طراحی ابزار شناخت دوست و دشمن به کمک هوش مصنوعی

طراحی ابزار شناخت دوست و دشمن به کمک هوش مصنوعی
  • 1395/6/14
  • زهرا معبودی
  • 0

 BuddyGuard یک استارتاپ برای کشور آلمان است که تصمیم دارد یافته های خود در زمینه هوش مصنوعی را در پروژه های امنیتی بکار گیرد. این استارتاپ در واقع کار خود را بر روی پروژه ای به نام Flare شروع کرده  و قصد دارد آن را تا مرحله ای تکمیل کند که بتوان با استفاده از یک دوربین دوست و دشمن را از هم شناخت. با ادامه این خبر از رسانه https://www.gooyait.com/ همراه باشید.

buddyguard-flare

در واقع شاید در درجه اول، با دیدن این سیستم، که مبتنی بر هوش مصنوعی است احساس کنید که با یک دوربین معمولی روبرو هستید اما اینترنت و دانش هوش مصنوعی از آن  چیزی فراتر از آن چه شما فکر می کنید ساخته است.

در واقع شما می توانید این سیستم را در مکانی نصب کنید و به آن اجازه دهید که محیط اطراف را برایتان مانیتور کند. این دستگاه کارش این است که چهره ها را اسکن کند و بر اساس الگوریتم هایی که دارد دوست و دشمن را از هم شناسایی کند.

buddyguard-flare

 شما می توانید به این سیستم دستور بدهید اما نا گفته نماند که ویژگی جذاب تر آن این است که به صدا حساس است و می تواند هر نوع صدای مشکوک متناسب با زمان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

طبق یافته ها و تحقیقات گویا آی تی اگر فردی در مقابل این سیستم قرار گیرد که آن را از پیش ندیده است، می تواند به عنوان یک تهدید به شمار آید حال اگر حضور این فرد به همراه صداهای مشکوک باشد Flare به راحتی با پلیس تماس برقرار می کند و گزارشات را ارسال می کند. هر چند این می تواند در ابتدای راه و کار این سیستم در فضای واقعی کمی دردسرساز باشد اما به مرور با تقویت آن به یک دزد یاب قدرتمند تبدیل خواهد شد.

buddyguard-flare

گفته شده که این سیستم قرار است با یک اپلیکیشن همگام سازی شود تا اطلاعات دریافتی اش را همزمان با شما مخابره کند. این استارتاپ تا کنون به میزان ۲۶۶ هزار دلار کمک مالی جمع آوری کرده که در صورت به حد نساب رسیدن، پروژه شروع به کار کرده و تکمیل خواهد شد.

buddyguard-flare

نظر شما در مورد این خبر جدید در گویا آی تی چیست؟ آیا فکر می کنید که چنین ابزاری نیاز روز زندگی امروزی ماست؟ با ارسال نظرات خود ما را از وسعت دیدگاه خود مطلع کنید. همچنین با اشتراک آن در شبکه های اجتماعی دیگران را از این رویداد عظیم با خبر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *