها را با کامپیوتر های شخصی مقایسه نمود.

درادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی قابلیت های سخت افزاری این عضو جدید خانواده دل بپردازیم.

اولین لپ تاپ های دارای قابلیت مجازی کمپانی دل از پردازنده های گرافیکی سری انویدیا GeForce GTX 10 بهره خواهند برد. این پردازنده قدرت پردازشی بسیار بالایی را به این دسته از لپ تاپ ها خواهد بخشید تا آن جا که می توان این لپ تاپ را در دسته کامپیوتر های شخصی گنجاند. این دستگاه مجهز به ساختار جدیدی برای کنترل گرمایش است که سبب مقاومت بیشتر آن ها در برابر ضربات نیز خواهد شد.

Alienware 17-dell

بررسی مشخصات فنی لپ‌تاپ Dell Alienware 17

پرچمدار جدید کمپانی دل که Dell Alienware 17 نامیده شده است از پردازنده اورکلاک شده‌ی Core i7 سری K اینتل و حافظه DDR4 با سرعتی تا سقف ۲۶۶۷ مگاهرتز استفاده می نماید.

این دستگاه ها قابلیتهای جالب و منحصر بفردی را داراست که از آن جمله می توان به امکان افزودن قابلیت چشمی اشاره نمود. این قابلیت به کاربر امکان می دهد که در زمان انجام بازی های کامپیوتری بتواند به لطف اپلیکیشن Overwolf و با نگاه به بخش های مختلف از عملکرد ردیابی نگاه استفاده نموده و توجه دوربین های بازی را به آن سمت خاص معطوف نماید. در کنار این قابلیت جذاب، Tobii امکان دیگری اضافه می‌کند که به لطف آن دستگاه می‌تواند حضور کاربر را متوجه شود.

بنا بر نتایج بدست آمده توسط goouait.com به لطف این قابلیت کاربران قادر خواهند بود در زمان بازی با کمک نگاه خود جهت دوربین های بازی را تغییر دهند همچنین می توانند از قابلیت امنیتی بالای این لپ تاپ استفاده نمایند که قادر است به محض دور شدن کاربر از لپتاپ آن را قفل نموده و با نزدیک شدن کاربر قفل آن را باز نماید.

مشخصات سخت‌افزاری Alienware 17

  • پردازنده اینتل Core i7 که می‌توان نهایت تا مدل ۶۸۲۰HK انتخاب کرد، این پردازنده‌ها اورکلاک داینامیک تا سقف ۴.۱ گیگاهرتز خواهند بود.
  • کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم GDDR5، ای‌ام‌دی Radeon RX 470 با ۸ گیگابایت رم GDDR5، انویدیا GeForce GTX 1070 با ۸ گیگابایت رم  GDDR5 و انویدیا GeForce GTX 1080 با ۸ گیگابایت رم GDDR5 (از آبان ماه)
  • ۸ گیگابایت حافظه رم DDR 4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز که می‌توانید این میزان را تا سقف ۳۲ گیگابایت افزایش دهید.
  • حافظه‌های ذخیره‌سازی مختلف که از SATA و PCIe می‌توانید انتخاب کنید، یکی از پیشنهادها شامل ۱ ترابایت PCIe (درایو بوت)، ۱ ترابایت PCIe (ذخیره‌سازی) و ۱ ترابایت ۷۲۰۰RPM SATA (ذخیره‌سازی ۶ گیگابیت بر ثانیه) می‌شود.

بررسی مشخصات فنی لپ‌تاپ Dell Alienware 15

Alienware 15-dell

لپ‌تاپ Dell Alienware 15 با  پردازنده گرافیک ای ‌ام‌ دی و انویدیا را دارا خواهد بود که کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 سازگار با واقعیت مجازی نیز شامل آن ها می‌شود.

این لپ‌تاپ از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی فول اچ‌ دی ۳۰۰ نیت و پنل IPS ضد تابش فوق العاده زیبا بهره مند است و ‌در هنگام خرید می‌توان سفارش امکاناتی مانند صفحه ۱۲۰ هرتزی با قابلیت جی-سینک انویدیا و UHD IGZO برای رزولوشن ۴ K داد.

مشخصات سخت‌افزاری Alienware 15

  • پردازنده اینتل Core i5 که می ‌توان نهایت تا مدل  Core i7 6820 HK انتخاب کرد، این پردازنده‌ها اورکلاک داینامیک تا سقف ۴.۱ گیگاهرتز می توانند انتخاب شوند.
  • کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم GDDR5، ای‌ام‌دی Radeon RX 470 با ۸ گیگابایت رم GDDR5، انویدیا GeForce GTX 1070 با ۸ گیگابایت رم.
  • ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز که می‌توانید این میزان را تا سقف ۳۲ گیگابایت افزایش دهید.
  • حافظه‌های ذخیره‌سازی مختلف که از SATA و PCIe می‌توانید انتخاب کنید، یکی از پیشنهادها شامل ۱ ترابایت PCIe (درایو بوت)، ۱ ترابایت PCIe (ذخیره‌سازی) و ۱ ترابایت ۷۲۰۰RPM SATA (ذخیره‌سازی ۶ گیگابیت بر ثانیه) می‌شود

دل همچنین از لپ‌تاپ Alienware 13 رونمایی نموده است که گفته می شود از آن می‌توان به عنوان یک دستگاه کامپکت سازگار با واقعیت مجازی یاد کرد. این لپ‌تاپ نیز از پردازنده‌های گرافیکی سری انویدیا GeForce GTX 10 بهره مند خواهد بود.

لپ‌تاپ‌های جدید Alienware 15 و ۱۷ قرار است در تاریخ۹ مهر ماه عرضه شوند و Alienware 13 نیز برای عرضه در آبان ماه امسال در نظر گرفته شده است.

نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *