راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی
  • 1395/6/18
  • زهرا معبودی
  • 0

لپ تاپ های مخصوص بازی با اجزای قدرتمند، طراحی رنگی و قیمت های پرمیوم با نوت بوک های معمولی کمی متفاوت اند. اگر بخواهید بازی های مختلفی همچون Witcher 3، Wild Hunt و Grand Theft را انجام دهید و از آن ها لذت ببرید باید یکی از این لپ تاپ ها را در کنار خود داشته باشید. زمانی که صحبت از طراحی به میان می آید انواع مختلفی از لپ تاپ ها وجود دارد که هر کدام از آنها نیز دارای کیبوردهای چند رنگی و با خطوط زیبا هستند. بسته به بودجه مورد نظر شما، سبک زندگی و بازی که دوست دارید انجام دهید، می توانید هزینه ای در حدود ۸۰۰ الی ۴۰۰۰ دلار را برای خرید انواع لپ تاپ ها برای بازی صرف کنید. این گونه لپ تاپ ها معمولا وزن ۴ الی ۸ پوندی دارند. برای یافتن یک سیستم مناسب برای بازی بهتر است از نکات و توصیه هایی که در این مقاله ارائه می شود استفاده کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

ترفندها و نکات سریع:

برای بازی های کوچکی همچون Warcraft یا Candy Crush به دنبال خرید لپ تاپ نباشید. شما می توانید از گوشی های هوشمند یا تبلت نیز برای اینگونه بازی ها استفاده کنید.

از خرید لپ تاپ هایی با صفحه نمایش لمسی خودداری کنید. این لپ تاپ ها بسیار گران قیمت هستند و باطری را خیلی زود به اتمام می رسانند.

همانطور که می دانید لپ تاپ های ۱۷ یا ۱۸ اینچی جرو لپ تاپ های سریع اما با قابلیت حمل بسیار پایین هستند. این در حالیست که لپ تاپ های ۱۳،۱۴ و ۱۵ اینچی را می توان به سادگی حمل کرد اما اجزای قدرتمندی ندارند.

هنگام خرید لپ تاپ مطمئن شوید که کیبورد موجود در روی آن برای شما راحت است. اگر می توانید سری به فروشگاه های مختلف بزنید و کیبوردهای مختلفی را قبل از خرید امتحان کنید.

اگر بخواهید آخرین نسخه از بازی هایی با ۳۰ فریم در هر ثانیه را بازی کنید،کارت گرافیک ۹۶۰M شرکت انویدیا برای شما کافی خواهد بود. اما اگر به دنبال عملکرد بهتری است و می  خواهید رزولوشون بهتری داشته باشید بهتر است به ترتیب از کارت گرافیک ۹۷۰M و ۹۸۰M این شرکت استفاده کنید

از خرید لپ تاپ هایی که دارای رزولوشون پایین ( کمتر از ۱۰۸۰*۱۹۲۰) هستند نیز اجتناب کنید.

از SSD برای ذخیره سازی استفاده کنید. اگر می خواهید زمان بارگذاری و نصب بازی ها بیشتر شود بهتر است از فناوری SSD استفاده کنید.

از لپ تاپی استفاده کنید که پردازنده آن حداقل اینتل Core i7-6820HK باشد. همچنین اگر می خواهید از بازی های واقعیت مجازی لذت ببرید ،بهتر است از لپ تاپ هایی بهره مند شوید که دارای پردازنده گرافیکی(GPU) انویدیا دسکتاپ و پورت HDMI 1.3 باشد.

پرتابل یا قابل حمل بودن لپ تاپ  چقدر مهم است؟

زمانی که صحبت از خرید سیستم مناسب برای بازی به میان می آید، سطوح مختلفی از قابلیت حمل وجود خواهد داشت که از محدوده بسیار سنگین تا بسیار سبک متفاوت است. به طور کلی هرچقدر یک لپ تاپ قدرتمندتر و کاربردی تر باشد، قابلیت حمل بسیار کمتری دارد.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

  • قابلیت حمل حداقل( لپ تاپ های ۱۷ – ۱۸ اینچی): اگر قصد دارید لپ تاپ خود را در اتاق خود نگه دارید و تنها بین اتاق های منزل یا محل کار خود انتقال دهید ، یک سیستم با صفحه نمایش ۱۷ یا ۱۸ اینچی همچون Alienware 17 برای شما عالی خواهد بود. لپ تاپ هایی که در این سایز قرار دارند بسیار قدرتمند هستند زیرا فضای بسیار زیادی برای اجزای تولید کننده گرما دارند. با اینحال، حمل این لپ تاپ ها بسیار دشوار است و  باید خیلی سریع شارژ شوند.
  • قابلیت حمل متوسط(۱۵ اینچی): اگر می خواهید از نوت بوک های بازی بر روی لپ تاپ خود استفاده کنید و آن را حمل کنید، بهتر است یک نوت بوک ۱۵ اینچی  همچون OriginPC Eon15-X را در نظر بگیرید. این سیستم  وزنی بین ۴٫۶ الی ۷٫۲ پوند دارد در حالیکه می تواند به طور متوسط  ۵ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژ را در خود نگه دارد.
  • قابلیت حمل عالی( ۱۳ الی ۱۴ اینچ): اگر همیشه و به طور مداوم در حال حرکت هستید، بهتر است یک لپ تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی همچون Razer Blade،Alienware 13 و Aorus X3 Plus V3 بخرید. نوت بوک هایی که در این محدوده اندازه قرار دارند معمولا  زیر ۵ پوند هستند و عمر باطری بیشتری در اختیار افراد قرار می دهند. این سیستم ها می توانند شارژ را حدود ۷ ساعت و ۳۸ دقیقه در خود نگه دارند. با اینحال لپ تاپ های بازی ۱۳ یا ۱۴ اینچی معمولا دارای CPU و GPU بسیار قدرتمندی نیستند.

گرافیک:

کارت گرافیک یا GPU یکی از اصلی ترین بخش های لپ تاپ گیمینگ است. این مورد می تواند تصاویر موجود را  با پردازش داده ها و انتقال سیگنال ها به مانیتور  به نمایش بگذارد. از آنجایی که اجرای این فرایند در بازی ها کمی دشوار است باید سیستمی را انتخاب کنید که GPU مناسبی داشته باشد و  از حافظه اختصاصی با نام VRAM برخوردار باشد. اگرچه استفاده از این حافظه برای اجرای بازی های پیشرفته بسیار عالی است اما افرادی که دوست دارند بازی های متوسط را در لپ تاپ خود اجرا کنند می توانند از VRAM حدود ۴ گیگا بایت استفاده کنند. بیشتر لپ تاپ های مرتبط با بازی دارای Nvidia GPU هستند.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

برای گیمرهای Mainstream:

  • کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 960M: لپ تاپ هایی که دارای کارت گرافیکی ۹۶۰M هستند می توانند بازی هایی همچون مترو را  بر روی سیستم خود اجرا کنند. البته بهتر است به خاطر داشته باشید که استفاده از قابلیت هایی همچون انعکاس آب یا طبیعی دیده شدن مو را  باید کنار بگذارید.
  • کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 950M: این کارت گرافیکی را می توان برای اجرای بازی های محدوده متوسط همچون Rainbox Six Siege مورد استفاده قرار داد. افرادی که بازیکن حرفه ای هستند از این سیستم ها ناراضی خواهند بود.

عملکرد بالاتر:

  • کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 970M: این کارت گرافیکی قادر است نرخ فریم موثری ایجاد کند و همانند ۹۸۰M می تواند مفید باشد.شما باید تنظیمات خاصی برای برخی از افکت ها یا رزولوشون صفحه نمایش خود انجام دهید.

علاقه مندان به بازی های Hardcore  و VR-Ready:

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

  • کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 980M: در طول فرآیند تست و بررسی، لپ تاپ هایی که با این کارت گرافیکی مجهز شده بودند،  می توانستند بازی هایی همچون مترو را انجام دهند.
  • کارت گرافیکی Nvidia GeForce GTX 980: بیشتر لپ تاپ ها از کارت گرافیک موبایل استفاده می کنند زیرا قدرت خوب و موثری دارند. با اینحال،  برخی از سیستم های بزرگ و گران قیمت همچون OriginPC Eon17-SLX و MSI GT72 Dominator Pro نسخه دسکتاپی GTX 980 را دارند. این سیستم ها دارای  عملکرد کافی  برای اجرای Oculus Rift  هستند.
  • SLI : از آنجایی که دو کارت گرافیکی بهتر از یک کارت گرافیکی است، برخی از لپ تاپ ها دارای دو GPU در SLI انویدیا هستند. این فناوری به سیستم شما اجازه می دهد حدود چهار GPU را در کنار یکدیگر به کار بیندازید. همین امر موجب بهبود عملکرد سیستم می شود و رندر کردن  بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. برخی از نمونه  لپ تاپ های SLI شامل Aorus X7 Pro Sync و MSI GT80 Titan SLI است.

شرکت انویدیا دارای کارت گرافیکی ۹۴۰M نیز هست اما بهتر است از این نوع کارت گرافیک ها در سیستم بازی خود استفاده نکنید.

نمایشگر:

 برای جلوگیری از مشکلات به وجود آمده در مورد نمایش بازی، بهتر است توصیه های زیر را همیشه به خاطر داشته باشید:

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

  • رزولوشون: حداقل رزولوشون برای هر لپ تاپ گیمینگ، حدود ۱۹۲۰ x 1080 است. اگر لپ تاپ شما کمتر از این مقدار را داشته باشد گرافیک خوبی نخواهد داشت. محبوبیت لپ تاپ هایی با پنل ۴K در حال افزایش است زیرا رنگ و جزییات بسیار خوبی فراهم می کنند.
  • صفحه نمایش لمسی: برخی از لپ تاپ های بازی صفحه نمایش لمسی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند . این گزینه برای افرادی که در حال بازی Candy Crush یا Cut the Rope هستند می تواند عالی باشد. ما طیف گسترده ای از صفحات نمایش لمسی را مورد بررسی قرار داده ایم. این قابلیت برای بیشتر لپ تاپ های مرتبط با بازی غیر ضروری است.
  • مات یا براق: دوست دارید صفحه نمایش لپ تاپ شما مات باشد یا براق؟ این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری بر روی عملکرد لپ تاپ تاثیر گذار است اما مواردی برای دوست داران هر دو مورد وجود دارد. صفحه نمایش های براق دارای رنگ های متنوعی هستند اما سطح براق می تواند برای برخی از افراد ازاردهنده باشد. افرادی که طرفدار  پنل های مات هستند نباید در مورد بازتاب های منحرف  نگران باشند اما برخی از کاربران در مورد رنگ و جزییات کم آن شاکی خواهند بود.
  • G-Sync یا V-Sync: برخی از لپ تاپ ها دارای پنل هایی هستند که از G-Sync شرکت انویدیا یا فناوری V-Sync شرکت AMD پشتیبانی می کنند. هر دو فناوری می تواند مشکلات گرافیکی را از بین ببرد. هیچ کدام از این فناوری ها با صفحه نمایش هایی که دارای رزولوشون بالای ۱۹۲۰ x 1080 هستند کار نمی کنند. فناوری G-Sync تجربه کلی بهتری را برای کاربر ارائه می دهد اما در برخی از بازی ها همچون Diablo III بیان تفاوت ها بسیار دشوار است.

صوت:

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

زمانی که صحبت از بازی به میان می اید، صوت به اندازه عناصر بصری مهم خواهد بود.  شما باید یک هدست در کنار دست خود داشته باشید تا بتوانید از  صدای بازی ها نیز لذت ببرید. برخی از اوقات ممکن است دوست داشته باشید اسپیکر لپ تاپ را مورد استفاده قرار دهید. نرم افزارهای مرتبط با صوت همچون MSI-exclusive یکی از موارد محبوب در میان افراد است زیرا  برخی از صداهای اطراف را در هدفون و اسپیکر اجرا می کند. نرم افزار Alienware در Dell، Dolby Home Theater v4 در نوت بوک های لنوو نیز بسیار عملکرد خوبی دارد.

کیبورد و تاچ پد:

فراموش نکنید که کیفیت کیبورد در لپ تاپ های بازی بسیار مهم است.  برای بازی کردن یا گشت و گذار در وب به کلیدهای مختلفی نیاز خواهید داشت بنابراین باید بتوانید به هنگام استفاده از این کیبوردها احساس راحتی کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

به هنگام خرید لپ تاپ بهتر است به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • Key travel: همه افراد دوست دارند بازخورد مناسبی از صفحات کلید خود دریافت کنند و به هنگام کار کردن با آن راحت باشند. برای Key Travel، عمق عمومی حدود ۱٫۵ تا ۲ میلی متر است .
  •  Actuation: ما همچنین مقدار نیروی مورد نیاز و بهینه برای فشردن یک کلید را مورد بررسی قرار دادیم و به ۶۰ گرم رسیدیم.
  • سفارشی سازی: یک کیبورد خوب برای بازی باید دارای ویژگی های قابل سفارشی سازی باشد.  این موضوع می تواند تجربه خوبی در اختیار کاربر قرار دهد. علاوه بر نورهای درون ساختی که در برخی از کیبوردها تعبیه شده است، باید نرم افزاری وجود داشته باشد که به شما اجازه می دهد  ماکروها را ایجاد کنید و آن ها را به پروفایل نور خود لینک دهید.

ما طرفدار نرم افزار Synapse 2.0 شرکت Razer هستیم که تمامی قابلیت های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد و اجازه می دهد پروفایل های سازگار با سخت افزار Razer را ایجاد کنید. تمامی این موارد از طریق هر لپ تاپ یا ابری قابل دسترسی است. نرم افزار FX شرکت Alienware نیز می تواند  برخی از آمارهای مرتبط با ورودی را پیگیری کند.

CPU و رم:

 اگر CPU را به عنوان قلب لپ تاپ های گیمینگ در نظر بگیریم، پردازنده و رم نیز مغز آن خواهند بود. پردازنده لپ تاپ شما همه چیز را مدیریت می کند و می تواند محاسبات فیزیکی بازی  یا کنترل آن را انجام دهد.این گزینه همچنین بر روی عملکرد  تمامی اپلیکیشن های غیر بازی همچون مرورگر، سیستم عامل و برنامه های دیگر تاثیر خواهد داشت. زمانی که می خواهید یک CPU یا رم مناسب انتخاب کنید توصیه های زیر را مد نظر داشته باشید:

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

  • تنها اینتل: به احتمال زیاد، لپ تاپ گیمینگ با CPU شرکت AMD را پیدا نخواهید کرد.
  • هسته نسل ششم را انتخاب کنید: آخرین نسخه از CPU های اینتل، نسل ششم آن هستند که در اواخر سال ۲۰۱۵ شروع به کار کردند. نسل ششم (Skylake CPU)  دارای شماره مدلی است که با ۶ آغاز می شود در حالیکه نسل پنجم این پردازنده ها معمولا با  عدد ۵ آغاز می شدند.
  • پردازنده Core i5 حداقل انتخابی است که دارید: زمانی که می خواهید برای لپ تاپ گیمینگ خود یک پردازنده مناسب انتخاب کنید باید به خاطر داشته باشید که Core i5 شرکت اینتل اهسته ترین و کندترین پردازنده برای اجرای بازی هاست. مدل Dual-core Core i7 به تنظیمات کمتری نیاز خواهد داشت.
  • پردازنده چهار هسته ای( Quad-Core) ایده آل ترین انتخاب است: اگر به دنبال خرید پردازنده Core i7 هستید بهتر است  چیپست چهار هسته ای را انتخاب کنید. اگر به انتهای شماره مدل نگاه کنید به دو هسته بودن آن پی خواهید برد. پردازنده های Quad-core Core i7 دارای پسوند HQ  یا HK هستند. چیپست های HK سریع ترین گزینه محسوب می شوند و به شما اجازه می دهند آنها را اورکلاک کنید.
  • سرعت کلاک نیز مسئله مهمی است: زمانی که می خواهید یک پردازنده مناسب خریداری کنید سرعت کلاک را نیز مد نظر داشته باشید. پردازنده ۴-GHz Core i5، بسیار سریع تر از یک چیپست با ۲٫۶ گیگاهرتز است. برخی از چیپست های Skylake جدید اینتل  را می توان اورکلاک کرد  این موضوع بدین معنی است که سرعت  از طریق برنامه هایی همچون Intel Extreme Tuning Utility قابل تنظیم است.
  • ۸ گیگابایت رم کافی است: رم کمتر از ۸ گیگابایت برای شما مناسب نخواهد بود. استفاده از رم ۱۶ گیگابایت عالی است اما  باید CPU سریع تر یا چیپست گرافیکی بهتری داشته باشید.

ذخیره سازی SSD یا HDD :

زمانی که صحبت از نوت بوک های گیمینگ به میان می آید، سرعت بیشتر همیشه ایده آل تر است. به همین خاطر بیشتر افراد SSD را ترجیح می دهند. در این شرایط سرعت انتقال فایل ها بسیار زیاد خواهد بود. این سرعت بیشتر به معنای زمان بارگذاری سریع تر در بازی هاست . اگر بودجه کافی برای خرید SSD را ندارید، بهتر است حداقل یک هارددیسک ۱ ترابایتی را با سرعت ۷,۲۰۰-rpm خریداری کنید. همچنین شما می توانید پیکربندی را انتخاب کنید که هر دو مورد SSD و هارددیسک را دارد. در این شرایط می توانید بازی های خود را با سرعت مناسب بارگذاری کنید و فایل های مهم را با SSD  پرسرعت منتقل کنید.

بودجه: برای پولی که در دست دارید چه لپ تاپی می توانید تهیه کنید؟

 خوب حالا یک سوال بسیار مهم پیش می اید و آن هم این است که با بودجه ای که در دست دارید چه لپ تاپی را می توانید خریداری کنید؟   هر چقدر هزینه کنید به همان مقدار نیز لپ تاپ بهتر و قدرتمندتری خواهید داشت. از موارد زیر کمک بگیرید تا انتخاب بهتر و منطقی تری داشته باشید:

  • زیر ۱۰۰۰ دلار: اگرچه برخی از نوت بوک ها با پردازنده Core i5 اینتل در  این محدوده قیمت قرار دارند اما  لپ تاپ های زیادی با  پردازنده نسل ششم اینتل و رم ۸ گیگابایت در این محدوده جای می گیرند. برای صفحه نمایش، می توانید انتظار نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی را داشته باشید که تولید رنگ متوسط، دقت و روشنایی خوبی دارد.  خرید SSD با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار کمی دشوار است اما می توانید سیستم خود را یا HDD یک ترابایتی  و یک کارت گرافیکی Nvidia GeForce 960M مجهز کنید. لپ تاپی که چنین ویژگی هایی را داشته باشد می تواند بازی های مختلفی را به اجرا درآورد اما در بازی هایی که نیاز به تنظیمات بیشتر دارند با مشکل مواجه خواهید شد.
  • ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار: در این محدوده قیمت، هنوز هم می توانید پردازنده های Core i5 را مشاهده کنید اما اکثریت قریب به اتفاق پیکربندی ها دارای پردازنده quad-core Intel Core i7 و رم ۱۶ گیگابایتی هستند و صفحه نمایش آنها ۱۰۸۰ پیکسلی است. بیشتر نوت بوک های موجود در این محدوده قیمت، SSD و HDD را دارا هستند و از کارت گرافیکی Nvidia 970M با حداقل سه گیگابایت VRAM بهره می برند. شما می توانید بیشتر بازی ها را در این سیستم اجرا کنید اما اضافه کردن افکت های ویژه تجربه شمارا خراب خواهد کرد.
  • ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار: زمانی که حاضرید چنین هزینه ای را برای لپ تاپ های گیمینگ خود صرف کنید، قطعا پردازنده quad-core Intel Core i7 و حداقل ۱۶ گیگابایت رم را خواهید داشت. پیکربندی های جدید با PCIe SSD باعث سریع تر شدن بارگذاری و نصب بازی می شود.  رزولوشون صفحه نمایش شامل ۱۹۲۰ x 1080 ، ۲۵۶۰ x 1400 و نیز ۳۸۴۰ x 2160 است. شما می توانید یک لپ تاپ با کارت گرافیکی ۹۸۰M تنها یا کارت گرافیکی دوگانه ۹۷۰M را داشته باشید.
  • ۳۰۰۰ دلار و بیشتر: با چنین بودجه ای می توانید بالاترین رزولوشون را برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید. در این شرایط رم شما بیش از ۶۴ گیگابایت خواهدبود و می توانید از سازنده هایی همچون OriginPC و Maingear بهره مند شوید. بسته به نوع لپ تاپ، می توانید دو کارت گرافیکی ۹۸۰M را در پیکربندی SLI به کار ببرید یا از پردازنده گرافیکی ۹۸۰ دسکتاپ  با حداقل ۸ گیگابایت VRAMاستفاده کنید.  شما می توانید هر بازی را بدون نگرانی در این لپ تاپ ها اجرا کنید.

برندهای موجود:

خوب حالا که بودجه مورد نظر  خود را تعیین کرده اید باید به یک سوال نهایی پاسخ دهید. از چه برندی می توان خریداری کرد؟  از توضیحات زیر به عنوان راهنما استفاده کنید تا تصمیم بهتری داشته باشید:

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ و PC برای بازی

  • شرکت Alienware : این شرکت به خاطر طراحی منحصر به فرد و نورپردازی عالی اش مشهور و شناخته شده است. این برند سعی می کند ارزش خوبی برای مشتری فراهم کند و در عین حال  ویژگی های برتری را در اختیار او قرار دهد. با اینحال خارج از پیکربندی های از پیش تعیین شده، امکان زیادی برای سفارشی سازی وجود ندارد. این شرکت بعد از عیب یابی  از راه دور، گارانتی یکساله برای تغییر و تعمیر در محل شرکت را دارد.
  • شرکت Asus : لپ تاپ های این شرکت طراحی زیبا با مجموعه ای از قابلیت های منحصر به فرد را دارد. با اینحال ASUS نیز امکان سفارشی سازی زیادی را در اختیار کاربران خود قرار نمی دهد. این شرکت نیز دارای گارانتی یکساله برای محصولات خود است.
  • شرکت لنوو: لپ تاپ های لنوو با طراحی بسیار پایین معادل هستند اما دارای ویژگی های بسیار با کیفیتی می باشند که انتخاب آنها را برای کاربران بسیار شگفت انگیز کرده است. شما می توانید برای هر مدل ۴ الی ۵ پیکربندی داشته باشید و از گارانتی یکساله بهره مند شوید.
  • شرکت MSI: یکی از شرکت های ابداعی در این حوزه،  MSI است. این شرکت به خاطر لپ تاپ های ۱۷ اینچی و ۱۵ اینچی خود مشهور شده است. لپ تاپ های این برند دارای  چهار SSF و یک کیبورد مکانیکی با تاچ پد دیجیتال هستند.  گارانتی دو ساله این شرکت نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد.
  • شرکت OriginPC : طراحی پیش فرض این شرکت معمولا زیاد کاربران را شگفت زده نمی کند اما زمانی که صحبت از سفارشی سازی به میان می اید همه چیز عوض می شود. گارانتی استاندارد این شرکت پشتیبانی فنی ۲۴/۷ را ارائه می کند .
  • شرکت Razer: همانند مک بوک برای گیمرها،  لپ تاپ های کاملا سیاه این شرکت سبک ترین و باریک ترین لپ تاپ موجود در بازار است. تنها پیکربندی فراهم شده برای اندازه ذخیره سازی و رزولوشون صفحه نمایش است. این شرکت نیز برای تمامی محصولات خود گارانتی یکساله دارد.

نظر شما در مورد این بررسی چیست؟ آیا با استفاده از این بررسی تخصصی گویا آی تی می توانید بهترین لپ تاپ را برای خرید انتخاب کنید؟ اگر شما دارای یک لپ تاپ مناسب بازی هستید می توانید نظرات خود را در مورد سیستم خود با ما در میان بگذارید.

منبع: laptopmag

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *