راهنمای خرید iPad در بازه ۱ تا ۳ میلیون تومان

راهنمای خرید iPad در بازه ۱ تا ۳ میلیون تومان
  • 1395/6/20
  • زهرا معبودی
  • 0

هنگامی که می خواهید یک تبلت خریداری کنید ممکن است اولین برندی که به ذهنتان می رسد، برند خوش نام اپل باشد. البته از زمانی که استیو جابز اخبار محصول جدیدی به نام تبلت را منتشر کرد خیلی ها او را جدی نگرفتند اما با روی کار آمدن اولین تبلت اپل موسوم به نام عمومی ipad تمام شرکت ها ذهنشان به سمت این محصول اپل رفت و آن را باب رقابت جدید با خود دانستند. حالا اپل و آی پد هایش سهم بزرگی از بازار را از آن خود کرده اند. شما وقتی بخواهید یک تبلت خریداری کنید به تناسب کیفیت سرویس دهی و کمیت قیمت ها ممکن است بازه ی بزرگی را پیش روی خود ببینید که حقیقتا در انتخاب حیران شوید. اما اگر به برند اپل تعصب دارید می توانید فقط انتخاب هایتان را به آی پد محدود کنید. گویا آی تی امروز به بررسی و راهنمای خرید آی پد های اپل اقدام کرده تا بتوانید در کمتر از ده دقیقه بهترین آی پد را از نظر عملکرد، اندازه، قابلیت ها و قیمت انتخاب کنید.

بررسی مشخصات iPad Mini

iPad Mini 2

اگر به دنبال هزینه های بالا نیستید و انتظار زیادی از یک تبلت ندارید، در عین حال تمایل به استفاده از محصولات اپل دارید ،  آیپد مینی ۲ می تواند یک گزینه ی مناسب برای انتخاب شما باشد . این آیپد ۷٫۹ اینچی کوچکترین آیپد موجود در بازار می باشد که دارای اندازه های ۷٫۵ * ۱۳۴٫۸ *۲۰۰ و وزن معادل ۳۳۱ گرم می باشد . صفحه نمایش این محصول دارای رزولوشن ۱۵۳۶*۲۰۴۸ و نیز تراکم پیکسلی ۳۳۶ppi  می باشد . دوربین جلویی آیپد مینی ۲ ، ۱٫۲ مگاپیکسل و دوربین پشت آن ۵ مگا پیکسلی است . بدین صورت انتظار گرفتن عکس هایی با کیفیت عالی در این سیستم نباشید. جنس بدنه ی آن از آلومینیوم است و در رنگ های نقره ای و خاکستری فضایی در بازار موجود است پس اگر به دنبال رنگ طلایی هستید به دنبال گزینه های دیگر باشید . از دیگر مشخصات فنی  این محصول پردازنده ی  A7  همراه با پردازنه ی کمکی M7  می باشد .

راهنمای خرید iPad

مدل ( WiFi-16GB ) دارای قیمتی معادل با ۹۹۵ هزار تومان و مدل ( Retina-WiFi-32GB ) دارای قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می باشد . از آنجا که بیشتر افراد به دنبال تبلت با حافظه های بالا هستند و مدل دوم را انتخاب می کنند بنابراین نباید برای خرید برند اپل کمتر از ۱ میلیون تومان هزینه در نظر داشته باشید.

iPad Mini 4

با رونمایی از آیپد پرو می شود گفت که آیپد مینی ۴ جذابیت خود را از دست داد . آیپد مینی ۴ در واقع بهینه شده و نسخه ی تکمیل شده ی مینی ۲ می باشد. این محصول با پردازنده های قوی A8  و  کمک پردازنده ی M8   از هر لحاظ سریعتر شده و مصرف باتری آن نیز به طور قابل توجهی بهینه شده است . با وزنی معادل با ۲۹۸ گرم در مقایسه با آیپد مینی ۲ نازکتر و البته سبکتر است . با اینکه اندازه ی این محصول نیز ۷٫۹ اینچ می باشد ولی پوشش ضد بازتاب بودن در نمایشگر ، آنرا به نحوی متمایز کرده است. قیمت این محصول ۷۲۹ دلار می باشد.

راهنمای خرید iPad

این تبلت در رنگهای طلایی و نقره ای نیز موجود می باشد . انتخاب این آیپد برای کسانی مناسب است که محدودیت هزینه کردن را نداشته باشند . از دیگر ویژگی های جالب توجه برای این محصول اپلی این است که امکاناتی از قبیل Touch ID  (حسگر انگشت ) و ضبط  ویدئو به صورت Slow motion  یا همان صحنه آهسته به آن اضافه شده است.

iPad Air

آی پد ایر را می شود از لحاظ  فنی خیلی مشابه با آیپد مینی ۲ دانست البته به جز اندازه ی نمایشگر آن . در واقع وجه تمایز این دو نوع آیپد ۹٫۷ اینچی بودن نمایشگر آی پد ایر می باشد . اگر به دنبال آی پدی بزرگتر از ۷٫۹ اینچ هستید مطمئناً آیپد ایر اولین گزینه شما خواهد بود . ابعاد این محصول ۷٫۵*۱۶۹٫۵*۲۴۰ و وزن آن ۴۶۹ گرم می باشد . این محصول دارای رزولوشن ۱۵۳۶*۲۰۴۸ همانند رزولوشن آیپد مینی ۲ می باشد . در اینجا هم خبری از تکنولوژِی های جدید مانند حسگر انگشت و ویدئوی آهسته نیست . گفته می شود آی پد ایر به این دلیل ایر نامیده شده که این سیستم سبک ترین تبلت در اندازه مذکور در بازار روز بوده است. این محصول هم اکنون با قیمت ۹۲۹ دلار در بازار به فروش می رسد

راهنمای خرید iPad

iPad Air 2

آیپد ایر ۲ از لحاظ مشخصات فنی و ساختاری در حال حاضر بهترین نوع تبلت به حساب می آید .  این محصول گرچه دارای ابعاد ۶٫۱*۱۶۰٫۵*۲۴۰ و همچنین ۹٫۷ اینچ می باشد یک آیپد بزرگ اما بسیار سبک می باشد . اگر محدودیت هزینه  ندارید این محصول می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد . آیپد ایر ۲ دارای پردازنده A8X   و کمک پردازنده M8   می باشد . دوربین اصلی آن یک دوربین ۸ مگا پیکسلی است که قابلیت فیلم برداری نیز جزو ویژگی های این محصول کامل به شمار می آید. قیمت این محصول ۸۲۹ دلار می باشد.

راهنمای خرید iPad

iPad Pro

راهنمای خرید iPad

آیپد پرو به عنوان کامل ترین و بی نظیر ترین آیپد کمپانی اپل ، آبان ماه وارد بازار می شود . اگر به دنبال یک آیپد بزرگ با تمام ویژگی های منحصر به فرد هستید می توانید تا ورود آن به بازار منتظر بمانید . مشخصات فنی آیپد پرو به صورت زیر می باشد :

۱ . رزولوشن ۲۰۴۸*۲۷۳۲

۲ . اندازه نمایشگر ۱۲٫۵ اینچ ( بزرگترین تبلت کمپانی اپل )

۳ . ابعاد ۶٫۹*۲۲۰٫۶*۳۰۵٫۷ و وزن ۷۱۳ گرم

۴ . دارای Slow motion  و سیستم apple pay

۵ . پاسخگو به Surface Pro 3 مایکروسافت

۶ . دارای پردازنده A9X   و کمک پردازنده M9

۷ . دارای قلم و کیبورد اختصاصی این کمپانی برای این محصول

۸٫ قیمت این محصول ۱۰۷۹ دلار می باشد.

زمانی که قبل از خرید هر محصول انتظار خود را از محصول مورد نظر بدانید بدون هیچ سختی می توانید به راحتی با مطالعه قابلیت های هر محصول، آنچه را که کارتان را راه می اندازد انتخاب کنید. هنگام خرید تبلت عموما تبلت ها را از سه جهت مورد بررسی قرار می دهند. در دسته اول، به قدرت پردازنده توجه می شود. در دسته دوم به کیفیت نمایشگر و کاربران هنرمند توجه ویژه ای به قابلیت دوربین و شیک و زیبایی ظاهری دستگاه توجه دارند. کمتر موقعی می شود که این سه گزینه با هم در یک دستگاه جمع شوند اما در آی پی می توانید از هر کدام دست کم، درصدی را در کنار دیگر قابلیت ها مشاهده کنید چرا که این تبلت ها از زیبایی و قابلیت و کیفیت، هر کدام به میزانی بهره مند هستند.

آیا این بررسی توانست به شما در زمینه انتخاب یک آی پد خوب یاری رساند؟ شما هنگامی که می خواهید تبلت خریداری کنید به چه ویژگی هایی توجه می کنید؟ آیا خرید تبلت با برند خاص و قیمت خاص مد نظرتان است یا اینکه بیشتر به قابلیت ها فکر می کنید؟ نظر خود را با https://www.gooyait.com در میان بگذارید و با انتشار این مقاله به دوستان خود کمک کنید که انتخاب بهتری برای خرید تبلت داشته باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *