آموزش پاک سازی File Explorer Recent Files در Windows 10

آموزش پاک سازی File Explorer Recent Files در Windows 10
  • 1395/6/15
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما تا کنون به این موضوع آگاه شده اید که بخش File Explorer در ویندوز، تمام صفحات و فایل هایی را که اخیرا از طریق سیستم خود دیده اید یا با آن کار کرده اید را نمایش می دهد. هر چند این یک قابلیت ستودنی است اما گاهی اوقات تمایل داریم که این لیست را پاک کنیم تا دیگران از آنچه ما در سیستم خود انجام داده ایم، مطلع نشوند. گویا آی تی برای این مشکل یک راه حل ساده دارد. با ما همراه باشید

پاک کردن هیستوری ویندوز

آموزش حذف هیستوری در ویندوز ۱۰

برای شروع به قسمت File Explorer بروید.

در این قسمت روی منوی File کلیک کنید و از لیستی که باز می شود گزینه Change folder and search options را انتخاب کنید. این گزینه همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در سمت چپ قرار دارد.

پاک کردن هیستوری ویندوز

با این کار یک پنجره باز می شود که در آن سه تب وجود دارد. در تب عمومی یا general و در انتهای آن گزینه Clear را مشاهده می کنید. بهتر است که دو گزینه ای را که در کنار دکمه Clear قابل مشاهده است را تیک دار کنید و بعد Clear را بزنید. بعد از این ok را بزنید.

پاک کردن هیستوری ویندوز

وقتی که Clear را بزنید سریع تمام اطلاعات موجود در هیستوری حذف می شوند و با فشردن دکمه ok به بخش File Explorer منتقل خواهید شد تا مطمئن شوید که تمام فایل هایی که پیش از این مرور کرده اید حذف شده است.

پاک کردن هیستوری ویندوز

علاوه بر این شما می توانید به راحتی در ویندوز ۱۰ کاری کنید که هیستوری همیشه خالی بماند و چیزی از کارهایی که انجام می دهید، فایل هایی که گوش می دهید، فولدر هایی که باز می کنید و یا فیلم و عکس هایی که می بینید را ذخیره نکند. آیا به این آموزش هم نیاز دارید؟

به نظر شما اگر برای پاک کردن هیستوری یک دکمه مستقل در نوار منو داشتیم وضعیت به چه صورت بود؟ به نظر می رسد که کار کردن با ویندوز لذت بخش تر می شد به هر حال ممکن است در آینده چنین تغییراتی روی ویندوز صورت بگیرد. نظر خود را در مورد این قابلیت در ویندوز ۱۰ با Gooyait.com در میان بگذارید و برای افزایش آگاهی عمومی، این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *