آموزش استفاده از iPad به عنوان نمایشگر دوم برای PC یا MAC

آموزش استفاده از iPad به عنوان نمایشگر دوم برای PC یا MAC
  • 1395/6/23
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید با دیدن موضوع این مطلب به فکر توسعه مانیتور هایتان بیفتید اما با خودتان فکر کنید که، افزایش سحطح مانیتورها چه مزایایی ممکن است داشته باشند. با وجود مانیتور توسعه یافته در واقع شما می توانید نمای بیشتری از دسکتاپ را در اختیار داشته باشید و به طور یکجا تمام پنجره هایتان را ببینید. در چنین حالتی به مینیمایز کردن پنجره ها نیاز حداقلی پیدا می کنید. حالا اگر شما یک آی پد داشته باشید می توانید برای مک و یا pc خود یک مانیتور جدید ایجاد کنید و سطح بیشتری از نمایشگر   را تحت سیطره خود قرار دهید.

البته برای این کار نیاز به اپلیکیشن خاصی دارید که تا کنون هیچ کدام از آن ها رایگان ارائه نشده اند. در صورتی که واقعا دوست دارید این کار را تجربه کنید، می توانید ارزانترین اپلیکیشن موجود در بازار را با قیمت ۱۹ دلار به نام Duet Display خریداری کنید. مطمئن باشید اگر اپلیکیشنی ارزانتر از Duet Display منتشر شود گویا آی تی آن را به اطلاع شما خواهد رسانید.

برای شروع باید اپلیکیشن Duet Display را دانلود کنید.

برای دانلود باید توجه داشته باشید که نیاز به دو نسخه از این اپلیکیشن دارید. یکی از این اپلیکیشن ها را روی آی پد خود نصب می کنید و دیگری را روی رایانه یا mac خود نصب خواهید نمود تا این دو اپلیکیشن کار همگام سازی را انجام دهند.

استفاده از یک آی پد به عنوان مانیتور دوم

برای دانلود نسخه ios اپلیکیشن Duet Display کلیک کنید.

برای دانلود نسخه پی سی و یا مک Duet Display کلیک کنید.

زمانی که هر دو نرم افزار را نصب کردید، ابتدا نسخه ای را که روی مک یا PC خود نصب کرده اید اجرا کنید و بلافاصله نسخه ی IOS آن را هم روی آی پد خود اجرا کنید. اگر کار خود را به درستی انجام دهید با چنین صحنه ای روبرو خواهید شد:

استفاده از یک آی پد به عنوان مانیتور دوم

بعد از این باید با یک کابل لایتینگ دو سیستم خود را به هم متصل کنید تا آی پد به صورت نمایشگر جانبی فعال شود. کمی ماوس خود را تکان دهید تا حدی که بتوانید آن را از مک یا PC خود در آی پد منقل کنید.

پیکربندی های لازم:

چیزی که شاید در مرحله اول با آن مواجه شوید این باشد که دسکتاپ به خوبی در نمایشگر آی پدتان نمایش داده نشود. می توانید با استفاده از برخی تنظیمات به راحتی این مشکل را حل کنید.

اپلیکیشن Duet Display به طور دیفالت بر این اساس کار می کند که آی پد را در سمت راست مک یا PC خود قرار خواهید داد اما اگر قصد دارید آی پد را در سمت چپ قرار دهید باید تنظیمات را تغییر دهید.

کاربران ویندوز در چنین شرایطی چکار کنند ؟

ویندوزی ها باید روی دسکتاپ خود راست کلیک کنند و از آن جا گزینه  Display را انتخاب کنند تا بتوانند تنظیمات را انجام دهند.

کاربران مک در چنین شرایطی چکار کنند؟

کاربران مک نیز می توانند با رفتن به مسیر System Preferences > Displays به تنظیمات لازم دسترسی پیدا کنند.

استفاده از یک آی پد به عنوان مانیتور دوم

بعد از اینکه به بخش تنظیمات نمایشگر رفتید، با پنجره ای مواجه می شوید که در سمت راست آن، دو نمایشگر وجود دارد که یکی نشان از تبلت آی پد و دیگری از PC و یا مک دارد. از اندازه ها و ابعاد می توانید به درستی آن ها را تشخیص دهید. برای درک بهتر این موضوع به عکس زیر دقت کنید:

استفاده از یک آی پد به عنوان مانیتور دوم

برای اینکه آی پد خود را در سمت چپ یا راست قرار دهید کافیست روی آن کلیک کنید و با درگ و دراپ آن را به سمت دلخواه خود منتقل کنید.

وقتی که تنظیمات لازم را انجام دادید این بخش را به طور کامل ببندید و نتیجه را تست کنید.

مرحله بعدی نیز به شما کمک می کند که نمایشگر ها کیفیت بهتری داشته باشند و بهتر با هم همگام سازی شوند. برای این کار روی آیکون مربوط به این نرم افزار کلیک کنید ( این آیکون شبیه d انگلیسی است ). آیکون Duet Display در نوار منوی سیستم عامل مک و یا در کنار ساعت است.

استفاده از یک آی پد به عنوان مانیتور دوم

با باز کردن تنظیمات آن چند گزینه قابل تنظیم برای شما نمایش خواهد داد که توصیه گویا آی تی به شما این است که برای هر مورد مطابق دستورالعمل زیر مقدار ها را وارد کنید:

استفاده از یک آی پد به عنوان مانیتور دوم

 Framerateرا روی مقدار  ۶۰FPS تنظیم کنید.

Performance را روی High Powe قرار دهید

اما در انتخاب مقدار رزولوشن دقت کنید که مقداری قرار دهید که به آن نیاز دارید. اگر به عملکرد بالای نمایشگر ها نیاز دارید، ممکن است با قرار دادن رزولوشن بالا، عملکرد و سرعت کاهش پیدا کند. به هر حال با چند بار تنظیم این گزینه و بررسی عملکرد آن، می توانید نتیجه را مشاهده و ارزیابی کنید.

آیا شما به استفاده از دو مانیتور احتیاج پیدا می کنید؟ اگر از دستورالعمل های https://www.gooyait.com استفاده کرده اید، به راحتی به نتیجه رسیده اید؟ به طور کلی تجربه خود را از داشتن دو مانیتور به این شیوه بیان کنید و با اشتراک گذاری این مطلب آموزشی در شبکه های اجتماعی به دیگر کاربران نیز بیاموزید که می توانند از این قابلیت بهره مند شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *