چگونه اندازه نمایشگر را در اندروید ۷ تغییر دهیم؟

چگونه اندازه نمایشگر را در اندروید ۷ تغییر دهیم؟
  • 1395/6/14
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید مدت هاست که به کاربران اجازه می دهد که اندازه فونت ها را در برنامه ها و در رابط کاربری پیش فرض تغییر دهند. البته این تنها برای کاربران کافی نیست. از این رو، گوگل در اندروید ۷ نوقا تصمیم گرفت بر ویژگی های این سیستم بیفزاید. بدین صورت از جمله تغییراتی که در این بخش وجود دارد این است که می توانید اندازه ی نمایشگر را به تناسب دلخواه تان تغییر دهید.  برای تغییر اندازه های مورد نظر، می توانید آموزش امروز گویا آی تی را دنبال کنید:

گام اول: ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings بروید و مطابق تصویر زیر، بخش  Quick Settings را مد نظر قرار دهید. دکمه تنظیمات سمت راست و بالا را لمس کنید تا تنظیمات مربوطه به آن باز شود.

 Quick Settings

گام دوم: در این قسمت گزینه ها را مد نظر قرار دهید تا به بخش “Display” برسید:

تنظیمات اندروید نوقا

این گزینه را لمس کنید. بعد از وارد شدن به این بخش، زیر گزینه  “Font size” یک بخش وجود دارد که به نام Display size عنوان شده است. روی این گزینه ضربه بزنید تا وارد تنظیمات نمایشگر و اندازه نمایشگر در اندروید شوید:

Display size

گام سوم: بعد از لمس این گزینه ممکن است لازم باشد کمی منتظر باشید تا برنامه، نمایشگر را آنالیز کرده و آن را بارگذاری کند. البته برخی از افراد ممکن است که بخواهند بدانند که چگونه در اندروید نوقا ۲ تصویر برای اسکرین تنظیم کنند؟ که این مقوله با مبحث تغییر اندازه نمایشگر کاملا متفاوت است و پیش تر گویا آی تی بدان پرداخته است.

به سراغ آموزش خودمان برگردیم:

بعد از این نمایشگر به دو قسمت تقسیم می شود. یکی از قسمت ها نمای واقعی نمایشگر و دیگری هم صفحه ای است که تغییرات را نمایش می دهد.

شما می توانید ۳ مدل مختلف از Preview Pane را مشاهده کنید:

Display size

این سه حالت شامل، پیام متنی، منوی اپلیکیشن ها و منوی تنظیمات می شود. به تناسب تغییری که می خواهید ایجاد کنید می توانید از این پنجره ها استفاده کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید. با استفاده از خط افقی که در زیر بخش پیش نمایش وجود دارد تغییر سایز ها انجام می شود. لازم است که اینجا اعلام کنیم که این قابلیت، با قابلیت تقسیم صفحه نمایش در اندروید نوقا  کاملا فرق دارد.

و اما ادامه ماجرا : لازم نیست که حتما، روی این خط افقی انگشت خود را بکشید چرا که با آیکون های + و – به راحتی می توانید بین سایز ها حرکت کنید:

Quick Settings

بعد از این کار به راحتی روی پنجره های مورد نظرتان تغییرات ایجاد خواهد شد. همچنین نا گفته نماند که شما می توانید با استفاده از مسیری که طی کرده اید تا به اینجا رسیده اید، دوباره اندازه ها را به همان میزان قبلی و پیش فرض برگردارند.

آیا این آموزش Gooyait.com برای شما مفید بود؟ نظر شما در مورد این ویژگی اندروید نوقا ۷ چیست؟ لطفا نظر خود را با ما در میان بگذارید و برای اطلاع عمومی جامعه مجازی، از کار کردن با اندروید ۷ نوقا، این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *