معاون وزیر ارتباطات: انتقال سرور سرور های تلگرام بدون مدیریت ایرانی بی اهمیت است

معاون وزیر ارتباطات: انتقال سرور سرور های تلگرام بدون مدیریت ایرانی بی اهمیت است
  • 1395/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور شنیده می شود. در راستای این اخبار معاون وزیر  فناوری و اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر نیاز به پیام رسان ملی افزود انتقال سرور های تلگرام به ایران بدون دارا بودن مدیریت ایرانی بی فایده می باشد در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی دقیق تر صحبت های وزیر ارتباطات بپردازیم.

Telegram Messenger

بر اساس اخبار رسیده به gooyait.com امیر حسین دوایی (معاونت وزارت ارتباطات  و فناوری) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشهد (ایرانکام) در این باره گفت:

« وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی از ضروریات بوده و نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه‌، تعیین کننده است و شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از تجربه‌های جهانی باید قابلیت خدمت رسانی و سرویس دهی به ده‌ها میلیون کاربرایرانی  را ایجاد نمایند.»

Telegram Messenger

دوایی در ادامه صحبت های خود درباره پیام رسان های داخلی افزود:

«لازم است پیام رسان داخلی ای تولید شود که توان رقابت با پیام رسان های خارجی را داشته و بتواند در زمینه کیفیت، سرعت و ارائه خدمات رضایت کاربران ایرانی را جلب نماید. وی افزود در صورتی که چنین پیام رسانی تولید شود کاربران ایرانی به این پیام رسان اعتماد نموده و از پیام رسان های خارجی مهاجرت خواهند کرد.»

Telegram Messenger

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد:

« انتقال سرور های تلگرام به ایران در شرایطی که همچنان توسط یک مدیر غیر ایرانی اداره می شود بی فایده خواهد بود و با وجود شبکه های جهانی اطلاعات این کار کاملا بی فایده است. آنچه اهمیت دارد مدیریت ایرانی در سرور های پیام رسان است.»

به نظر شما پیام رسان های داخلی قادر خواهند بود با پیام رسان هایی نظیر تلگرام رقابت نمایند؟ نظرات و دیدگاه های خود را درباره تولید پیام رسان ایرانی با گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *