اپل خودروی خودران می سازد!

اپل خودروی خودران می سازد!
  • 1395/6/22
  • زهرا معبودی
  • 0

مدتی است که کمپانی های بزرگ دنیا هر کدام به نحوی در تلاش برای دستیابی به تکنولوژی خودرو های خودران هستند. در این میان شرکت هایی چون Alphabet (کمپانی مادر گوگل)، سالها است در حال تست بر روی این تکنولوژی است و نمونه های بسیاری را نیز در جاده ها به مرحله آزمایش رسانده، اما تمرکز آن‌ها بر طراحی و به‌ کار گیری نرم‌افزار و سیستم‌هایی است که به مدد آن‌ها این تکنولوژی راه‌اندازی شود.

کمپانی پیشروی دیگری که در این زمینه فعالیت می کند تسلاست که در ماه های اخیر مواردی از خودروهای این کمپانی که از تکنولوژی فوق بهره می برند باعث ایجاد تصادفاتی شدند که در برخی نمونه ها نیز گزارش فوت افراد مشاهده می شود. بنابراین تسلا در حال بررسی دقیق این تکنولوژی و بازنگری آن است.

کمپانی Uber  که ماه گذشته استارت آپ Otto را به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون دلار از آن خود کرده است، هفته آینده قصد دارد در آزمونی آزمایشی  با استفاده از خودروهای خودران، مسافر جابه‌جا کند.

خودروسازانی چون فورد، جنرال موتورز و فیات کرایسلر نیز همگی اعلام کرده‌اند که تا کم‌تر از پنج سال آینده خودروهای خودران خود را ارائه خواهند کرد.

apple-makes-self-driving-car

در این میان کمپانی اپل نیز چند سالی است که در حال آزمایش  بر روی این تکنولوژی می باشد و در حین بازنگری در یکی از طرح‌های بلند پروازانه‌ ی خود، بخش‌های پروژه‌ی خودروی خودرانش را متوقف ساخت و ده‌ها تن از کارکنانش را اخراج کرد. این خبر را سه نفر از کسانی که اجازه‌ی سخنرانی عمومی در این باره نداشتند، به‌طور مختصر اعلام کردند.

کمپانی اپل به دلیل برخی مسائل محرمانه از سایر کمپانی ها جدا خواهد ماند. زیرا اپل هیچگاه به طور رسمی اذعان نکرده است که در حال کار بر روی خودروهای خودران است ولی مدیر اجرایی آن‌ ها آقای تیم کوک، بیان داشته که صنعت خودرو در حال دگرگونی بزرگی است و اوایل امسال نیز در جلسه‌ ی سالیانه ‌ی سهام‌ داران این شرکت به وجود پروژه‌ ی خودرویی آن‌ ها اشاره کرده است.

اپل تحت هدایت آقای Mansfield، تمرکز خود را در این پروژه از تأکید بر طراحی و تولید یک خودرو به ایجاد زیرساخت‌های تکنولوژیک برای یک وسیله نقلیه‌ ی خودران تغییر داده است. رسانه‌ ی Bloomberg نیز این مطلب را چندی پیش گزارش داده است.

خودروهای برقی به موتور احتراق داخلی وابسته نیستند، بلکه به تکنولوژی‌های متداول مورد مصرف دنیای الکترونیک مانند باتری‌ها، سنسورها و نرم‌افزار وابسته‌اند. علاوه بر این، خودروهای خودران می‌توانند مفاهیم مرسوم حمل و نقل عمومی و مالکیت خودرو را تغییر دهند. اپل این پروژه را از دو سال پیش آغاز نموده است و احتمال دارد تکنولوژی ذکر شده چندین سال طول بکشد تا مورد استفاده واقعی قرار گیرد.

به نظر شما کدام کمپانی در ابتدا خواهد توانست به این تکنولوژی به طور کاملا بی نقص دسترسی یابد؟ این تکنولوژی چند سال دیگر ارائه خواهد شد؟

نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی درمیان بگذارید.


منبع
NYTIMES

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *