گوشی های هوشمند گوگل به سنسور های سونی مجهز می شوند

گوشی های هوشمند گوگل به سنسور های سونی مجهز می شوند
  • 1395/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

در هفته های اخیر اخبار بی شماری درباره گوشی های هوشمند جدید کمپانی گوگل به گوش می رسد و این شایعات که بیشتر حول محور نام تجاری جدید این گوشی است بیان می دارند که گوشی جدید کمپانی گوگل با نامی به غیر از نکسوس عرضه خواهد شد (در برخی منابع به نام گوگل و در  برخی دیگر به نام تجاری پیکسل برای این جایگزین اشاره شده است.)

nexsus

در این میان اخبار تازه ای نیز به گوش می رسد که خبر از بکار گیری سنسور IMX378 سونی در نسخه‌ ی جدید گوگل موسوم به Marlin دارد. با گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی جزئیات دقیق تری از این خبر بپردازیم.

کمپانی گوگل که قرار است نسل جدید گوشی های هوشمند خود را در روز ۱۳ مهر ماه رونمایی نماید در روز های اخیر دنیای پر حاشیه ای را سپری کرده است. شنیده ها حاکی از آن است که کمپانی گوگل قصد دارد گوشی های جدید خود را با نام تجاری پیکسل روانه بازار نماید و در این راستا گوشی Sailfish با نام Pixel و گوشی Marlin با نام Pixel XL راهی بازار خواهند شد.

بر اساس اخبار جدید بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی کمپانی اچ تی سی در ساخت گوشی مارلین (پیکسل ایکس ال) قصد دارد از سنسور IMX378 کمپانی سونی استفاده نماید.

nexsus

این سنسور با دارا بودن رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی با مشخصاتی که از پیش از این گوشی فاش شده است همخوانی دارد. هنوز اطلاعات کاملی از مشخصات و قابلیت های این سنسور جدید در دسترس نیست اما به نظر می رسد این سنسور نسل جدید سنسور های خانواده IMX278 است که سال گذشته در محصولات نکسوس ۵ایکس و نکسوس ۶ پی این کمپانی روانه بازار شده اند.

در مورد سنسور های دوربین جلوی این گوشی نیز به نظر می رسد اچ تی سی قصد دارد از سنسور IMX179 کمپانی سونی استفاده نماید. این سنسور که دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است می تواند شایعات قبلی در مورد امکانات این گوشی جدید را تاحدودی تایید نماید.

nexsus

بر اساس اطلاعات Gooyait.com و همانطور که می دانید استفاده از پیکسل‌های بزرگتر روی سنسور‌ها باعث می ‌شود تا نور بیشتری ثبت شده و در نتیجه در محیط‌ های تاریک بتوان تصاویر باکیفیت تری را ثبت کرد. از این رو سال گذشته کمپانی گوگل در گوشی های نکسوسی خود از این قابلیت استقاده نموده بود و همین موضوع سبب افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این گوشی ها می شد.

نظرات خود را درباره این گوشی های هوشمند با گویا ای تی در میان گذاشته و این خبر را برای دوستانتان نیز منتشر نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *