قرار داد همکاری ترکسل و شرکت ارتباطات زیر ساخت به امضا رسید

قرار داد همکاری ترکسل و شرکت ارتباطات زیر ساخت به امضا رسید
  • 1395/6/17
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید پیش از این گویا آی تی طی یک خبر اعلام کرد سه شنبه تهران میزبان رویداد ایران کانکت خواهد بود. این رویداد از جمله مهم ترین رویدادهایی است که در حوزه تکنولوژی و ارتباطات در سراسر دنیا برگزار می شود. طی این جلسه که بسیاری از مدیر عامل های شرکت های بزرگ ارتباطی حضور داشتند دعوت رسمی واعظی از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران اتفاق جالب توجهی بود که همه ما را به توسعه ارتباطات و زیر ساخت ها امیدوار تر کرد. در پی این خبر و البته ادامه این رویداد تا امروز چهارشنبه، متوجه شدیم که باب صحبت شراکت بین برخی از شرکت ها با ایران باز شده که از جمله آن می توان به شرکت ترک سل اشاره کرد.

turckcell-iran-deal

محمد جواد آذری و ترزی اوغلو به ترتیب به عنوان مدیر عامل شرکت ارتباطات و مدیر عامل شرکت ترکسل، در کنار رویداد هایی که به برگزاری کنفرانس مرتبط بود، باهم به دیدار و گفتگو نشستند تا فرصت های پیش روی یک دیگر در کشور مقابل را به چالش بکشند. این نشست و بررسی نهایتا به امضای برخی تفاهم نامه ها بین این دو شرکت انجامید. حالا ترک سل و شرکت ارتباطات زیر ساخت با هم همکاری دو جانبه خواهند داشت.

در تفاهم نامه مذکور، فرصت‌هایی برای ایجاد مسیر جایگزین از منطقه خلیج فارس به ترکیه و سایر کشورها و همچنین امکان حضور طرف سوم برای توسعه این هدف قید شده است.

بخش ارزشمند این تفاهم نامه این است که حالا با ایجاد این باب همکاری، ارتباطات و ساختارهای زیر بنایی آن از باب المندب حذف خواهد شد، و بدین ترتیب ارتباطات کشورهای اروپایی و خلیج فارس از طریق ایران تامین خواهد شد. این موجب می شود که ارتباطات دریایی حذف شوند و ارتباطات بهینه تر شود. همه این ها به دلیل موقعیت جغرافیایی بی نظیر ایران در منطقه و فرصت های آن صورت گرفته است.

نظر شما در مورد این رویداد چیست؟ آیا این قرار داد می تواند سریعا باب توسعه ایران را باز کند؟ به نظر شما این موضوع چقدر می تواند روی اقتصاد ایران تاثیر مثبت داشته باشد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و این خبر را روی شبکه های اجتماعی انتشار دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *