چگونه از پخش اتوماتیک فیلم های یوتیوب در وب، ios و اندروید جلوگیری کنیم؟

چگونه از پخش اتوماتیک فیلم های یوتیوب در وب، ios و اندروید جلوگیری کنیم؟
  • 1395/6/23
  • زهرا معبودی
  • 0

همه ما حداقل یک بار با یوتیوب کار کرده ایم با این حال گاهی بخاطر برخی ویژگی های این سرویس از کار کردن با آن کمی آزرده شده ایم. مثلا یکی از این ویژگی ها پخش اتوماتیک فیلم ها به صورت مستمر و پشت سر هم است که با اتمام یک فیلم، فیلم بعدی به طور خود کار شروع به پخش می کند. این موضوع در تمام سرویس ها نظیر ios، اندروید و حتی وب سایت یوتیوب موضوعیت دارد. البته اگر در موقع پخش شدن فیلم در نسخه وب از یوتیوب، به تب دیگری مراجعه کنید ( همان مرورگر یا مرورگر دیگر )، فیلم همچنان به پخش ادامه می دهد، برای اینکه با سوئیچ به تب های دیگر، فیلم متوقف شود می توانید با استفاده از یک امکان افزودنی، روی مرورگر، به این هدف برسید. مقاله ای با عنوان آموزش توقف پخش فیلم در یوتیوب با تغییر تب فعال  پیش از این توسط گویا آی تی نگاشته شده است که توصیه می کنیم این ترفند را هم یاد بگیرید.

و اما برای اینکه جلوی پخش اتوماتیک فیلم ها را بگیرید می توانید با یک سری تنظیمات ساده این مشل را حل کنید. برای این منظور آموزش امروز گویا آی تی را دنبال کنید.

روش جلوگیری از پخش اتوماتیک فیلم های یوتیوب در iOS و Android

برای این دو پلتفرم تنظیمات بسیار ساده و راحت است. کافی است یکی از فیلم های مورد نظرتان را play کنید. بعد از پخش شدن فیلم، در پایین پنجره نمایش فیلم، بخشی به نام Autoplay وجود دارد که یک  toggle در مقابل آن قرار دارد. با کمک این toggle می توانید این امکان را فعال یا غیر فعال کنید. این امکان در اندروید و ios درست در مکانی مشابه قرار گرفته است بنابراین تفاوت پلتفرم ها در نوع طراحی اپلیکیشن یوتیوب تاثیری نداشته است.

مانع پخش اتوماتیک فیلم در یوتیوب شویم

ممکن است نتوانید این گزینه را روی اپلیکیشن خود مشاهده کنید. کافی است که برنامه مورد نظر را آپدیت کنید. در این باره نکته مهمی وجود دارد و آن این است که بروز رسانی یوتیوب، کمی با دیگر اپلیکیشن ها متفاوت است. بدین منظور می بایست ابتدا این اپلیکیشن را از حالت نصب خارج و آن را و دیتاهای مرتبط با آن را حذف کنید و اپلیکیشن بروز رسانی شده را به جای آن نصب کنید.

روش جلوگیری از پخش اتوماتیک فیلم در وب سایت YouTube

زمانی که در وب سایت YouTube حضور دارید، و فیلمی در حال پخش شدن است، بخش Autoplay در آن فعال می شود. این عبارت درست مثل اپلیکیشن های ios و اندروید، روبروی عبارت Up Next قرار دارد. در این جا نیز روبروی گزینه Autoplay یک toggle قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید و وضعیت پخش اتوماتیک را با کشیدن آن به دلخواه خودتان مشخص کنید. در تصویر زیر مکان قرار گیری toggle را به شما نمایش داده ایم.

مانع پخش اتوماتیک فیلم در یوتیوب شویم

مانع پخش اتوماتیک فیلم در یوتیوب شویم

به عنوان اطلاع بد نیست بدانید که بخش Up Next در واقع قسمتی است که به شما لیستی از ویدیوهای مشابه و مرتبط با ویدیوی در حال پخش را نمایش می دهد.

نظر شما در مورد آموزش امروز در مورد یوتیوب چیست؟ آیا تا کنون این معضل برای شما دردسر ساز نشده است؟ و یا اینکه به دنبال ترفندی برای حل آن نبوده اید؟ https://www.gooyait.com از شما خواهشمند است که با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، به کاربران و دیگر دوستان خود کمک کنید تا در صورت مواجه شدن با این مشکل، راه حل آن را بدانند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *